is het nodig een gat te hebben in het bassdrumvel?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:31
is het nodig een gat te hebben in het bassdrumvel? ik heb da nie namelijk.
waarom heeft dan toch bijna iedereen dit wel. en welke afmetingen moet z'n gad tan hebben?

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:37

Sharky

Skamn Dippy!

volgens mij is het niet perse nodig.
ik zou me kunnen voorstellen dat de kick er wat harder en agressiever van wordt. zonder gat wat softer er ronder.
ligt er aan wat je mooi vind.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:11

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Er zijn 2 oorzaken voor het nemen van een gat in het voorvel van je bassdrum:
• Zoals eerder genoemd, geluid. Het verandert je geluid, net zoals gitaarversterkers met open of gesloten achterkant. Proberen en kijken wat je beter vind klinken.
• Het is veel fijner voor opname/live. Dan kun je namelijk een (vaak dynamische) mic voor je bassdrum in je drum schuiven en vlak bij de kicker krijgen. Is voor live-engineers erg fijn (dan heb je nl. ook wat hoge frequenties in je sound, waardoor je door een matige PA toch een redelijk goede sound kan krijgen) en ook voor studio-engineers (je zit dichter bij de bron, dus hebt meer de echte sound van de drum te pakken).

Ik hoop dat het je helpt :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

In basedrum zit vrij veel luchtverplaatsing als je er op slaat, via dat gat aan de voorkant kan dat er makkelijker uit en het speelt ook anders. Het achtervel gaat meer mee trillen en je basedrum gaat galmig klinken. Kwestie van smaak ook....

Bijkomend voordeel van het gat is dat je makkelijk demping kunt plaatsen, veranderen of weghalen.

Ik zelf heb een gat ter grootte van een gemiddeld bovenbeen, en een opgerold handdoekje tegen het voorvel. Klinkt niet verkeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:31
ik ga meteen een stanly mes halen!

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:08

CyBeRSPiN

sinds 2001

Moet ik ook eens gaan proberen, maar gat erin zonder demping klinkt iig voor geen meter, maar een kussen oid doet wonderen!
Pagina: 1