Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-04 01:09
Mijn vraag

Ik ben opzoek naar RGB LED strips om onder mijn bureau te plakken. ik heb een bureau met hoek. Ik kan nergens online RGB led strips vinden die ik op mijn bureautafels kan plakken. Het enige wat ik op hele vage websites kan vinden is de ''RGB 5050'' verlichting, maar deze hebben hele slechte reviews dus die wil ik niet.

Heeft iemand een idee waar ik mooie RGB led strips kan kopen voor mijn bureau?
(het liefst niet duurder dan 30.00 euro, voor ongeveer 4 meter).

Ik hoor graag.
Alvast bedankt :)

Beste antwoord (via zar op 03-12-2016 16:49)

• TheSebastiaan
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 25-09-2021
Bij de action is een 5m rgb strip met een full size controller 20 euro, 25 euro voor een die je met spijkers vast zet.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 172410

5050 is een type en formaat LED en dus geen specifiek fabrikaat. Het is tegelijk ook juist wel wat je wilt - goedkope maar kwalitatief prima en makkelijk aan te sturen LEDs. Op sites als Aliexpress zijn massa's strips te vinden met prima reviews en dan ben je voor minder dan een tientje klaar. Je zult dan nog wel iets moeten bedenken om de boel aan te sturen, zoals een ESP8266, Arduino-variant of specifieke LED-controller.

Vind je dat om persoonlijke redenen allemaal niets, dan kan je opteren voor een kitje van de Ikea. Dat is duurder en minder flexibel in gebruik, maar wel makkelijk te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-06 22:22
Wat is mis met iets van bv ledstripkoning.nl?
Ik noem deze omdat ik zelf ook op zoek was naar strips voor achterop mijn tv.

Daar krijg je voor 30-40€ iets van 3-4 meter.
En als ik dat op mijn tv kan plakken, kun je dat ook op je buro plakken.

(is wel een set voor de tv, dus wellicht als je 'normaal' koopt dat je nog goedkoper uit bent)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• TheSebastiaan
Bij de action is een 5m rgb strip met een full size controller 20 euro, 25 euro voor een die je met spijkers vast zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 726714

Ik heb ook bij de action een RGB strip gekocht voor 6,99 voor achter de tv, maar heb hem in mijn kast gestopt je krijgt er ook een AB bij :D wel 3 meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max2000
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 06-06 11:03
Op 123led.nl verkopen ze volgens mij ook ledstrips, verschillende lengtes en RGB-kleuren.

Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-06 20:45
Voor hoeken gebruik ik deze
https://nl.aliexpress.com...23-4da0-b50b-6afa4da13276

En ledstrips zijn vrijwel overal prima, ik heb zelf onder andere een Hue Lightstrip + en een paar normale RGB en het werkt allemaal prima, de RGB heb ik van de ALDI en de Action.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zar
Bedankt allemaal voor de snelle en uitgebreide reacties! Ik heb even op action.nl gekeken en zie daar: http://www.action.nl/led-...ed-2m-incl-afst-bediening . Ik denk dat ik hier maandag maar 2 van ga kopen, deze zien er best goed uit! Ik hoop dat er ook een adapter bij komt zodat ik gelijk de ''plug-en-play'' ervaring heb :p. Thanks allemaal :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
Nice, waarom onder je bureau en niet aan de achterkant zoals je meeste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
Dat is eigenlijk ook best een goed idee! Ik wil alleen dat de vooral onderkant van mijn bureaus een mooie rode sfeer hebben en ik weet niet hoe sterk de leds zijn en of ze de boel wel goed genoeg verlichten als ik ze op de achterkant plak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 04-06 18:56
Aliexpress.com of MyXLShop.nl. heb bij beide ledstrips besteld enkel kleur en rgb.

Verl goedkoper dan hier en is zelfde spul. Wel nadeel is het wachten. Word tussen 5 en 30 dagen geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
Ik heb bij conrad.nl een complete rgb set besteld voor 29,99 :) bedankt voor alle reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-06 22:22
12/24V en een foto van een autodashboard doet mij vermoeden dat er een sigarettenplug aan zit. Houd dus rekening met eventueel wat knip- en plakwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
NeutraleTeun schreef op maandag 5 december 2016 @ 01:24:
12/24V en een foto van een autodashboard doet mij vermoeden dat er een sigarettenplug aan zit. Houd dus rekening met eventueel wat knip- en plakwerk.
Ik snap niet helemaa wat je bedoeld :p, maar maak me nu wel zorgen xD. Wat bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max2000
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 06-06 11:03
NeutraleTeun schreef op maandag 5 december 2016 @ 01:24:
Hij zal jouw eerdere reactie wel bedoelen:
zar schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 16:51:
Bedankt allemaal voor de snelle en uitgebreide reacties! Ik heb even op action.nl gekeken en zie daar: http://www.action.nl/led-...ed-2m-incl-afst-bediening . Ik denk dat ik hier maandag maar 2 van ga kopen, deze zien er best goed uit! Ik hoop dat er ook een adapter bij komt zodat ik gelijk de ''plug-en-play'' ervaring heb :p. Thanks allemaal :) :) :)
Op die site staat een plaatje van een auto interieur. Dus dat zal dan wel bedoeld worden. :)

Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
Ohhh dus ik kan hem niet thuis 123 in het stopcontact doen en klaar? Moet ik de order cancellen nu het nog kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheSebastiaan
Nee je kan gewoon kijken welke aansluiting hij heeft, is het een sigaretten aansteker stuur je hem terug, is het iets wat je kan gebruiken hou je hem.
Pagina: 1