game/allround pc verkopen of iets upgraden ?

Pagina: 1
Acties:

• foxtrot81
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:12
Ik heb een pc met de volgende specs:

Computer Medion Akoya P5220 D
- i5 - 3350P processor
- 4 GB werkgeheugen DDR3
- 120 GB SSD Samsung evo 850
- 1 TB HD ( voor opslag )
- Video kaart GTX 650 - 1Gb (met 6 pins aansluiting)
- 450 watt psu

Ik speel zelfs bf4 op 1080p momenteel met deze opstelling(wel heb ik bf4 op de ssd gezet voor snellere laadtijden)
Enkel zou wel iets betere fps willen krijgen ik game niet hardcore medium 1080p is voor mij voldoende , wat zou ik minimaal moeten vervangen om bf1 te kunnen spelen?

Ram vervangen voor 8gb is al mogelijk, enkel met de nieuwe videokaarten die zuiniger zijn b.v. Sapphire Radeon RX 460 2G D5 (75watt)

Zou dat een goede optie zijn enkel ram en gpu vervangen om nog leuk mee te komen, of toch verkopen deze opstelling voor ongeveer 300,- en op zoek gaan naar wat anders meer meer opbouw mogelijkheden.

Carpe scrotum

Verwijderd

Welke voeding zit er in en welke PEG connectors heeft die?

• foxtrot81
Verwijderd schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 19:13:
Welke voeding zit er in en welke PEG connectors heeft die?
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/g1g3flgcwutxn.jpg

Voor mij een onbekend merk (FSP 450-60EMDN) , en met PEG bedoelt u voor de gpu? dat is 1x 6pins

Carpe scrotum

Verwijderd

Ja de 6 pins is idd een PEG connector.

Een RX 460 kan prima, ongeveer dubbel zo snel als een GTX 650. Dat genoeg voor jouw?
Als dat voldoende is dan is pricewatch: Gigabyte Radeon RX460 WINDFORCE OC 2G een prima RX 460, gewoon de goedkoopste dus.

Houd er wel rekening mee dat de nieuwste kaarten, zoals de RX 460 geen analoge VGA beeldscherm aansluiting meer hebben. Je moet het scherm dus aansluiten via DVI, DisplayPort of HDMI.

Overigens is een RX 470 zoals de pricewatch: XFX AMD Radeon RX 470 4GB Single Fan Triple X ook een prima keuze voor in jouw PC. Die is weer bijna dubbel zo krachtig als een RX 460.

Sneller als een RX 470 zou ik trouwens niet doen, de PC is niet meer de nieuwste en snelste. Let er trouwens wel op dat Battlefield schijnbaar een extreem snelle CPU nodig heeft, want ze bevelen minimaal een i5 6600K aan en jouw CPU is toch flink langzamer. Battlefield is daarmee trouwens wel de enige game welke zo'n extreem snelle CPU minimaal aanbeveelt volgens mij.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2016 20:10 ]

• foxtrot81
De RX470 4GB spreekt me wel aan, ik ga er nog mijn hoofd over breken wat te doen maar bedankt voor het advies alvast. (de nieuwe gpu,s zijn ook een stuk zuiniger geworden)

Ik zou nog kunnen uitzoeken of het mobo een i7 wil slikken (mits voor dat socket nog 2dehands te koop) en dan misschien de i5 - 3350P verkopen.

Carpe scrotum

Verwijderd

Houd er trouwens ook rekening mee dat de voeding maar een verwachte levensduur heeft van zo'n 6 jaar, de kwaliteit is gewoon niet hoger en daarnaast trekt die ook nog alle warmte van de CPU en videokaart uit de behuizing wat extra op de levensduur drukt.

• foxtrot81
Dat is waar wel haal ik om de paar weken de compressor erdoorheen ;-) en de cpu blaast de warmte via die buis aan de zijkant naar buiten.
Maar ben me er van bewust dat deze psu van slechte kwaliteit is , en misschien is de kerstman wel erg lief dit jaar ;-)

Carpe scrotum

Verwijderd

foxtrot81 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 21:10:
Dat is waar wel haal ik om de paar weken de compressor erdoorheen ;-)
Dat helpt iig wel om de levensduur te verlengen.
en de cpu blaast de warmte via die buis aan de zijkant naar buiten.
Nee daar zuigt die koele lucht aan waarbij de lucht verwarmt wordt door het koelblok op de CPU en dan komt die warme lucht in de behuizing.
Maar ben me er van bewust dat deze psu van slechte kwaliteit is , en misschien is de kerstman wel erg lief dit jaar ;-)
Slechte kwaliteit niet echt, maar gewoon gemaakt om niet te lang mee te gaan zodat men er zeker van is dat er over x aantal jaar weer wat nieuws gekocht moet worden. Zo wordt de economie draaiende gehouden. ;)
Pagina: 1