Asus Xonar DGX: twee output devices in Windows mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Oscar Whiskey
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik overweeg om een Asus Xonar DGX te kopen om mijn onboard Supreme FX 2014 audio chipset te vervangen. Echter, de onboard chip heeft een hele prettige feature in de drivers, namelijk de mogelijkheid om de rear panel outputs en de front panel output als 2 aparte output devices in Windows weer te geven. Op deze manier kan ik altijd mijn headphones op de front panel aansluiten en mijn speakers op de rear panel, vervolgens in Windows een kwestie van het actieve output device selecteren. Zo hoef ik nooit apparaten fysiek los te koppelen, iets dat ik ook niet wil gaan doen als ik een Xonar heb.

De vraag is: heeft de Asus Xonar DGX software dit ook?

Heb dit al opgezocht met verschillende zoektermen maar nog geen antwoord gevonden. Hoop eigenlijk op iemand die zelf zo'n ding heeft en het antwoord meteen weet :)

Alle reacties

Verwijderd

Waarom wil een een goede onboard audiochip vervangen voor een low-end geluidskaart?

• Oscar Whiskey
Vanwege de aanname/adviezen dat een dedicated audio kaart per definitie altijd betere kwaliteit levert voor zovel de headphones als de microfoon dan een onboard chipset?

Verwijderd

Ik denk niet dat die verbetering merkbaar gaat worden met een kaartje van €35,-.

De DGX is voorzien van een frontpanelheader. Lijkt mij dat er in de software een keuzemogelijkheid is tussen voor en achter. Andere mogelijkheid is de hoofdtelefoon via de interne chip en de speakers op de DGX.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Oscar Whiskey schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 23:50:
Vanwege de aanname/adviezen dat een dedicated audio kaart per definitie altijd betere kwaliteit levert voor zovel de headphones als de microfoon dan een onboard chipset?
Die aanname kan je vergeten. Er zijn best prima onboard geluidschips en genoeg crappy dedicated geluidskaarten. Een groot aantal jaar terug had ik een dfi lanparty ultra b moederbord, die was niet alleen befaamd onder overclockers, maar ook voor zijn goede geluidschip (soundstorm). Die kon zich (bijna) meten met een audigy 2 destijds.

Dus je zult wat meer (vergelijkings)onderzoek moeten doen

[ Voor 4% gewijzigd door ToFast op 03-12-2016 00:12 ]

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:59
Ik heb een DG gehad en daar was een trucje voor om de front en rear sound tegelijk te laten werken, daar moest je front panel detection op uitzetten dacht ik. zit ergens in de settings verstopt

• Oscar Whiskey
Bedankt voor het inzicht. Deze post mag gesloten worden, ik ga een nieuwe maken om eerst goed de vinger op het euvel te kunnen leggen.
Pagina: 1