Windows 7 upgrade naar Windows 10 Onbekende fout (EFI?)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 16:46
Ik wil een laptop Windows 7 upgraden naar Windows 10.

De laptop heeft een instabiele installatie van Windows 7. Er zijn bijvoorbeeld vele momenten dat alle desktop pictogrammen wit worden en weer ververst. Ook stopt de verkenner (Desktop) er wel eens mee.

Upgrade naar Windows 10 eindigt zeer laat in de installatie (100%) in Installatie Mislukt. Onbekende fout. Op dat zelfde moment komt er een scherm om drive E te moeten controleren. Op dat moment lijkt dat de EFI partitie te zijn.

De Windows 10 installatie heb ik gestart met de Upgrade assistent, van een USB stick.

Wie heeft er een idee waar de oplossing te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:47
krijg je ook een error code te zien ?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Windows wil met de jaren wel "verslijten" en een herinstall kan de problemen dan oplossen.

Maar het kan natuurlijk ook dat er wat in de hardware zelf is versleten. En dan helpt een herinstall niet.

Waar ik mee zou beginnen, zet windows 7 er fris op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 16:46
Er komen 2 boxen met foutmeldingen:

"onbekende fout" in de eerste
"Installatie windows 10 mislukt" in de 2de en....

Vensters om partitie E te moeten controleren. E lijkt op dat moment de EFI partitie te zijn. Ik heb het vermoeden dat het in die hoek zit, maar daar ben ik niet zo bekend mee.

Fris beginnen zal misschien ook wel de uiteindelijk oplossing worden (het is niet mijn eigen laptop) marr er staat 200 GB aan extra bestanden op die niet netjes in de bedoelde win7 7 folders staan.

Kan ik de EFI partitie (tijdelijk) uitschakelen? (In schijfbeheer?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoe weet je zo zeker dat het om een EFI partitie gaat? Is Windows 7 in EFI modus geïnstalleerd? Want dat komt namelijk niet veel voor, zeker bij oudere installaties.

Verder kan je de 'upgrade' ook met een clean install nog uitvoeren en dan bij de installatie of erna alsnog de Windows 7 key invullen. Ik heb dat twee maanden geleden nog gedaan en dat werkte zonder problemen. Installatiemedia was zelfs al de 1607 build.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Graag het apparaat vermelden en illustraties van beide melding.
Pagina: 1