Glasvezel aanbieders in Emmen voor betere upstream ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Topicstarter
Ik was, tot voor kort, eigenlijk dik tevreden over Ziggo. Heb momenteel (nog) het middelste pakket: alles-in-compleet. M.a.w. 150Mbit down en 15Mbit up. Maar heb voor diverse projecten een snellere upstream nodig.

Maar ook het Max. pakket van Ziggo (300Mbit down en 30Mbit up) is niet snel genoeg. Zou liever 50Mbit of hoger upstream willen hebben zonder te verhuizen :P

En dus glasvezel. Surely moet dat ondertussen wel beschikbaar zijn in Emmen? Maar na alle diverse zoek opdrachten en diverse vergelijkingssites te hebben uitgepluisd, vind ik nergens glasvezel voor mijn postcode.

Welke aanbieder zie ik over het hoofd?

Beste antwoord (via Rhy op 03-12-2016 11:14)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Als consument kan je ook gewoon voor Ziggo Zakelijk ZZP paketten gaan. Sure, je moet er even voor bellen want via de site is een KvK nummer verplicht, maar dat is in de praktijk niet nodig.
Daar zitten wel paketten bij met hogere upload snelheid :)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:35

Croga

The Unreasonable Man

Geen enkele.

De dekking van glasvezel is nogsteeds maar heel beperkt in Nederland. In feite is alle infrstructuur in handen van KPN. En die hebben niet echt veel belang om de dekking groter te maken. Dus dat je het niet kunt vinden is niet heel erg raar....

Je zou kunnen vragen of Ziggo ondertussen 500/50 bij je kan leveren. Daar hebben ze hier en daar proeven voor draaien en mijn ervaring is dat als je er expliciet naar vraagt er vaak wel wat mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:34

job

Rhy schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 10:59:
En dus glasvezel. Surely moet dat ondertussen wel beschikbaar zijn in Emmen?
Heb je een glasvezel afgemonteerd in je huis?

Je kan natuurlijk geen dienst afnemen als de fysieke aansluiting niet aanwezig is.

[ Voor 15% gewijzigd door job op 03-12-2016 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

Topicstarter
Ik meen dat er ooit een partnership was met nieuws: Lijbrandt Telecom gaat op in moederbedrijf KPN ... kan me iets herinneren van foldertjes. Maar kom niet verder dan 50MBit DSL aanbiedingen. En dat is dan weer net iets te krap.

Ohja Ziggo heeft een pilot? Gaaf! ga ik daar even informeren inderdaad!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Als consument kan je ook gewoon voor Ziggo Zakelijk ZZP paketten gaan. Sure, je moet er even voor bellen want via de site is een KvK nummer verplicht, maar dat is in de praktijk niet nodig.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

Topicstarter
job schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 11:07:
[...]

Heb je een glasvezel afgemonteerd in je huis?
En hoe / waar zou ik dat moeten kunnen zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:34

job

Nou zo'n ding valt best op. Als je van niets weet heb je hem niet (ook de postcodecheck zegt van niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

Topicstarter
McKaamos schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 11:09:
ah ... 8)7 dat ik daar zelf niet aan gedacht heb. _/-\o_ 500/40Mbit. Aan de krappe kant nogsteeds. Maar zoals @croga al opmerkte; tijd om weer eens een dialoog aan te gaan met Ziggo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 16:15
En DSL? Daar zit tegenwoordig ook al gewoon 30Mb upload op, Als het beschikbaar is.

https://netco-fpi-info.fourstack.nl
Op die site kun je ook de beschikbaarheid van glasvezel zien.

https://www.eindelijkglasvezel.nl/emmen/waar-glasvezel/

Indien die site bij VDSL 100mb aangeeft, dan heb je ook gewoon al 30. Indien bonding mogelijk is zelfs 60mb upload.

Anders toch maar verhuizen.

[ Voor 18% gewijzigd door krakendmodem op 03-12-2016 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

Topicstarter
HvanderT schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 13:42:
En DSL? Daar zit tegenwoordig ook al gewoon 30Mb upload op, Als het beschikbaar is.
Klopt. Maar dat moet dan ook weer niet teveel ten kosten gaan van mijn downstream. Wil er wel graag op 2 fronten op vooruitgaan. :9 Heb nog geen response gehad van Ziggo trouwens.
misschien moet ik inderdaad maar weer een kamer nemen op de campus universiteit van twente of opnieuw kantoor huren https://www.utwente.nl/bu...ken/bedrijfsruimte-huren/ . Alwaar we in 2003 al 100Mbit up/down hadden. :*) Vandaar dat het me bevreemd dat de lokatie waar ik nu woon anno 2016 niet verder komt dan 2Mbit ADSL, en niet eens VDSL heeft. 8)7 Drentenieren heeft dus ook nadelen :D

[ Voor 42% gewijzigd door Rhy op 04-12-2016 08:14 . Reden: op kamers gaan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Verkassen naar de rietlanden...is maar een paar deuren verder op :*)
Pagina: 1