Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ik heb echt jullie advies nodig, ik ben al enkele dagen zwaar aan het twijfelen welk tablet ik zou aanschaffen, het moet voldoen aan de onderstaande specificaties, mijn budget is maximum 350 euro:

- Minstens 720p, het liefste een Full HD scherm of hoger

- Minstens 32gb interne geheugen met MicroSD kaart slot

- Minstens 2gb RAM geheugen

- Miracast ondersteuning

- Schermformaat tussen de 8 en de 12 inch

- Minstens 5 megapixel front camera (of tenminste een zeer heldere/kwalitatieve front camera, ook in low light situaties)

En minstens Android Marshmallow aan boord, of tenminste officieel te updaten naar Marshmallow

----------------------------------------

Uiteindelijk kwam ik uit op 2 tablets zoals je in de titel ook kunt lezen: Huawei Mediapad M3 of ASUS ZenPad 3S 10 (Z500M) en ik geraak er alsmaar niet aan uit welk van de 2 ik het beste kan kiezen.

Pluspunten van de Huawei is dat het aan beide kanten een 8 megapixel camera heeft, wat ik heel belangrijk vind, ik moet er goed mee kunnen Skypen en videobellen. Verder heeft het een betere CPU en wellicht ook een iets betere GPU dan die van Asus, het is lichter qua gewicht maar heeft natuurlijk ook een iets kleiner schermformaat (kan in sommige gevallen een pluspunt maar ook een minpunt zijn?). Huawei's updatebeleid is volgens mij ook beter dan die van Asus, dus de kans is groter dat de Huawei Android 7 Nougat krijgt terwijl ik dat van de Asus niet met zekerheid kan zeggen.

Grootste minpunten van de Huawei, althans voor mij: het heeft géén USB Type-C poort (volledig opladen duurt dus bijna 4 uur heb ik ergens gelezen!)

Het voordeel van de Asus is dan weer dat het 64gb aan interne geheugen heeft i.p.v. 32gb, heeft een groter schermformaat, heeft een USB type-C poort (Huawei heeft deze niet) en heeft een Active stylus support wat ik best interessant vind.

Minpunten van de Asus: géén zekerheid of het een update krijgt naar Android 7 Nougat, ik weet niet of de 5 megapixel front facing camera echt heel veel kwaliteitsverschil zal hebben met die 8mp van Huawei? Verder bevinden beide speakers aan de onderkant.

Ik hoop dat jullie mij wat verder kunnen helpen bij het kiezen van de juiste tablet, ik heb dringend een nieuwe tablet nodig :|

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2016 06:53 ]

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:32
Wat is het grote probleem als opladen lang duurt? Als je het doet terwijl je slaapt maakt het niet uit. Gebeurt het overdag ga ik er van uit dat een stopcontact in de buurt is?

Op basis van je verhaal zou ik de Huawei kiezen.