MacBook en Skype: RAM vereist

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Sinds ik een MacBook 12" heb en Skype opnieuw heb geïnstalleerd heb ik regelmatig de melding dat het maximum RAM is gebruikt en Skype gepauzeerd wordt en vastloopt.

Je kunt mij niet wijsmaken dat 8GB niet genoeg is voor Skype, op mijn oude Air met 4GB ging het prima. Op diverse fora wordt gesproken dat het zeker aan Skype ligt, ik zie echter geen oplossingen.

Skype al opnieuw geïnstalleerd en caches verwijderd, diverse RAM-resets uitgevoerd, Sierra opnieuw geïnstalleerd. Het doet allemaal niets. Iemand anders hier ervaringen mee?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennissimeau
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-09 22:57
Skype zal wel ergens geen geheugen terug geven aan het systeem. Volgens mij moet het OS hier normaal een stokje voor steken maar dat gebeurd blijkbaar dus niet. Denk dat het hier een bug in de software betreft op jouw systeem en je dus even moet wachten op een update van Skype. Eventueel feedback bij Microsoft kan ook geen kwaad om 't probleem onder de aandacht te brengen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eitot
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Waar komt die melding dan vandaan? Verbruikt Skype inderdaad zoveel geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:33

iMars

Full time prutser

Ik heb de volgende versies in gebruik, en geen van allen vreten veel geheugen op mijn MBP van 2011 (16GB)
-Version 7.33 (206)
-Version 7.42 (200)
Kan je monitor openen en kijken wat er veel geheugen op vreet?

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
iMars schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 22:27:
Ik heb de volgende versies in gebruik, en geen van allen vreten veel geheugen op mijn MBP van 2011 (16GB)
-Version 7.33 (206)
-Version 7.42 (200)
Kan je monitor openen en kijken wat er veel geheugen op vreet?
Heb al wel gekeken, maar wordt er niet veel wijzer van. Zal nog eens kijken wanneer ik het gebruik.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

bekend probleem van Skype i.c.m. i.i.g. Sierra (maar ook EC) waarbij skype tot 50GB swap inneemt, zie: https://discussions.apple.com/thread/7679501 ... volgens last post aldaar zou dit de oplossing kunnen zijn:
I have fixed the problem by fully removing SKYPE and reinstall it :
  1. Quit Skype by selecting Skype > Quit Skype.
  2. Open your Applications folder and drag your copy of Skype to the trash.
  3. Then open ~/Library/Application Support * and drag the Skype folder to the trash. The ~ sign represents your home folder. To find your home folder, open Finder and, from the menu bar, select Go > Home.
  4. Important: If you’d like to keep your chat and call history, skip this step.
  5. Open ~/Library/Preferences and drag com.skype.skype.plist to the trash.
  6. Open Finder and search for “Skype” using the search feature in Mac OS X. Move all of the results returned to the trash.
  7. Click Ctrl and the trash icon, and select Empty Trash.
  8. Restart your computer.
  9. Download Skype and reinstall it.
Doe eens een poging ;)

[ Voor 88% gewijzigd door Rhy op 05-12-2016 16:34 . Reden: oplossing ook maar even ingevoegd ]

Pagina: 1