Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Alternatief HP Omen 17-w121nd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Kenners....

Heb mijn oog laten vallen op dit model ter vervanging van mijn huidige model, maar zoals vele best zullen herkennen heb ik niet echt het geduld en ook niet mogelijkheid om heel lang te wachten. Navraag bij de HP store leert me dat ik in ieder geval niet hoef te rekenen op beschikbaarheid voor de Kerst.

Nu zoek ik een alternatief met vergelijkbare specificaties, waarbij het budget van dit model niet mag worden overschreden. Ben daarbij ook vooral benieuwd naar de specifieke verschillen tussen merken en modellen. Heb zelf niet echt ervaring met dit soort spul, dus hoop dat jullie me daarin kunnen ondersteunen..

Specificaties vergelijken kan ik ook wel,maar zoek input van andere gebruikers die me over de streep trekken. Iemand?

Alle reacties

• RobertVDN
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 31-10 18:40
Plaats even een linkje. hoeft niet iedereen het zelf op te gaan zoeken.

Huawei P30

Verwijderd

Topicstarter
RobertVDN schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 18:23:
Plaats even een linkje. hoeft niet iedereen het zelf op te gaan zoeken.
Excuus. Totaal niet aan gedacht..
Bij deze: pricewatch: HP Omen 17-w121nd

• baskrom
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-11 23:33
Bij de pricewatch is deze laptop gewoon over 3-4 dagen leverbaar bij de mediamarkt?

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-11 18:40
Check wel de CPU temps direct na koop, ik heb er twee teruggestuurd en krijg nu m'n geld terug. Ik kwam erachter met Battlefield 4, beeld ging op zwart en daarna uit. Half uur later kon ik weer booten met de melding CPU overheated. Wellicht maandagochtend modellen gehad maar de i7 6700HQ mag max. 100c graden worden en ik kwam met gamen makkelijk aan de 90c en dus soms ook die 100c. De rest van de laptop is wel ok, zeker de SSD en GPU zijn snel.

Verwijderd

Topicstarter
Mediamarkt ga ik vanmiddag langs, maar heb daar niet al te beste ervaring met levertijden, vandaar...

Oververhitting bij maximaal prestaties begrijp ik dus...? Is dat iets wat Hp heeft of andere merken ook?

• Galvatron
Daar probeer ik ook achter te komen. Het lijkt erop dat de meeste Pascal GPU's lekker koelen in een laptop, was bij mij ook. Niet boven de 80c. Echter qua CPU's zijn de 6820hk en 6700hq een soort van drama als ik diverse fora mag geloven. Mijn oogt valt nu op de Asus GS752VS met IPS paneel echter is die veel duurder, zie daar mijn twijfel. Kan niet meer terug naar TN hahaha..,.anders zijn er meer opties. De vraag of andere merken hetzelfde probleem hebben is moeilijk te beantwoorden. Asus beweerd een Vapor chamer te hebben die 8c extra koelt echter in de context van de GPU waardoor de CPU wel heet kan worden. Zag op een review bij behorende afbeelding dat deze ook de 84-88c haalt, extreem hoog nog voor een CPU. Verder weinig over te vinden. Lenovo en Acer moeten nog laptops uitbrengen met de Pascal wellicht dat dit wat gaat worden.

Kortom, gewoon direct die HP testen met bijv. Intelburntest, komt ie boven een voor jou onnatuurlijke waarde dan retour. Als je veel battlefield of GTA V speelt (CPU intensieve games) dan wordt je echt niet vrolijk met een te hete CPU die throttled of zelfs de brui eraan geeft.

[ Voor 47% gewijzigd door Galvatron op 03-12-2016 09:21 ]

• Voyarch
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17:01
Eperium schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 09:15:
Daar probeer ik ook achter te komen. Het lijkt erop dat de meeste Pascal GPU's lekker koelen in een laptop, was bij mij ook. Niet boven de 80c. Echter qua CPU's zijn de 6820hk en 6700hq een soort van drama als ik diverse fora mag geloven. Mijn oogt valt nu op de Asus GS752VS met IPS paneel echter is die veel duurder, zie daar mijn twijfel. Kan niet meer terug naar TN hahaha..,.anders zijn er meer opties. De vraag of andere merken hetzelfde probleem hebben is moeilijk te beantwoorden. Asus beweerd een Vapor chamer te hebben die 8c extra koelt echter in de context van de GPU waardoor de CPU wel heet kan worden. Zag op een review bij behorende afbeelding dat deze ook de 84-88c haalt, extreem hoog nog voor een CPU. Verder weinig over te vinden. Lenovo en Acer moeten nog laptops uitbrengen met de Pascal wellicht dat dit wat gaat worden.

Kortom, gewoon direct die HP testen met bijv. Intelburntest, komt ie boven een voor jou onnatuurlijke waarde dan retour. Als je veel battlefield of GTA V speelt (CPU intensieve games) dan wordt je echt niet vrolijk met een te hete CPU die throttled of zelfs de brui eraan geeft.
Idd ik ben al eeuwen op zoek naar een laptop met een goed koel systeem wat niet al te duur is, dan maar jaartje wachten en kijken wat er dan op de markt is..

• Galvatron
Heeft iemand overigens al ervaring met de nieuwe Alienwares? Vraag me ook af of een i5 6300HQ een gtx1060 of 1070 volledig kan utiliseren? Die i5 zijn toch wat minder heethoofden (vermoedelijk door gebrek aan Hyper threating) en veel games lijkt HT niet echt toe te passen of wel maar met een marginale winst van 3-5 fps.

Verwijderd

Zelf goede ervaringen met de Omen!
Pagina: 1