Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeerKaas
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 25-08 09:01
Mijn vraag

Ik ben een beetje heel erg stom bezig geweest met het verwijderen van de antenne kabels van de wlan kaart. Dus nu zitten de connectoren van de wlan kaart in de connectoren van de antenne's. Dus mijn vraag is hoe kan ik er voor zorgen dat de connectoren van de wlan kaart uit de connectoren van de antenne komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7Ev51vo1zFrPkuwGty5XGftf/thumb.jpg

Het is zeer slecht te zien. maar de connector van de netwerk kaart zit in deze connector.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CozuiDaVcjR5PhBrFzW9ZbLz/medium.jpg

De overleden netwerk kaart

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb het al geprobeerd om het met een naald eruit te wippen maar dat lukt helaas niet.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met dit erg stomme probleem :p

(sorry als het in het verkeerde forum staat geen idee waar ik het moest plaatsen.)

Beste antwoord (via HeerKaas op 07-12-2016 17:05)

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Ik zou idd hier een naald in zetten en dan wat wrikken enzo.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HNCxjGT.jpg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:55

rdejongjr

Gnome

Nope, als die vervormd zijn kun je ze afschrijven zeker die ontzettend kleine van die M.2.
Waar is het van/voor? Wellicht is er een vervangende set te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeerKaas
rdejongjr schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 15:24:
Nope, als die vervormd zijn kun je ze afschrijven zeker die ontzettend kleine van die M.2.
Waar is het van/voor? Wellicht is er een vervangende set te vinden?
Nou het is voor mijn laptop. en anders moet ik heel de antennes gaan vervangen en moet ik dus heel mijn laptop open maken en dat durf ik eigenlijk niet aan. De netwerk kaart maak ik me geen zorgen om een nieuwe kost 20 a 30 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr

rdejongjr

Gnome

Pff Das inderdaad naar.

met een beetje geluk is het metaal van de losgekomen connector nog vast te pakken met een griptang of een klem zoals te vinden bij de betere knutsel/hobby/vissport speciaalzaak
https://goo.gl/images/bl71os

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 15:20

SA007

Moderator Tweaking
Je kan proberen een draadje aan het 'restant' te solderen, wellicht dat je het er dan nog uitkrijgt.

Geeft alleen ook bestwel kans dat je de connector smelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeerKaas
Ik zal eerlijk zijn ik heb geen tot een heel klein beetje kennis van solderen heb zelf ook geen soldeerbout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasarica
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:40
als het goed is zitten er 3 inkepingen in waar je daar met drie dikke naalden misschien de connector eruit kan wippen. Het gaat om de U.fl

Niet gehinderd door enige kennis van zaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr

rdejongjr

Gnome

rikdenhartog7 schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 17:57:
Ik zal eerlijk zijn ik heb geen tot een heel klein beetje kennis van solderen heb zelf ook geen soldeerbout...
mocht het echt niet lukken kun je altijd een vervangende set ergens anders plakken, iets minder bereik wellicht maar beter dan niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
De enige 'echte' manier om dit te herstellen is een nieuwe U.fl connector op de kaart solderen en de antenne zelf vervangen. Als alternatief kan het ook zonder solderen: hele wifi kaart vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
johnkeates schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 18:35:
De enige 'echte' manier om dit te herstellen is een nieuwe U.fl connector op de kaart solderen en de antenne zelf vervangen. Als alternatief kan het ook zonder solderen: hele wifi kaart vervangen...
Als die mated is, dan soldeer je die hele connector vast en kun je hem ook niet meer unmaten. Dan is het hele zaakje dus zonder soldeerbout redelijk permanent geworden en dat is iets waar je opzich mee kunt leven. Met een heteluchtstation is dat nog wel te doen.

Een andere oplossing is een nieuwe connector erop krimpen. Met correcte tooling is dat honderden euro's, anders knap staaltje vakmanschap.

Met een handboortje en piepkleine boor de connector uitboren en de rest met een fijn pincet verwijderen. Gaat ook richting de 100 euro ofzo.

Toch de antenne verwijderen en de laptop verder demonteren.

Verlies erkennen en een usb wifi dongle gebruiken.

Iets anders kan ik me niet bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeerKaas
Kijk een nieuw kaartje kopen is geen probleem. Het probleem is hem juist dat ik niet de antennes wil vervangen omdat ik niet durf de laptop uit elkaar te halen. Het er vast op solderen zou opzich ook geen probleem opzich zijn maar dat kan ik helaas niet zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Volgens mij krijg je die er met naalden en een pincet er gewoon uit hoor. Kwestie van doorzettingsvermogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 23:54
Iets eraan proberen te lijmen?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:01

empy

Rijdt rondjes

Die kleine antenne aansluitingen zijn inderdaad echt niet tof, het lijkt er trouwens wel op dat de antenne-connector ook beschadigd is. Hoewel de foto niet heel scherp is op de connector.
Voor wat voor notebook is het? Wellicht dat ik je er mee kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudemaniak
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-06-2023
Als je perse de antenne wilt houden stel ik voor om om de huidige connector eraf te knippen en dat een nieuwe erop te zetten.
Je kan 2 dingen doen:

1. De antenne direct op de pads solderen
2. De connector terugzetten

Hier zijn de connectoren te koop:
http://www.digikey.nl/pro...ial-connectors-rf/1443098

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Het is een klik systeem, je zou misschien met een pincet en een naald, de oude connector kunnen verwijderen .
Het zou hoe dan ook mogelijk moeten zijn om de oude connector te verwijderen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Ik zou idd hier een naald in zetten en dan wat wrikken enzo.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HNCxjGT.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeerKaas
Het verwijderen is gelukt. volgens de manier van Ploink. Heb nu een Intel 8260 adapter aangesloten. Ook al zagen de connectors er beschadigd uit. Ik haal gewoon de volle 150mbit download snelheid thuis. Bedankt allemaal voor jullie hulp!
Pagina: 1