Kan niet inloggen op hotmail/outlook.com

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-04 14:28
Hallo,

Ik heb al enkele dagen dat ik op mijn mobiel zo nu en dan de melding krijg dat ik honderden nieuwe e-mails heb (wat prima kan, ik lees de meeste nieuwsbrieven niet en heb dus veel 'nieuwe' mailtjes).

Maar normaliter krijg ik alleen de daadwerkelijke nieuwe mailtjes te zien in de notificaties onder Android.

Deze middag zie ik echter weer die melding, maar kan ik totaal niet bij mijn e-mail komen en geeft deze dan ook niet weer onder Android.

Ik dacht, laat ik het eens op de PC proberen maar ook daar kom ik er niet in. Onder een ander hotmail adres kom ik er wel op, maar op mijn eigen zie ik een paar keer de pagina refreshen met vervolgens de melding

/me Er is een fout opgetreden waardoor we je nu niet kunnen aanmelden. Probeer het later opnieuw.

Ik verwacht geen hack of iets, want dan zou ik wel een andere melding krijgen. Maar is er iemand bekend met een storing bij hotmail/outlook ? Een collega kan er ook gewoon op dus het lijkt me niet bij iedereen het geval te zijn...

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-04 15:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dat je collega iets niet kan, wil niet zeggen dat jij het moet kunnen. Ook onze mailboxen hier op kantoor zitten allemaal ondergebracht via Office365; het komt best wel eens voor dat de ene wel zijn mail kan lezen zonder issues en de andere niet vloeiend.

Op dit moment kan ik zonder problemen inloggen met 4 zakelijke accounts en 2 prive accounts op zowel live.nl, live.com en outlook.com.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Is je account al overgezet naar de nieuwe Office365 mailbox? Dat kan je zien als op outlook.com linksboven "Outlook Mail" staat.

Het kan dan zijn dat je je profiel moet verwijderen en opnieuw opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
Mijn excuus, mogelijk heb ik het niet duidelijk verwoord, maar het gaat niet om een zakelijk account maar gewoon privé mail.

Ik had er vorige week weer last van (zit ook niet elke dag in mijn online e-mail te snuffelen, dus het valt niet vaak op, maar kan wel vaker optreden).

Dat een 'collega' het wel kon kwam meer omdat ik op dat moment op het werk zat. Maar die kon wel gewoon bij zijn privé mail van hotmail/live.
Waar ik ook aan wou geven dat onder de zelfde omstandigheden (zelfde internet verbinding) er wel een probleempje was.

Waar het vorige week gebeurde zat ik elders en op een andere machine (laptop).
Het probleem lijkt dus nog aanwezig maar waar het precies aan ligt is me nog steeds onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
Ik geef er nog even een schop tegen. Kan ik mogelijk misschien beter contact zoeken met microsoft ofzo? Het is echt vrij irritant. Als je veel in de mail zit merk je pas hoe vaak het gewoon niet werkt.

Nu kom ik er niet in en 2 minuten later is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-04 13:56
Ik heb een probleem wat hier op lijkt, denk ik. Ik heb outlook.com gekoppeld aan mijn eigen domein en kan sinds vandaag niet meer in mijn mailbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
ik heb mijn e-mail nergens aan gekoppeld. Anders dan dat het ooit naar outlook.com stijl is overgegaan heb ik daar buiten om niks ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

BLACKfm schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:57:
ik heb mijn e-mail nergens aan gekoppeld. Anders dan dat het ooit naar outlook.com stijl is overgegaan heb ik daar buiten om niks ingesteld.
Heb jij hier iets aan?
https://www.msoutlook.inf...ustom-domain-from-address

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Limbeckx schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:55:
Ik heb een probleem wat hier op lijkt, denk ik. Ik heb outlook.com gekoppeld aan mijn eigen domein en kan sinds vandaag niet meer in mijn mailbox.
Daarom zit er ook een recovery mail adres en/of een mobiel nummer aan vast. Wanneer beide niet meer geldig zijn zou je een Recovery kunnen proberen. Maar anders is het adres gewoon verloren omdat Microsoft niks doet.

Reset password: https://support.microsoft...soft-account-sign-in-cant
Account recovery: https://account.live.com/ACSR

Daarnaast.... Waarom geen 2FA ingesteld. 2FA werkt perfect op iPhone, Adroid, Windows. 2FA kan met Mobile maar ook met Google Authenticator App of Microsoft Authenticator App.

[ Voor 25% gewijzigd door Wim-Bart op 18-01-2017 14:07 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-04 15:11
BLACKfm schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:52:
Ik geef er nog even een schop tegen. Kan ik mogelijk misschien beter contact zoeken met microsoft ofzo? Het is echt vrij irritant. Als je veel in de mail zit merk je pas hoe vaak het gewoon niet werkt.

Nu kom ik er niet in en 2 minuten later is er niks aan de hand.
Is sowieso stap 1 niet; contact opnemen met Microsoft?
Beetje raar dat je hier naar 'oplossingen' komt vragen, maar het probleem nog niet hebt gemeld bij de betreffende partij.

--edit--

Wellicht dat Microsoft het in enkele minuten al heeft gevonden/verholpen.

[ Voor 7% gewijzigd door diefightdie op 18-01-2017 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
diefightdie schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 14:04:
[...]

Is sowieso stap 1 niet; contact opnemen met Microsoft?
Beetje raar dat je hier naar 'oplossingen' komt vragen, maar het probleem nog niet hebt gemeld bij de betreffende partij.

--edit--

Wellicht dat Microsoft het in enkele minuten al heeft gevonden/verholpen.
Ik kan me voorstellen dat meerdere mensen met een dergelijk probleem kampen en mij direct kunnen vertellen waar het mogelijk aan kan liggen. I thought wrong i guess.

En dat mailtje zal ik vanavond bij geen oplossing sowieso wel even proberen te sturen, al heb ik van dit soort multinationals nou niet het idee dat het binnen een paar minuten geregeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Lol reken daar maar niet op, voor een supportcall moet je gewoon je portomonee trekken en de community forums zijn waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:45

TheVMaster

Moderator WOS
BLACKfm schreef op Wednesday 18 January 2017 @ 14:08:
[...]

Ik kan me voorstellen dat meerdere mensen met een dergelijk probleem kampen en mij direct kunnen vertellen waar het mogelijk aan kan liggen. I thought wrong i guess.

En dat mailtje zal ik vanavond bij geen oplossing sowieso wel even proberen te sturen, al heb ik van dit soort multinationals nou niet het idee dat het binnen een paar minuten geregeld is.
Maar heb jij bij je mailbox geen recovery opties geconfigureerd dan? Dat is natuurlijk sowieso niet zo heel slim. Mocht je dan om wat voor reden niet meer in je mailbox kunnen komen...dan zul je inderdaad contact op moeten nemen met de support afdeling.

Moet zeggen dat ze (ondanks dat het een grote onderneming is) best snel kunnen schakelen hoor, mits het natuurlijk niet een te complex issue is. Heb zelf ooit eens een maand met een 'read-only' OneDrive gezeten, omdat een of andere pipo blijkbaar aan de achterkant van 1000en accounts de rechten had zitten wijzigen ofzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
TheVMaster schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 14:57:
[...]

Maar heb jij bij je mailbox geen recovery opties geconfigureerd dan? Dat is natuurlijk sowieso niet zo heel slim. Mocht je dan om wat voor reden niet meer in je mailbox kunnen komen...dan zul je inderdaad contact op moeten nemen met de support afdeling.

Moet zeggen dat ze (ondanks dat het een grote onderneming is) best snel kunnen schakelen hoor, mits het natuurlijk niet een te complex issue is. Heb zelf ooit eens een maand met een 'read-only' OneDrive gezeten, omdat een of andere pipo blijkbaar aan de achterkant van 1000en accounts de rechten had zitten wijzigen ofzo....
Das dus het jammere van topickaping, ik heb geen probleem met inloggen of geen toegang in de zin dat ik buitengesloten ben... ik kan op sommige momenten gewoon niet bij mijn postvak komen (via de browser, maar op mobiel (android standaard mail client) werkt het dan ook niet).

Als ik denk 'ik ga nu mijn mail bekijken' dan werkt het zonder probleem... 5 minuten later kan ik ineens tegen het probleem aan lopen dat de pagina tijdens het inloggen (dus na het invoeren van e-mail & wachtwoord) het niet doet waardoor de pagina als het waren een paar keer achter elkaar lijkt te refreshen (het laadlogo van de pagina start een paar keer opnieuw) en krijg dan de in de TS genoemde foutmelding zonder enige code of andere referentie waar ik op zou kunnen zoeken.

Ik heb overigens wel herstelopties ingesteld. Ik kan bij problemen via sms een code ontvangen om weer toegang te krijgen. Maar dat is in dit geval geheel niet relevant

[ Voor 5% gewijzigd door BLACKfm op 18-01-2017 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
BLACKfm schreef op Wednesday 18 January 2017 @ 15:58:
[...]

Das dus het jammere van topickaping, ik heb geen probleem met inloggen of geen toegang in de zin dat ik buitengesloten ben... ik kan op sommige momenten gewoon niet bij mijn postvak komen (via de browser, maar op mobiel (android standaard mail client) werkt het dan ook niet).

Als ik denk 'ik ga nu mijn mail bekijken' dan werkt het zonder probleem... 5 minuten later kan ik ineens tegen het probleem aan lopen dat de pagina tijdens het inloggen (dus na het invoeren van e-mail & wachtwoord) het niet doet waardoor de pagina als het waren een paar keer achter elkaar lijkt te refreshen (het laadlogo van de pagina start een paar keer opnieuw) en krijg dan de in de TS genoemde foutmelding zonder enige code of andere referentie waar ik op zou kunnen zoeken.

Ik heb overigens wel herstelopties ingesteld. Ik kan bij problemen via sms een code ontvangen om weer toegang te krijgen. Maar dat is in dit geval geheel niet relevant
auw...ik heb er dus even te snel overheen gelezen. Heb je dit issue trouwens op 'meerdere locaties', of alleen vanaf 1 en dezelfde locatie (dus ik bedoel niet 1 device, maar een fysieke locatie..dus met hetzelfde internet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
Het maakt voor zover niet uit waar ik ben dat ik het op 3 locaties heb. Via de mobiel middels 3G/4G kom ik er niet op, eveneens niet met de Wifi verbinding (maar die is dan gelijk aan de PC thuis). Op het werk (niet zelfde als thuis) heb ik de problemen ook.

Gezien het niet te timen is kan ik moeilijk even naar bijvoorbeeld de lokale bibliotheek gaan om het te testen want het kan op dat moment gewoon prima werken, maar net zo goed óók niet.

Ik log dus gewoon in via de browser (Chrome, maar zelfde probleem in IE) en heb op de PC verder geen mail client die ik gebruik om de mail te beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
BLACKfm schreef op Wednesday 18 January 2017 @ 17:09:
Het maakt voor zover niet uit waar ik ben dat ik het op 3 locaties heb. Via de mobiel middels 3G/4G kom ik er niet op, eveneens niet met de Wifi verbinding (maar die is dan gelijk aan de PC thuis). Op het werk (niet zelfde als thuis) heb ik de problemen ook.

Gezien het niet te timen is kan ik moeilijk even naar bijvoorbeeld de lokale bibliotheek gaan om het te testen want het kan op dat moment gewoon prima werken, maar net zo goed óók niet.

Ik log dus gewoon in via de browser (Chrome, maar zelfde probleem in IE) en heb op de PC verder geen mail client die ik gebruik om de mail te beheren.
Oke...dat klinkt wel vaag. Zou denk ik toch even een support case aanmaken.
Pagina: 1