Hoe sluit ik dit aan?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masvma
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-05-2022
Mijn vraag

Ik heb een JVC RX-5062 AV Receiver, LG 42LB650V tv, Playstation 4 en pc.
Nu wil ik het geluid van mijn PS4, tv en pc over de speakers die op de AV receiver aangesloten zijn afspelen.
Ik heb al geprobeerd met een optische kabel van de PS4 naar de receiver en naar de tv, scart omvormer met in en out schakelaar met daarop 2 tulp kabels tussen de tv en de receiver.
Wanneer de tulp kabels op de tv, dvd en andere audio in zit komt er geen geluid uit de speakers.
Ook optisch geluid werkt niet, de speakers geven alleen een ruis als ik voor tv sound op de receiver kies.
De PS4 en de pc zijn middels HDMI met de pc verbonden, de receiver heeft geen HDMI.

Hoe moet ik e.e.a. zo aansluiten dat het geluid van alle randapparatuur via de externe speakers die aan de receiver zitten komt???

8)7 :? |:(

Beste antwoord (via FeaR op 04-12-2016 09:27)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:45

FeaR

In GoT we trust

masvma schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 17:09:
Ik heb al geprobeerd met een optische kabel van de PS4 naar de receiver en naar de tv...
Receiver wel op de goede ingang gezet die bij de optische aansluiting hoort? De PS4 ingesteld op audio uitvoeren vanaf de optische uitgang en niet HDMI?
Hoe moet ik e.e.a. zo aansluiten dat het geluid van alle randapparatuur via de externe speakers die aan de receiver zitten komt??
Zoals gezegd gaat dat niet 1-2-3 lukken. Als we de receiver bekijken zien we de volgende ingangen:
1x optisch
1x digitale coax
Meerdere keren analoog stereo.

Beeld moet ten alle tijden direct naar de TV via HDMI. Deze oude JVC ga je niet als doorlus voor beeld gebruiken.

Qua geluid:
Zowel de TV als PS4 hebben optisch. Één van de twee kan je in principe rechtstreeks aansluiten. De andere zou je om kunnen vormen met een adapter naar Digitale Coax, kosten zo'n 2 - 3 tientjes (excl. kabelels). Dit geeft overigens geen verlies in kwaliteit, je zet alleen het soort signaal om van licht naar elektrisch. Je kan ook kiezen voor een optische switch (geen splitter!). Of je sluit de TV - zoals al aangegeven - aan via de hoofdtelefoonuitgang (verloop van 3,5mm jack naar stereo RCA). Nadeel is dat dit zeker niet de beste kwaliteit is en tevens moet je dan altijd via de home cinema luisteren (of telkens de plug uit de TV trekken).

De PC? Geen idee omdat daar geen informatie over wordt gegeven. Simpel analoog van 3,5 mm jack naar stereo RCA en je hebt geluid. Wel slechts stereo. Wil je surround dan hangt het van de uitgangen van de PC af. Wil je surround in games? Dan moet je ook nog bepaalde software gaan hebben.

Als je alle drie met optisch aan wilt sluiten dan zou ik kijken naar een goede switch met eventuele remote.

Wat ik van de TS niet snap: waarom is de PS4 met HDMI naar de PC verbonden? En controleer of de JVC überhaupt nog werkt. Als je op geen één ingang, digitaal of analoog geluid krijgt dan is een nieuwe receiver (met HDMI of meer digitale ingangen) mogelijk aan de orde.
coolbvrobin schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 17:35:
Of je sluit alles (playstation pc) op je tv via hdmi.
En sluit je tv aan op de av met een lightning kabel
"Lightning Cable"? Het is geen Apple... Bedoel je niet optisch?

Het idee is verder goed, alleen is de kans groot dat je je 5.1 signaal verliest. Of slechts een deel van de bestaande tracks worden doorgezet. Dolby Digital 5.1 wil veelal wel werken, maar DTS doorzetten in 5.1 doen veel TV's niet. Zonde aangezien de PS4 sowieso DTS 5.1 kan uitvoeren.

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 03-12-2016 23:25 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Simpel, als ik jouw versterker bekijk, lijkt deze amper/niet geschikt voor het correct aansluiten van dit soort apparatuur. Ja, misschien kan je met allerlei omvormers/kabel-plugjes het wel inpluggen maar dat betekent absoluut niet dat het signaal uiteindelijk correct wordt ontvangen en weergegeven.

De enige optie die ik zie voor beeld is RGB-bekabeling; maar die komen alweer niet overeen met het aantal optische inputs (en schakelingen) dus dat houdt ook snel op.

Zoals je zelf al aangeeft; je hebt een tekort aan HDMI maar dat lijkt me wel de enige oplossing voor jouw issue dus een nieuwe versterker kopen. Een beetje versterker tegenwoordig met alle mogelijke HDMI bellen & toeters begint bij ongeveer 300 Euro en dat kan je natuurlijk oprekken naar 4000 Euro of meer.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Je kan toch ook gewoon een 3.5mm jack (koptelefoon aansluiting van je tv) naar tulp. en dan die in input duwen van je versterker. Zal denk ik prima werken
Dit werkt ook met zoon kabel van je pc naar je AV.

[ Voor 34% gewijzigd door coolbvrobin op 02-12-2016 17:37 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

masvma schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 17:09:
Ik heb al geprobeerd met een optische kabel van de PS4 naar de receiver en naar de tv...
Receiver wel op de goede ingang gezet die bij de optische aansluiting hoort? De PS4 ingesteld op audio uitvoeren vanaf de optische uitgang en niet HDMI?
Hoe moet ik e.e.a. zo aansluiten dat het geluid van alle randapparatuur via de externe speakers die aan de receiver zitten komt??
Zoals gezegd gaat dat niet 1-2-3 lukken. Als we de receiver bekijken zien we de volgende ingangen:
1x optisch
1x digitale coax
Meerdere keren analoog stereo.

Beeld moet ten alle tijden direct naar de TV via HDMI. Deze oude JVC ga je niet als doorlus voor beeld gebruiken.

Qua geluid:
Zowel de TV als PS4 hebben optisch. Één van de twee kan je in principe rechtstreeks aansluiten. De andere zou je om kunnen vormen met een adapter naar Digitale Coax, kosten zo'n 2 - 3 tientjes (excl. kabelels). Dit geeft overigens geen verlies in kwaliteit, je zet alleen het soort signaal om van licht naar elektrisch. Je kan ook kiezen voor een optische switch (geen splitter!). Of je sluit de TV - zoals al aangegeven - aan via de hoofdtelefoonuitgang (verloop van 3,5mm jack naar stereo RCA). Nadeel is dat dit zeker niet de beste kwaliteit is en tevens moet je dan altijd via de home cinema luisteren (of telkens de plug uit de TV trekken).

De PC? Geen idee omdat daar geen informatie over wordt gegeven. Simpel analoog van 3,5 mm jack naar stereo RCA en je hebt geluid. Wel slechts stereo. Wil je surround dan hangt het van de uitgangen van de PC af. Wil je surround in games? Dan moet je ook nog bepaalde software gaan hebben.

Als je alle drie met optisch aan wilt sluiten dan zou ik kijken naar een goede switch met eventuele remote.

Wat ik van de TS niet snap: waarom is de PS4 met HDMI naar de PC verbonden? En controleer of de JVC überhaupt nog werkt. Als je op geen één ingang, digitaal of analoog geluid krijgt dan is een nieuwe receiver (met HDMI of meer digitale ingangen) mogelijk aan de orde.
coolbvrobin schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 17:35:
"Lightning Cable"? Het is geen Apple... Bedoel je niet optisch?

Het idee is verder goed, alleen is de kans groot dat je je 5.1 signaal verliest. Of slechts een deel van de bestaande tracks worden doorgezet. Dolby Digital 5.1 wil veelal wel werken, maar DTS doorzetten in 5.1 doen veel TV's niet. Zonde aangezien de PS4 sowieso DTS 5.1 kan uitvoeren.

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 03-12-2016 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
FeaR schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 23:20:
[...]

Ja bedoelde optisch, lag een beetje te slapen toen 8)7
En ja zou best eens kunnen dat zijn tv hem dan niet doorzet naar 5.1 signaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

coolbvrobin schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 23:48:
[...]

Ja bedoelde optisch, lag een beetje te slapen toen 8)7
Toegegeven, er gaat een lichtje door dus je komt er mee weg :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masvma
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-05-2022
Bedankt voor de info. Het is voor op de slaapkamer van mijn zoon, ik heb nu alles maar met 3.5 jack naar tulp aangesloten en hij heeft geluid.
Nu maar sparen voor een "nieuwe" AV-receiver.
Pagina: 1