Ik heb een eigen domeinnaam www.mijndomein.nl, waarmee ik mijn eigen netwerk en ook de NAS vanaf het internet kan bereiken. Voor die domeinnaam heb ik ook een SSL-certificaat aangeschaft. Inloggen op de NAS geeft geen certificaatfout. Ik kan via die domeinnaam ook inloggen op mijn FritzBox met een in het configuratiemenu van de FritzBox specifiek daarvoor opengestelde poort: www.mijndomein.nl:poort. Inloggen vanaf internet op de FritzBox geeft echter in mijn browser een certificaatfout. Ik neem aan dat dat komt, omdat mijn SSL-certificaat niet is geïnstalleerd op de FritzBox.
De FritzBox geeft twee mogelijke opties:
1. Het certificaat van de FritzBox zelf installeren in iedere te gebruiken browser of
2. Een eigen certificaat importeren naar de FritzBox.
Dat tweede heeft mijn voorkeur, omdat ik dan vanaf iedere browser veilig mijn FritzBox kan benaderen (en niet alleen via eigen apparaten). De helpfunctie van de FritzBox geeft aan dat een certificaat met de extensie .pem moet worden geïmporteerd incl. een private key in RSA-format. Dat type certificaat wordt echter niet door Versio (de leverancier van mijn SSL-certificaat) verstrekt. Als ik Google op PEM-certificaten zie ik dat zo'n certificaat feitelijk niets anders is dan de combinatie van andere typen (.cer, etc.) certificaten in één bestand. Inmiddels heb ik zelf al vele .pem bestanden samengesteld, maar de FritzBox accepteert die niet. Niet vreemd overigens, omdat ik niet exact weet wat er moet gebeuren
De certificaten die ik van Versio heb ontvangen zijn: GeoTrustGlobalCA.cer, TrustProviderBVDVSSLCA-G2.cer en www_mijndomein_nl.cer.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik op de juiste wijze een .pem certificaat voor de Fritz!Box aan kan maken?
De FritzBox geeft twee mogelijke opties:
1. Het certificaat van de FritzBox zelf installeren in iedere te gebruiken browser of
2. Een eigen certificaat importeren naar de FritzBox.
Dat tweede heeft mijn voorkeur, omdat ik dan vanaf iedere browser veilig mijn FritzBox kan benaderen (en niet alleen via eigen apparaten). De helpfunctie van de FritzBox geeft aan dat een certificaat met de extensie .pem moet worden geïmporteerd incl. een private key in RSA-format. Dat type certificaat wordt echter niet door Versio (de leverancier van mijn SSL-certificaat) verstrekt. Als ik Google op PEM-certificaten zie ik dat zo'n certificaat feitelijk niets anders is dan de combinatie van andere typen (.cer, etc.) certificaten in één bestand. Inmiddels heb ik zelf al vele .pem bestanden samengesteld, maar de FritzBox accepteert die niet. Niet vreemd overigens, omdat ik niet exact weet wat er moet gebeuren
Kan iemand mij uitleggen hoe ik op de juiste wijze een .pem certificaat voor de Fritz!Box aan kan maken?