Geluidskaart voor mijn PC set

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrstephanx
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01-12-2023
Mijn vraag
Ik ben erg fan van muziek af spelen vanaf mijn pc tijdens mijn vrije tijd of wanneer ik aan het gamen ben. Nu is mij de vraag of door een geluidskaart de kwaliteit van muziek verbeterd?

Als speaker set gebruik ik: Logitech X-530 5.1 Speaker System.

Mijn Pc specs zijn:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 179,15€ 179,15
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 136,-€ 136,-
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 478,95€ 478,95
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 73,50€ 73,50
1Fractal Design Define R5 Zwart Window€ 115,95€ 115,95
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64bit€ 95,-€ 95,-
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 38,99€ 38,99
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 56,-€ 56,-
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 56,-€ 56,-
1Crucial MX100 256GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.229,54

Ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen adviseren of suggesties kunnen geven.

Mvg,

Stephan

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of het betere audio oplevert is altijd heel lastig te zeggen. Je bord heeft een Realtek ALC 898 erop zitten, een van de betere Realtekjes als ik het internet moet geloven.... tot je op een forum komt met een stelletje audiofielen, die het ding tot de grond affakkelen vanwege teveel ruis of iets dergelijks. En daar kun je ze best gelijk ingeven, als je er wat van hoort.

Zelf hoor ik het verschil al lang niet meer tussen een losse geluidskaart, en die onboard dingen van tegenwoordig. Vroeger had je echt rotzooi onboard zitten, nu vind ik het allemaal nog best wel prima.

De voornaamste suggestie die ik je kan geven is dus simpel, pak een geluidskaart en kijk hoe je die vind klinken. Jij bent de enige die erover kan oordelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-09 20:35
Er zal allicht winst te halen zijn met een losse geluidskaart, maar ik denk dat je met je huidige speakerset daar niet veel van zal merken.

Als je nou een set studio monitoren hebt staan waar je heel de dag flac op afspeelt wellicht 😉

Je kan misschien beter eerst kijken of je speakers wel in de ideale opstelling staan, en of er nog winst te halen is in de inrichting van de ruimte waar alles staat. Met name reflectie voorkomen van hoge tonen, en zorgen dat de sub op de juiste plaats staat kan al een heel ander geluidsbeeld geven.

Als je wat googled is daar genoeg over te vinden.

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micktator
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-09 05:58
Nou, als ik zo op het eerste gezicht zie: nee.

Stel: de geluidssignaal uit je pc wordt verbeterd met een geluidskaart, dan gaat het vervolgens door de versterkercomponenten van de 5.1 set (en die zijn hoogstwaarschijnlijk niet fantastisch) en dan ben je de winst alweer totaal kwijt.

Sluit voor de lol eens je telefoon aan en speel daarmee muziek af. Hoor je duidelijk verschil tussen je telefoon en je pc? Nee? Dan niet doen. Want net als zeker 95% van de mensen hoor je te verschil gewoonweg niet goed (val ik trouwens ook gewoon onder). Ja? Vertel wat het verschil is en we gaan weer nadenken over vervolgstappen.