Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Drinken over Fujitsu Celsius H710, toetsenbord uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-11 00:58
Hallo,
Ik heb gisteren drinken over mijn Fujitsu Celsius H710 laten vallen. Gelijk droog gemaakt maar het onboard scherm van de laptop wordt niet meer herkend, en het toetsenbord werkt maar gedeeltelijk, soms blijft een toets maar ingedrukt.
Nu is dit opzich niet zo'n probleem omdat ik hem alleen maar op kantoor gebruik met externe toetsenbord en scherm maar ik vroeg mij af wat nu de beste manier is om het interne toetsenbord uit te schakelen zodat er niet plotseling een toets blijft hangen. Ook de powerbutton deed het gisteren niet meer, nu ineens wel meer. Ik heb wake on Lan aangezet in de bios dus wellicht kan ik hem mocht hij soms niet aangaan hem daarmee aanzetten?
Vandaag even de laptop open geschroefd om wellicht het toetsenbord gewoon er uit te halen maar dat lukte mij niet; wil niet nog meer schade riskeren. Wat zou de beste manier zijn om het toetsenbord uit te schakelen?

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Zou beginnen met alles even goed schoon te maken. Powerbutton, scherm en toetsenbord hebben kuren? Dan zou het mij niets verbazen als andere onderdelen straks ook ineens besluiten ermee op te houden. Je weet nooit waar je met een beetje vloeistof, allemaal kortsluiting kunt veroorzaken.

Maar goed, dat terzijde. Toetsenbord zul je waarschijnlijk wel kunnen disablen in apparaatbeheer.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-11 16:53
Je kan het toetsenbord proberen schoon temaken met demi-water .

Heel gek maar demi-water heeft de eigenschap dat het geen stroom geleid.
Omdat het puur water is, zonder mineralen.

Uiteraard moet je naderhand wel het hele zooitje goed droogblazen met perslucht ( niet de spuitbusjes, maar compressor), en laten drogen.

Professionele pc schoonmaak bedrijven gebruiken dit ook.

• MSteverink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-11 19:34
saken schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 20:59:
Hallo,
Ik heb gisteren drinken over mijn Fujitsu Celsius H710 laten vallen.
Wat voor drinken? Ja, dat maakt echt uit.
Ik zou zeggen: het apparaat zoveel mogelijk uit elkaar nemen, en de losse onderdelen grondig spoelen met gedestilleerd of gedemineraliseerd water. Te verkrijgen bij de apotheek of de automaterialenhandel.

Daarna weer monteren, uiteraard. En nooit meer drinken bij de computer.

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-11 00:58
Hij gaat nu soms aan en soms niet..... ik breng hem naar een reperateur. Het drinken was ranja.