Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dis4zter
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09-2019
Mijn vraag
Geen videosignaal en videokaart blaast 100%. Is mijn videokaart dood? (AMD HD6850 MSI Cyclone edition)

Relevante software en hardware die ik gebruik
Computer had laatst ook al kuren, toen bleek dat de PSU kapot was. Die heb ik vervangen en vervolgens een clean install van Win10 uitgevoerd. Twee weken lang gewoon kunnen gamen, maar als ik nu mijn computer aanzet is er geen signaal van de videokaart en blaast de fan op 100%

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Schoon blazen van videokaart
Windows reparatie
Drivers opnieuw geïnstalleerd

Beste antwoord (via Dis4zter op 03-12-2016 16:25)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De videokaart is hier zeer waarschijnlijk defect, maar zonder met een andere kaart te testen of deze kaart in een andere PC te testen is het niet 100% zeker.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke voeding zit er nu in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dis4zter
De oude (en kapot) was de Corsair Builder CX500 V2

De nieuwe die er nu in zit: Corsair CX450M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Druk de kaart eens aan in het PCI-E slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dis4zter
Verwijderd schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 16:10:
Druk de kaart eens aan in het PCI-E slot.
Ik heb de kaart er al helemaal uit gehad en vervolgens weer terug geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Heb je op de onboardvideo wel beeld ? Hoe je anders drivers opnieuw installeerd zonder beeld word lastig.

Als je niet getest hebt op onboardvideo hoeft de videokaart niet kapot te zijn. Dat je geen beeld krijgt betekend dat 1 van de onderdelen om beeld te geven niet goed werkt, dit kan de videokaart zijn maar ook prima het moederbord, CPU, RAM of voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dis4zter
PilatuS schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 16:14:
Heb je op de onboardvideo wel beeld ? Hoe je anders drivers opnieuw installeerd zonder beeld word lastig.

Als je niet getest hebt op onboardvideo hoeft de videokaart niet kapot te zijn. Dat je geen beeld krijgt betekend dat 1 van de onderdelen om beeld te geven niet goed werken, dit kan de videokaart zijn maar ook prima het moederbord, CPU, RAM of voeding.
Ja! Als ik de onboardvideo gebruik heb ik gewoon beeld. In die setup heb ik ook alle drivers opnieuw geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Dis4zter schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 16:16:
[...]

Ja! Als ik de onboardvideo gebruik heb ik gewoon beeld. In die setup heb ik ook alle drivers opnieuw geinstalleerd.
Dan is de kans dat ie kapot is wel heel groot inderdaad. Het zou natuurlijk ook aan het moederbord kunnen liggen. Test deze kaart in een andere PC of stop een andere kaart in deze PC om het zeker te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dis4zter
PilatuS schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 16:17:
[...]

Dan is de kans dat ie kapot is wel heel groot inderdaad. Het zou natuurlijk ook aan het moederbord kunnen liggen. Test deze kaart in een andere PC of stop een andere kaart in deze PC om het zeker te weten.
Ik heb helaas niet een andere pc tot mijn beschikking.

Het enige wat ik nog kan vermelden is dat ik de computer ook heb opgestart zonder de videokaart. Toen heb ik geen rare dingen waargenomen, dus dat doet me denken dat de rest van de componenten wel naar behoren werken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
De videokaart is hier zeer waarschijnlijk defect, maar zonder met een andere kaart te testen of deze kaart in een andere PC te testen is het niet 100% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dis4zter
PilatuS schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 16:23:
Akkoord. Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dis4zter
Kleine update:

Eergisteren heb ik de kaart helemaal schoongemaakt en windows 10 clean geïnstalleerd. Nu doet de kaart het weer helemaal prima. Heb er zelfs alweer BF4 mee gespeeld.
Ik denk toch dat er dan software matig er niet helemaal goed was.
Pagina: 1