RF Thermostaat aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:14

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik heb sinds vandaag een Draadloos RF thermostaat in huis.
Deze heb ik van een mede tweaker overgenomen omdat huidige thermostaat (een Modulaire Honeywell) erg ongunstig opgehangen is.
Namelijk boven een radiator, welke nu standaard uit staat omdat anders kachel te snel uitgaat omdat thermostaat te snel de gevraagde temperatuur meet ivm deze radiator.

Nou wil van deze RF thermostaat de ontvanger gaan ophangen, alleen ik twijfel.

Ten eerste. Ontvanger moet aangesloten worden op PIN 6 en 7 van de CV.

Afbeeldingslocatie: https://i1093.photobucket.com/albums/i438/seninnha/CV%20Intergas_zpsoe3wngst.jpg?t=1480634410

Ontvanger zelf heeft aansluiting COM en NO.

Afbeeldingslocatie: https://i1093.photobucket.com/albums/i438/seninnha/Thermostaat_zpssb63jyfo.jpg?t=1480634413

Waar ik nu mee zit is namelijk volgende twee dingen.

Ten eerste, op de bovenste plaatje zie ik staan 0.1 A en 24V.
Maar zoals ik kan zien heeft de Thermostaat ontvanger 220V nodig. Of heeft dit niets met elkaar te maken.

En tweede, hoe moet ik deze ontvanger juist aansluiten op de CV. Moet COM op aansluiting 6 op de CV en NO op 7 of juist andersom. Of maakt dat niet uit?

Kan er jammer zelf niets over vinden.

En als laatste, kan iemand zien of ik 220V uit de CV kan halen, of zal ik een aparte kabel maken met een stekker.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Kijk waar de draden van je huidige bedrade thermostaat op aangesloten zitten. Op deze zelfde draden moet de ontvanger ook. Hierbij doe ik de aanname dat de oude thermostaat ook op het aan/uit principe werkte. In principe maakt COM en NO niet uit, aangezien het een schakeling is die open danwel gesloten is.

In het aansluitschema van je ketel zie ik dat je bij X1 (L en N, rechtsbovenin) 230V netspanning kan aftakken, als dat fysiek past (d.w.z. 2 draden in 1 aansluiting). Zo niet zou ik gewoon een eenvoudige eurostekker ergens vandaan halen en die rechtstreeks op de ontvanger aansluiten, en (eventueel met een verdeeldoos) op dezelfde wandcontactdoos als de ketel aansluiten.

[ Voor 8% gewijzigd door spone op 03-12-2016 00:48 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:14

seninha

god's right foot

Topicstarter
Huidige Thermostaat is modulair dus die is aangesloten op punt 11 en 12. Maar als COM en NO niet uitmaakt hoe die op de CV aangesloten wordt dan ben ik geholpen.
Thanks...

Vraag me nog wel af wat die 0.1A en 24V betekend?

[ Voor 13% gewijzigd door seninha op 03-12-2016 00:57 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:58

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

seninha schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 00:51:
Vraag me nog wel af wat die 0.1A en 24V betekend?
Waarschijnlijk omdat sommige thermostaten hun voeding kunnen krijgen van de cv-ketel. In oudere thermostaten moeten nog batterijen geplaatst worden.

In dit geval levert de cv-ketel 24 bij 0,1 Ampere, dus ongever 2,4 Watt.

(is mijn aanname...)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B