Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N94
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 31-12-2024
Hoi,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met onderstaand probleem.

De situatie:
Ik heb een HP 6540b laptop, HP docking station (A7E32AA) en 2 Dell U2515H monitoren. De laptop is aangesloten op het docking station. Een displayport gaat van het docking station naar 1 Dell monitor en ik krijg vervolgens beeld met een resolutie van 2560x1440. Prima dus.

Natuurlijk wil ik, wanneer mogelijk, ook het tweede scherm gebruiken. Op het docking station zit nog een DVI en VGA poort. Wanneer ik een DVI Dual Link naar HDMI kabel aanschaf en hiermee het tweede scherm aansluit op het docking station, krijg ik dan ook een resolutie van 2560x1440 pixels op dit scherm? Of heeft mijn laptop hier een beperkende factor?

Edit 1: Volgens mij is daisy chain geen optie, aangezien de laptop dat (naar mijn beste weten) niet ondersteunt.

Edit 2: Zou deze kabel werken? https://www.allekabels.nl...09802/dvi-hdmi-kabel.html

Ik zie uit naar jullie reacties.

Met vriendelijke groet,

Niek

[ Voor 12% gewijzigd door N94 op 02-12-2016 20:26 . Reden: Toevoeging daisy chain ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:45
Nee, een passieve kabel van DVI naar HDMI is altijd single link, maximaal 1920x1200 dus (bij 60Hz). Of daisy chain werkt kun je natuurlijk gemakkelijk testen, je hebt alle hardware al. Welke videokaart zit er in je 6540b?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Inderdaad goed om even te kijken naar de exacte specs van de laptop.
Heb je een dedicated GPU, en is deze uberhaubt in staat om 2 * 1440p 60hz aan te sturen?

Laptop is wat ik zo kan vinden best op leeftijd. In die tijd was aansturen van 2 maal 1440p in ieder geval zeker niet de standaard.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N94
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 31-12-2024
Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb het inmiddels werkend door zowel de displayport van de laptop als de displayport van het docking station te gebruiken (dom dat ik daar niet eerder aan heb gedacht). Beide monitoren hebben resolutie 2560 x 1440. De GPU is dus wel in staat de monitoren met deze resolutie aan te sturen.

Er zal echter regelmatig een andere laptop in het docking station worden geplaatst, waardoor telkens kabels omgewisseld moeten worden. Op zich niet heel erg, maar als het anders kan gaat mijn voorkeur daar naar uit. Als het zo is dat een DVI naar HDMI altijd single link is, dan lijkt de huidige opzet de beste (wat betreft resolutie)?

De laptop heeft een Intel HD Graphics videokaart, variant staat er niet bij. Daisy chain heb ik geprobeerd, maar werkt niet (displayport versie van de laptop is volgens mij geen 1.2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

N94 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 22:38:
Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb het inmiddels werkend door zowel de displayport van de laptop als de displayport van het docking station te gebruiken (dom dat ik daar niet eerder aan heb gedacht). Beide monitoren hebben resolutie 2560 x 1440. De GPU is dus wel in staat de monitoren met deze resolutie aan te sturen.

Er zal echter regelmatig een andere laptop in het docking station worden geplaatst, waardoor telkens kabels omgewisseld moeten worden. Op zich niet heel erg, maar als het anders kan gaat mijn voorkeur daar naar uit. Als het zo is dat een DVI naar HDMI altijd single link is, dan lijkt de huidige opzet de beste (wat betreft resolutie)?

De laptop heeft een Intel HD Graphics videokaart, variant staat er niet bij. Daisy chain heb ik geprobeerd, maar werkt niet (displayport versie van de laptop is volgens mij geen 1.2).
Exotische workaround, maar mooi dat het werkt!
Laptop heeft, voor zover ik zo snel kon vinden, inderdaad geen DP 1.2

Zat een tijd geleden met een soortgelijk probleem, al was het bij mij andersom. Laptop was wat recenter en competenter dan het dockingstation. Uiteindelijk besloten om de docking er gewoon tussenuit te laten. Kwam er toen eigenlijk pas achter hoe overrated dockings zijn als je maar 1 dag per dag koppelt/ontkoppelt. Voeding, usb (met hub erachter) en mini dp erin en ready to go!

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren