Bestanden verplaatst naar D-schijf, terugplaatsen lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saert
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-07-2024
Beste Tweakers,

Ik heb recent een laptop gekocht met een 128GB SSD en een 1 TB data schijf. Al snel was de SSD vol aangezien ik mijn downloads hier op had staan. Ik heb vervolgens deze bestanden via Eigenschappen - > Locatie naar mijn D-schijf verplaatst. Dit gold voor de map Downloads, maar ook voor Afbeeldingen, Muziek etc. Aangezien ik ervan uitging dat dit alleen maar opslag was. Nu merk ik dat een aantal spellen gewoon stukken minder snel draaien gezien alles op de Data-schijf staat. Ook vind ik het storend staan en wil ik terug naar de oude situatie.

Mijn vraag is nu hoe ik dit terug kan zetten naar de oude instellingen. Ik heb geprobeerd om dit op dezelfde manier te doen d.m.v. Eigenschappen -> Locatie -> Verplaats, alleen krijg ik dan de volgende foutmelding. Het maken van de lijst met normale submappen onder D:/... is mislukt. Toegang geweigerd.

Ook heb ik geprobeerd om terug te gaan naar een herstelpunt van de laptop, tot bijv. een aantal weken terug. Alleen is dit niet mogelijk om dat er nog geen herstelpunt is gemaakt van deze nieuwe laptop.

Wie kan mij helpen? Dit zou enorm op prijs worden gesteld. Ik heb tevens een foto meegestuurd van de huidige situatie.De Z-schijf is er sinds kort bijgekomen maar hiervoor heb ik geen toegang. Ik neem aan dat het hiermee te maken heeft? Alvast hartelijk dank voor jullie hulp.

Afbeeldingslocatie: https://s15.postimg.org/ihf7y7qmj/dezepc_mappen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Probeer eens: Eigenschappen - > Locatie -> Standaardinstellingen herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
saert schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 19:51:

Nu merk ik dat een aantal spellen gewoon stukken minder snel draaien gezien alles op de Data-schijf staat.
Spellen zullen minder snel laden. Als het spel loopt maakt het geen verschil meer. Je zal hier geen hogere framerate door gaan krijgen als je dat bedoelt met minder snel draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:33

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar WOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Mocht het allemaal niet lukken via de normale weg (eigenschappen-locatie-verplaatsen-etc) kan je eens proberen om handmatig de juiste mappen te maken onder je user profile en dan via regedit de locatie goed zetten.

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Die "toegang geweigerd" zit me niet lekker. Kijk eens naar de permissies van het bestand/folder. Heb je full permissions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Anoniem: 262853 schreef op zondag 4 december 2016 @ 10:30:
Mocht het allemaal niet lukken via de normale weg (eigenschappen-locatie-verplaatsen-etc) kan je eens proberen om handmatig de juiste mappen te maken onder je user profile en dan via regedit de locatie goed zetten.

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders
Het lijkt me niet handig als je in het Register gaat spelen als je hier geen ervaring mee hebt, dan zou ik sowieso eerst een back-up maken hiervan.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-05 13:24
Heb je misschien deze mappen verplaatst naar een sub-folder in de Onedrive-map?
Indien je dat gedaan hebt wordt de map een onderdeel van onedrive, en is deze integratie niet meer ongedaan te maken. (je kreeg de melding toen je het instelde, maar misschien heb je dat weggeklikt)

Ik weet dat het voor documents en pictures zo is, maar volgens mij niet voor downloads.

Mocht dat niet het geval zijn:
Het valt me nu op dat bij documents, pictures en downloads in je screenshot enkel D:\ staat.

Kan het zijn dat ze alledrie in de root van D:\ staan? (Dus zonder bijv. D:\downloads, D:\documents, D:\pictures) In dat geval zitten ze alle drie in dezelfde map te harken, en dat zou wellicht je permissions denied kunnen verklaren, meestal heb je admin-rechten nodig als je iets in de root van een schijf wil doen. (Meestal sowieso als het de C:\ schijf is, D:\ schijf is een beetje afhankelijk van hoe het ingesteld is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:16
open eens een command prompt als adminstrator en probeer dmv Robocopy deze eens te kopieeren.

https://technet.microsoft...ry/cc733145(v=ws.10).aspx

Robocopy kan werken onder het SYSTEM account en hierdoor wel de vereiste rechten hebben.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Wylana schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:51:
open eens een command prompt als adminstrator en probeer dmv Robocopy deze eens te kopieeren.

https://technet.microsoft...ry/cc733145(v=ws.10).aspx

Robocopy kan werken onder het SYSTEM account en hierdoor wel de vereiste rechten hebben.
Waarom dan niet gewoon 'take ownership'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saert
Dank voor jullie reacties. Omdat ik de afgelopen dagen niet de mogelijkheid had om hierna te kijken kon ik niet eerder reageren. Ik zal er morgen mee bezig gaan. Hopelijk kom ik er dan iets verder mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saert
Nuccie schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 13:16:
Probeer eens: Eigenschappen - > Locatie -> Standaardinstellingen herstellen.
Dit lukt helaas niet. Ik krijg dan de foutmelding. Het maken van de lijst met normale submappen onder D:/... is mislukt. Toegang geweigerd.
Squ1zZy schreef op zondag 4 december 2016 @ 14:16:
Die "toegang geweigerd" zit me niet lekker. Kijk eens naar de permissies van het bestand/folder. Heb je full permissions?
Het lijkt alsof ik de volledige toegang heb. Zie de afbeelding hieronder.
Afbeeldingslocatie: https://s15.postimg.org/5vjoor9vf/Eigenschappen_dschijf.jpg

Het plan van Gero71 lijkt me niet heel handig. Ik ben namelijk totaal niet bekend met Regedit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saert
MrTre schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:15:
Heb je misschien deze mappen verplaatst naar een sub-folder in de Onedrive-map?
Indien je dat gedaan hebt wordt de map een onderdeel van onedrive, en is deze integratie niet meer ongedaan te maken. (je kreeg de melding toen je het instelde, maar misschien heb je dat weggeklikt)

Ik weet dat het voor documents en pictures zo is, maar volgens mij niet voor downloads.

Mocht dat niet het geval zijn:
Het valt me nu op dat bij documents, pictures en downloads in je screenshot enkel D:\ staat.

Kan het zijn dat ze alledrie in de root van D:\ staan? (Dus zonder bijv. D:\downloads, D:\documents, D:\pictures) In dat geval zitten ze alle drie in dezelfde map te harken, en dat zou wellicht je permissions denied kunnen verklaren, meestal heb je admin-rechten nodig als je iets in de root van een schijf wil doen. (Meestal sowieso als het de C:\ schijf is, D:\ schijf is een beetje afhankelijk van hoe het ingesteld is)
Ik heb niets op de Onedrive map gezet. Enkel bij afbeeldingen, muziek, downloads etc. rechter muisknop -> eigenschappen -> locatie -> verplaatsen naar de D:\ schijf. Kan dit überhaupt? Al deze mappen op de D-schijf zetten i.p.v. de standaard C.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 885187

Ik had dit zelfde probleem. Als je de map weer terug wil naar de C schijf, doe dan het volgende:

-Verplaats eerst de bestanden in de map naar een andere map.

- Rechtermuisknop op de map dan eigenschappen.
- Typ onder het kopje 'locatie': C:\Users\GEBRRUIKERSNAAM\Downloads

(De GEBRUIKERSNAAM is je eigen gebruikersnaam. Mocht de map zijn van afbeeldingen, muziek of andere categorieën typ dan de naam in, in het Engels. bijv: pictures.

-Klik dan vervolgens op 'toepassen'.

-Klik bij de volgende vraag: "wilt u de bijbehorende mappen mee nemen" op nee. (dit is denk ik het probleem waarom het bij sommige mensen niet wilt.

-Klik bij de volgende meldingen vervolgens op 'Ja'

Ik hoop dat dit de oplossing is, dat was het bij mij wel!
Pagina: 1