TB 1,4ghz 70 graden?

Pagina: 1
Acties:

• k3vil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-07-2025

k3vil

da ']['err0rific

Topicstarter
Ik heb een search gedaan naar soortgelijke zaken, heb er ook veel van opgepikt maar het lijkt of niets wilt werken. Ik heb op het ircnet nog met wat lieden gebrainshit maar nope....

Ok ik heb hier dus een thunderpino 1,4 ghz
heb netjes de pasta tussen mijn koeler(dual fan FCPGA (dat titan dingetje met twee fans :))) en mijn proc gedaan. Nou dat was dus niet genoeg en hebbik nog extra gekeken of er niet genoeg contact was tussen mijn koeler en proc, maar dat zat wel goed.
Mijn koeler geeft zelf een temperatuur van 40 graden aan, lijkt me wel dat dat goed zit.
Heb er ook aan gedacht of mijn temp sensor niet verne*kt is maar dat kannik mezelf niet bewijzen..

Weet iemand van hoe en wat?

"Linux is like a wigwam. No windows, no gates, apache inside."

Verwijderd

Nou als jij de heatsink makkelijk beet kan pakken zal ie niet 70 graden zijn denk ik :)
Probeer het ff..

• k3vil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-07-2025

k3vil

da ']['err0rific

Topicstarter
ik kan die makkelijk beetpakken hoezo ? :)
(sorry maar ik ben een leek)

"Linux is like a wigwam. No windows, no gates, apache inside."

Verwijderd

70 graden auw auw?
hahaha

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 10:46
Als je hem niet makkelijk beet zou kunnen pakken is hij dus warmer dan zeg een graadje of 50-55.. Als hij daadwerkelijk 70 graden zou zijn zou je je fikken verbranden. :P

Maar er is natuurlijk wel een temp. verschil tussen core (waar de Mb sensor zit) en koelblok. Maar dat zal geen 30 graden zijn denk ik.

Wat bedoel je trouwens met "Mijn koeler geeft zelf een temperatuur van 40 graden aan."?

• Zip
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01-07-2023

Zip

[topic=16289]

Een fannetje lucht recht op je cpu blazen helpt ook goed. Bij mij ging hij 10c naar beneden.

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-08 16:40

Simkin

Bzzzzz

TB 1.X wordebn erg warm standaard.

mijn TB1.33 wordt 72 graden stressed en 64 graden idle, volgens Asus PC probe.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Op zaterdag 30 juni 2001 21:27 schreef Simkin het volgende:
TB 1.X wordebn erg warm standaard.

mijn TB1.33 wordt 72 graden stressed en 64 graden idle, volgens Asus PC probe.
Da's erg heet hoor.. Dat is echt niet de standaard van elke TB. Het is zelfs heel hoog.

• Zip
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01-07-2023

Zip

[topic=162890]

Laat een fannetje koude lucht recht op je cpu blazen. Scheelde bij 10c. (Wel gaatje in mijn kast)

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:55

MartNL

Vind ik ook heel erg warm die van mij wordt niet warmer dan 51 graden!
Ik heb wel een fop38 maar hij krijgt maar 7volt van papa ;) anders maakt ie veelste veel lawaai.

Verwijderd

Op zaterdag 30 juni 2001 21:02 schreef k3vil het volgende:
Ik heb een search gedaan naar soortgelijke zaken, heb er ook veel van opgepikt maar het lijkt of niets wilt werken. Ik heb op het ircnet nog met wat lieden gebrainshit maar nope....

Ok ik heb hier dus een thunderpino 1,4 ghz
heb netjes de pasta tussen mijn koeler(dual fan FCPGA (dat titan dingetje met twee fans :))) en mijn proc gedaan. Nou dat was dus niet genoeg en hebbik nog extra gekeken of er niet genoeg contact was tussen mijn koeler en proc, maar dat zat wel goed.
Mijn koeler geeft zelf een temperatuur van 40 graden aan, lijkt me wel dat dat goed zit.
Heb er ook aan gedacht of mijn temp sensor niet verne*kt is maar dat kannik mezelf niet bewijzen..

Weet iemand van hoe en wat?
Gebruik je PC Probe van Asus? Dit programma is echt héél onbetrouwbaar! Neem MBM5 of de andere standaard VIA prog om te kijken wat je temp is! Het is al vaak bewezen dat PC Probe de temperaturen vaak gigantisch verkeerd weergeeft!

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hoe warm jij je tbird 1.X laat worden hangt natuurlijk echt totaal van jezelf af.

Die van mij word niet warmer dan 35 graden maar daarvoor moet je wel ruim 200 ballen voor over hebben :)

btw als je echt koelgeweld wil (geen water koeling etc) koop dan een swifttech MC462A

zelfs een duron 600 word niet boven de 45 graden ZONDER fan aan :9~ en met fan komtie niet of nauwelijks boven je case-temp

zeker een aanrader als je geld er voor over hebt :) (en zekerheid wil dat je cpu nooit onder je koelblok weg zal fikken)

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 09:44

star-saber

Ryzen

een swiftech is zeker een goeie cooler
kheb hem zelf ook,
alleen heb ik de delta 80MP
cpu wordt stressed met warme weer(kamer is 28c)
48c
was 52 maar effe cooler eropnieuw op gezet.
net nieuwe shit erin :)

Verwijderd

Op zaterdag 30 juni 2001 22:17 schreef star-saber het volgende:
een swiftech is zeker een goeie cooler
kheb hem zelf ook,
alleen heb ik de delta 80MP
cpu wordt stressed met warme weer(kamer is 28c)
48c
was 52 maar effe cooler eropnieuw op gezet.
net nieuwe shit erin :)
ik heb hem met een standaard fan (50 CFM ongeveer) en mijn CPU is 44C stressed op 1620/1.94V. weliswaar met redelijk goede verluchting ... véél hangt af hoe je pasta aanbrengt en de koeler monteerd ...

JC

Verwijderd

sjah, lijkt mij dat bij 70 graden je mobo wel begint te smelten enzo... :P

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
ik heb hier een TB1,33@1,41ghz op een A7V classic en die wordt stressed maar 53graden,70 is veel te heet!

• Takahandar
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 14:28
Mijn pentium 3 500@575 wordt ook volgens de proggies 80/90 graden ofzo :D Maar ik kan het gewoon beet pakken enzo, dus het valt mee.

Bij mij is de sensor iig kapot ofzo..
Pagina: 1