Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:26
Oude situatie
Sinds gistermiddag heeft mijn vriendin problemen met haar iPhone 5, van de een op andere seconden werkten de home- en sluimerknop niet meer. De home werkte nog wel om het scherm aan te zetten en het homescreen te zien. Maar verder kon het scherm met alle appjes er niet mee voor worden gehaald. Via het beantwoorden van een whatsapp konden we nog wel in Whatsapp komen, maar ook daar werkte de home knop niet.

Home knop: werkt matig
Sluimer knop: werkt niet

Huidige situatie
Op aanraden van Apple heb ik via itunes de laatste update gedaan voor haar toestel. Dit verhielp het probleem met de home knop. De sluimer knop werkt helaas alsnog niet. Verder heb ik zowel via mobiel als via iTunes het toestel teruggezet naar fabrieksinstellingen, beide lijken niet te helpen.

Home knop: werkt
Sluimer knop: werkt niet

Hard reset
Een hard reset op de iPhone is een combinatie van de home- en sluimerknop. Het vreemde is dat hier beide knoppen perfect werken. Na 10 seconden verschijn telkens netjes het appeltje op het scherm. Vervolgens wil ik het toestel aanzetten, en werkt de sluimerknop weer niet, ik heb dan de oplader nodig om het toestel aan te zetten..

Vraag
Via de Apple site kom ik wel tegen dat er een vervangingsprogramma is m.b.t. de sluimerknop van de iPhone 5 (https://www.apple.com/nl/support/iphone5-sleepwakebutton/). Hoewel mijn toestel van januari 2013 is valt hij daar niet onder, waarschijnlijk omdat hij eind 2013 is vervangen voor een refurbished toestel.

Het vreemde is dat ik voor een hard reset de home- en sluimerknop tegelijkertijd in dien te drukken. Dit werkt iedere keer perfect, het appeltje verschijnt netjes op het scherm. Vanuit dit opzicht lijkt de sluimer-knop gewoon te werken. Het enige probleem dat er na een hard reset is, is dat het toestel niet aangaat met de sluimer-knop. Hij gaat alleen aan als ik het toestel aan de lader leg.

Wat zijn hierin de mogelijkheden of heeft iemand ervaring met een vergelijkbaar probleem? Het moge duidelijk zijn dat bij een toestel van 2013 de garantie is verlopen.
- Bij Vodafone (verkoper) aankloppen voor het conformiteitsvereiste?
(Ik heb bij mijn iPhone 6 toen hij 2 jaar en 1 maand was een refurbished exemplaar ontvangen vanwege de verzakte front face camera).
- Klacht indienen bij Apple dat ik vind dat mijn toestel ook deel zou moeten nemen aan het vervangingsprogramma.
- Gewoon laten repareren bij de lokale telefoonboer

[ Voor 7% gewijzigd door G33st op 03-12-2016 13:35 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axensir
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:01
Ik heb zelf ook een iPhone 5 gehad waarvan de sluimer knop niet werkte, dit was voor het vervangingsprogramma, ik had geen zin om reparatie te betalen of op garantie te wachten en toen heb ik het zelf gerepareerd.(sluimerknopkabel vervangen, dit is wel behoorlijk veel werk)

Je zou Apple en Vodafone kunnen bellen en het probleem uitleggen en om garantie vragen, al denk ik niet dat ze er met je zullen meewerken,

Al ze geen garantie verlenen zou ik een reparatiezaak opzoeken waar ze dit voor een mooie prijs maar wel proffesioneel oplossen aangezien reparatie bij Apple behoorlijk prijzig is

Marstek 5.12kw v151, CT003 v114 | 4400Wp zuidoost | 650Wp noordwesten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
axensir schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 16:14:
Ik heb zelf ook een iPhone 5 gehad waarvan de sluimer knop niet werkte, dit was voor het vervangingsprogramma, ik had geen zin om reparatie te betalen of op garantie te wachten en toen heb ik het zelf gerepareerd.(sluimerknopkabel vervangen, dit is wel behoorlijk veel werk)

Je zou Apple en Vodafone kunnen bellen en het probleem uitleggen en om garantie vragen, al denk ik niet dat ze er met je zullen meewerken,

Al ze geen garantie verlenen zou ik een reparatiezaak opzoeken waar ze dit voor een mooie prijs maar wel proffesioneel oplossen aangezien reparatie bij Apple behoorlijk prijzig is
Ik heb contact gehad met Apple, reparatie daar kost inderdaad 300 euro. Zij wijzen wel op het consumenten recht, dat ik dit waarschijnlijk nog kan claimen bij Vodafone. Ik ga maar eens een poging doen, anders kan het inderdaad voor een euro of 50 wel gerepareerd worden gok ik.

Gokje dat ik als ik het toestel bij Apple had aangeschaft waarschijnlijk wel was weg gekomen met het probleem onder het motto consumenten recht, denk dat Vodafone hierin moeilijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:07
Is het toestel destijds door Vodafone vervangen of door Apple? En heb je toen ook contact gehad met Vodafone? Want als Vodafone daar niks vanaf weet kunnen zij daar moeilijk garantie op geven. Het is immers niet meer een toestel wat door hun is geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
.Maarten schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 17:09:
Is het toestel destijds door Vodafone vervangen of door Apple? En heb je toen ook contact gehad met Vodafone? Want als Vodafone daar niks vanaf weet kunnen zij daar moeilijk garantie op geven. Het is immers niet meer een toestel wat door hun is geleverd.
Is met medeweten van Vodafone omgeruild, zij hebben mij in de winkel verzocht het via Apple te regelen, was voor hun makkelijker en voor mij sneller. Daar heb ik ook een omwissel bewijs bij gekregen.

[ Voor 4% gewijzigd door G33st op 03-12-2016 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
"Via de Apple site kom ik wel tegen dat er een vervangingsprogramma is m.b.t. de sluimerknop van de iPhone 5 (https://www.apple.com/nl/support/iphone5-sleepwakebutton/). Hoewel mijn toestel van januari 2013 is valt hij daar niet onder, waarschijnlijk omdat hij eind 2013 is vervangen voor een refurbished toestel."

Als ie vervangen is, dan boeit de oude iPhone totaal niet meer.
Je moet dus wel kijken naar het serienummer van de vervangende iPhone. Als die er niet onder valt, zou ik eens contact opnemen met Apple; uitleggen dat je dit probleem hebt maar de site zegt dat hij er niet onder valt tenzij hij wel alle symptomen heeft.

Nog best kans dat ze zeggen breng maar langs...

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Het is best makkelijk om zelf te vervangen.
Houdt er wel rekening mee dat deze flexkabel bestaat uit:

-volume
-mute knop
-sluimerknop

Je besteld via aliexpress. Een pre-assembled. Flexkabel ( voor geplakt op stripjes)

Kost je 5€ ( en 2 uurtjes werk)

Via YouTube zie je precies hoe het moet.

"Dissamble iPhone 5"
Pagina: 1