Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ch85
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-08-2024
Hallo,

Net een galaxy s7 gekocht van een tweaker hier op het forum.
De telefoon zelf lijkt prima in orde, maar ik heb een probleem met de sd kaart.
De s7 herkent de sd kaart wel, maar kan de inhoud niet weergeven?
Geen bestanden zegt hij dan, maar bij optie opslag zelf staat er wel te lezen dat er 43.69gb van de 59.45gb gebruikt is... 8)7
Als ik een foto neem kan hij ze ook niet opslaan op de sd (kan niet opslaan melding )

Heb al gereboot, geen verandering. Heb ze al proberen hersteken, proper gemaakt, geen verschil.
Formatteren lukt ook niet, dan krijg ik de systeemmelding 'instellingen is gestopt'
(Diezelfde melding krijg ik ook bij het herkoppelen, na het loskoppelen )

Ik heb de kaart terug in mijn oude sony geplaatst, en daar kan ik alles gewoon bekijken, afspelen, (los)koppelen enz. Enkel de sd kaart volledig wissen lukt dan weer niet?

Mogelijk opties zijn factory reset, nieuwe sd kaart proberen, of reparatie/omruilen?

Wat denken jullie hiervan? Iemand met hetzelfde probleem?

Beste antwoord (via ch85 op 05-12-2016 10:17)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
ch85 schreef op zondag 4 december 2016 @ 11:12:
Als ik het zo lees is er geen optie buiten formatteren dan? (Geen probleem, ik probeer gewoon te leren hoe dit kan komen :) ?)
Wat ik, net zoals een aantal andere, vermoed is dat je kaart momenteel is geformatteerd voor gebruik als Interne Opslag of dat de kaart gëencrypt is voor je Sony toestel, waardoor je deze met je S7 niet kan uitlezen.

De enige oplossing lijkt me dan ook door het kaartje even in een PC te formatteren.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Als ik het goed begrijp komt de SD kaart dus uit jouw oude toestel en heb je deze linea recta in de S7 gestopt?

Heb je niet toevallig enige vorm van encryptie toegepast op het kaartje? Zou in ieder geval verklaren waarom de s7 niets herkent maar de sony wel.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ch85
Switchie schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 23:23:
Als ik het goed begrijp komt de SD kaart dus uit jouw oude toestel en heb je deze linea recta in de S7 gestopt?

Heb je niet toevallig enige vorm van encryptie toegepast op het kaartje? Zou in ieder geval verklaren waarom de s7 niets herkent maar de sony wel.
Voor zover ik weet niet nee.
Moest het toch zo zijn, hoe kan ik dit checken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

ch85 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 23:25:
[...]

Voor zover ik weet niet nee.
Moest het toch zo zijn, hoe kan ik dit checken ?
Geen idee welk toestel / android versie jouw sony betreft.
Bij mijn htc 10 @ nougat;
code:
1
Instellingen > Opslagruimte > "Tandwieltje achter" Lexar SD-kaart > Sd-kaart gegevens coderen"

Ps. Bedenk me ineens dat de SD ook als interne opslag geformateerd kan zijn. Functie is volgens mij beschikbaar sinds android 6.0 om de SD kaart samen te voegen met interne opslag van de tel waardoor je een soorte van raid creeert.

[ Voor 22% gewijzigd door Switchie op 02-12-2016 23:29 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
anders de content van je kaart backuppen, en in je S7 formatteren ?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ch85
SMSfreakie schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 23:28:
anders de content van je kaart backuppen, en in je S7 formatteren ?
heb ik al gedaan, maar ik kan de kaart niet formatteren! (Zie eerste post)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ch85
Switchie schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 23:28:
[...]

Geen idee welk toestel / android versie jouw sony betreft.
Bij mijn htc 10 @ nougat;
code:
1
Instellingen > Opslagruimte > "Tandwieltje achter" Lexar SD-kaart > Sd-kaart gegevens coderen"

Ps. Bedenk me ineens dat de SD ook als interne opslag geformateerd kan zijn. Functie is volgens mij beschikbaar sinds android 6.0 om de SD kaart samen te voegen met interne opslag van de tel waardoor je een soorte van raid creeert.
Op de sony is het android 5.1.1. (Heb zelfs de functie niet om te coderen daar)

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 05-12-2016 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 840345

Kun je hem niet even in een laptop/PC steken? Kun je daarop de data backuppen en het kaartje formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ch85
Anoniem: 840345 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 23:34:
Kun je hem niet even in een laptop/PC steken? Kun je daarop de data backuppen en het kaartje formatteren.
Heb helaas geen card reader of laptop. Data is wel al gebackupped.
Wat ook 'vreemd' is, is dat als de sony aangesloten is via usb op desktop, ik de inhoud van de sd kan zien.
Als de galaxy s7 via usb op desktop aangesloten is, zie ik geen inhoud? (hoewel de gebruikte ruimte wel word weergegeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-05 21:16
Kun je t kaartje dan niet via de Sony formatteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ch85
Nee, dat is het enige wat niet gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ch85
Ik heb inmiddels via een vriend een ander sd kaartje getest, en die blijkt de s7 wel te lezen, dus ligt het wsl wel aan de sd kaart. :)
Enkel is dan nog de vraag hoe/of ik de kaart nog wel leesbaar kan maken voor de s7? (Aangezien ze in de sony z1 compact wel werkt)?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

ch85 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 23:42:
Nee, dat is het enige wat niet gaat...
Waar loop je dan precies tegenaan? Welke melding krijg je? Heb je de sd-kaart wel eerst "uitgeworpen" c.q. "Ge-unmount" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ch85
Switchie schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 18:45:
[...]

Waar loop je dan precies tegenaan? Welke melding krijg je? Heb je de sd-kaart wel eerst "uitgeworpen" c.q. "Ge-unmount" ?
Als ik probeer te formatteren (zowel via de sony als s7) dan lijkt het alsof het process normaal voltooid, maar eig gebeurt er gewoon helemaal niets. Ook geen melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-04 16:34
Foute sd kaart in die van je vriend zij toestel stoppen endaarop proberen te formatteren.
Anders rest niks anders dan op PC formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:07

The Executer

Lekker belangrijk!

Via een pc alle partities eraf gooien en daarna in de telefoon stoppen. Kan zijn dat hij dan de kaart wel kan initialiseren en formatteren. Heb op deze manier bij mijn S4 toen een kaart aan de praat gekregen welke in een oud toestel heeft gezeten.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ch85
Als ik het zo lees is er geen optie buiten formatteren dan? (Geen probleem, ik probeer gewoon te leren hoe dit kan komen :) ?)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
ch85 schreef op zondag 4 december 2016 @ 11:12:
Wat ik, net zoals een aantal andere, vermoed is dat je kaart momenteel is geformatteerd voor gebruik als Interne Opslag of dat de kaart gëencrypt is voor je Sony toestel, waardoor je deze met je S7 niet kan uitlezen.

De enige oplossing lijkt me dan ook door het kaartje even in een PC te formatteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ch85
Ok, zal dat eens proberen, en als dat niet werkt neem ik wel contact op met sandisk :)

edit: Gaat niet, sandisk gaat me een nieuw kaartje sturen zeggen ze. d:)b

[ Voor 30% gewijzigd door ch85 op 05-12-2016 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ch85
Hallo,

Heb weer hetzelfde probleem als toen ik deze post maakte :|
Net een Samsung microsd 128gb gekocht (geen sandisk deze keer om zeker te zijn dat ik dit niet weer ging meemaken |:( )

Ongeloofelijk. Zelfde scenario all over again.
Nieuw kaartje erin gestopt, data overgezet van pc naar smartphone (verbonden via usb)
Na uren transfereren stond alles erop, en nu als ik toevallig de bestanden wou bekijken kreeg ik een bekende boodschap...Telefoon zegt sd kaartje 'beschadigd' en er lijkt weer niets op te staan (hoewel dit wel het geval is)

Ik heb al meermaals geformatteerd en dan lijkt het weer even in orde, maar van zodra ik de telefoon afsluit en/of opnieuw opstart zijn de bestanden weer verdwenen. Alsof er zelfs geen sd kaart in zit.
Ik denk dat ik hieruit kan besluiten dat dit echt een probleem afkomstig van de s7 is?
(Als ik het kaartje in mijn oude smarthpone steek, geen problemen)
Het lijkt wel alsof de s7 gewoon sd kaartjes corrupt maakt.

In afwachting van de samsung support wou ik eens horen wat jullie hier van denken.
Mvg

Edit:cardreader gekocht en chkdsk gedaan op het kaartje, geen problemen gevonden.
Nog andere dingen die ik kan proberen?

[ Voor 5% gewijzigd door ch85 op 12-01-2017 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ch85
Hallo,

Naar aanleiding van nieuw sd kaartje dat plots 'beschadigd' blijkt te zijn, ben ik zelf wat proberen gaan zoeken wat de oorzaak zou kunnen zijn. (Stellende dat het kaartje toch onbeschadigd uit de verpakking kwam) Het is niet de eerste keer dat ik dit voorheb(zie posthistorie) maar toen heeft een nieuw kaartje het probleem wel opgelost.

-samsung galaxy s7
-android 6.0.1
-samsung evo+ 128gb microsd class 10
-windows 7 64

Mogelijke oorzaken:
1- Telefoon zelf? Vind op google wel wat gelijkaardige verhalen.

2 -Als ik bestanden van pc naar telefoon overzet krijg ik altijd de melding/vraag converten en/of kopiëren?
Misschien is dit het probleem? (Had ik niet met mijn oude telefoon)

3- Methode van transfer fout? Is het ok van een externe harde schijf naar de telefoon (beiden via usb 3.0) te kopieren/plakken? Of moeten bestanden vanaf een vaste harde schijf gekopieerd worden?

4- andere..?

Iemand die raad weet want ik weet het niet meer, en als ik nu een nieuw kaartje krijg/koop en het gebeurt weer dan gaat de telefoon waarschijnlijk door de raam...

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
ch85 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 20:46:
Hallo,

Heb weer hetzelfde probleem als toen ik deze post maakte :|
Net een Samsung microsd 128gb gekocht (geen sandisk deze keer om zeker te zijn dat ik dit niet weer ging meemaken |:( )

Ongeloofelijk. Zelfde scenario all over again.
Nieuw kaartje erin gestopt, data overgezet van pc naar smartphone (verbonden via usb)
Na uren transfereren stond alles erop, en nu als ik toevallig de bestanden wou bekijken kreeg ik een bekende boodschap...Telefoon zegt sd kaartje 'beschadigd' en er lijkt weer niets op te staan (hoewel dit wel het geval is)

Ik heb al meermaals geformatteerd en dan lijkt het weer even in orde, maar van zodra ik de telefoon afsluit en/of opnieuw opstart zijn de bestanden weer verdwenen. Alsof er zelfs geen sd kaart in zit.
Ik denk dat ik hieruit kan besluiten dat dit echt een probleem afkomstig van de s7 is?
(Als ik het kaartje in mijn oude smarthpone steek, geen problemen)
Het lijkt wel alsof de s7 gewoon sd kaartjes corrupt maakt.

In afwachting van de samsung support wou ik eens horen wat jullie hier van denken.
Mvg

Edit:cardreader gekocht en chkdsk gedaan op het kaartje, geen problemen gevonden.
Nog andere dingen die ik kan proberen?
De garantie op je telefoon raadplegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ch85
Momus schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:07:
[...]

De garantie op je telefoon raadplegen?
Heb je ook mijn laatste post gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-05 11:25
ch85 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:45:
[...]

Heb je ook mijn laatste post gelezen?
Daarin staat niets over het aanmelden voor garantie?
ch85 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:04:
Hallo,

Naar aanleiding van nieuw sd kaartje dat plots 'beschadigd' blijkt te zijn, ben ik zelf wat proberen gaan zoeken wat de oorzaak zou kunnen zijn. (Stellende dat het kaartje toch onbeschadigd uit de verpakking kwam) Het is niet de eerste keer dat ik dit voorheb(zie posthistorie) maar toen heeft een nieuw kaartje het probleem wel opgelost.

-samsung galaxy s7
-android 6.0.1
-samsung evo+ 128gb microsd class 10
-windows 7 64

Mogelijke oorzaken:
1- Telefoon zelf? Vind op google wel wat gelijkaardige verhalen.

2 -Als ik bestanden van pc naar telefoon overzet krijg ik altijd de melding/vraag converten en/of kopiëren?
Misschien is dit het probleem? (Had ik niet met mijn oude telefoon)

3- Methode van transfer fout? Is het ok van een externe harde schijf naar de telefoon (beiden via usb 3.0) te kopieren/plakken? Of moeten bestanden vanaf een vaste harde schijf gekopieerd worden?

4- andere..?

Iemand die raad weet want ik weet het niet meer, en als ik nu een nieuw kaartje krijg/koop en het gebeurt weer dan gaat de telefoon waarschijnlijk door de raam...

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Oh je bedoelde je een na laatste post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ch85
Ja wordt een beetje ingewikkeld, sorry daarvoor.
Ik heb net een factory reset gedaan, als het nu nog mis zou gaan, kan ik hieruit dan opmaken dat het toch over een corrupt sd kaartje gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-04 18:55
Misschien heb je een beschadigd bestand op je kaartje staan? Proberen de bestanden in delen erop te zetten met een testje per gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Als het alleen in die telefoon is en steeds weer terug komt, dan ligt het toch duidelijk aan de telefoon en kan je toch verder stoppen met zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ch85
Momus schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 15:29:
Als het alleen in die telefoon is en steeds weer terug komt, dan ligt het toch duidelijk aan de telefoon en kan je toch verder stoppen met zoeken?
Ik heb het kaartje gisteren toen ik de 'beschadigd' melding weer kreeg ook in mn oude telefoon eens gestopt, en ook daar deed het raar. Maar mijn 'theorie' is dat er iets gebeurt waardoor het kaartje corrupt word (Bv foute overdracht, beschadigde bestanden,..?) Dit wil ik proberen achterhalen.

(Probleem is ook pas opnieuw gestart bij aanschaf nieuw kaartje, daarvoor ging het prima.)

[ Voor 7% gewijzigd door ch85 op 13-01-2017 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-04 18:55
ch85 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 15:35:
[...]

Ik heb het kaartje gisteren toen ik de 'beschadigd' melding weer kreeg ook in mn oude telefoon eens gestopt, en ook daar deed het raar. Maar mijn 'theorie' is dat er iets gebeurt waardoor het kaartje corrupt word (Bv foute overdracht, beschadigde bestanden,..?) Dit wil ik proberen achterhalen.

(Probleem is ook pas opnieuw gestart bij aanschaf nieuw kaartje, daarvoor ging het prima.)
Ik heb even gegoogeld en het kan komen door beschadigde bestanden, zie mijn eerdere post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ch85
OK het moet wel het kaartje zijn. Heb net mijn oude sd nog eens geprobeerd, met een bestand dat NIET werkt op het nieuwe kaartje, en op mijn oude speelt het vlotjes af. Ook eens gereboot en sd blijft herkend.(in tegenstelling tot bij de nieuwe)
Omruilen dan maar.

Vraag die overblijft bij mij, is het gewoon een nieuw defect kaartje, of is het kaartje mogelijk defect geworden..? (Of zijn samsung kaartjes gewoon minder kwalitatief dan sandisk)

[ Voor 7% gewijzigd door ch85 op 13-01-2017 16:49 ]

Pagina: 1