Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Aanmeld probleem KAKU AWMR-300

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste allen,

Ik ben gebruiker van:
- Raspberry Pi met Domoticz Version 3.5877
- RFXCOM - RFXtrx433 USB 433.92MHz Transceiver Version: Ext2/1009
- Diverse periferie van Action / Klik Aan Klik Uit (waaronder ook enkele "oude" AWMR-300's.

Tot zover geen probleem; echter recent 1x KAKU AWMR-300 aangeschaft en deze is niet aan te melden / werkt niet icm Domoticz (wel mbv losse zender)
Bij automatisch aanmelden (apparaten -> ongebruikt) ziet Domoticz hem niet; indien handmatig aanmelden schakelt hij uiteindelijk 1x aan en vervolgens géén reactie.
Omdat ik de schakelaar niet vertrouwde heb ik een andere AWMR-300 vanuit de winkel geprobeerd; echter het zelfde resultaat.

Navraag bij Klik Aan Klik Uit leert dat er een aanpassing heeft plaatsgevonden in de firmware van de AWMR-300 om te voorkomen dat deze schakelaar ook functioneert op apparatuur van derden !

Mijn vraag:
- klopt dit verhaal en hebben meer mensen deze ervaring ?
- heeft iemand een tip, zodat ik de AWMR-300 toch werkend krijg ?

Alle reacties

• Klik
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:26
Niet aan beginnen.
Amwr-300 is een slecht product heel slecht ontvangst.
Ik heb ze geruild met amwr 230 veel beter

Verwijderd

Topicstarter
Uiteindelijk AWMR-300 toch aan de praat gekregen;

• Subigo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-11 07:37
Als ik even in mag breken in dit topic, ik heb een vraag over de AWMR inbouw schakelaars.

Als men nu aanbelt krijg ik via mijn raspberry PI camera 5 fotos via Telegram. De camera doet het echter heel slecht in "minder licht" situaties.
Ik wil er graag 2 AWMR 's gaan gebruiken om in te bouwen voor de schakelaar voor het licht buiten en 1 voor de schakelaar voor het licht in de gang. Zodat als de bel gaat ook automatisch de lampen aan gaan.

Maakt het bij deze schakelaars uit wat de positie van de fysieke schakelaar is?
Kan je na in bouwen nog steeds de fysieke schakelaar gebruiken en werkt de draadloze aansturing ook nog als de knop in de uitstand staat?

hartelijk dank!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-11 14:24
Subigo schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 21:46:
Als ik even in mag breken in dit topic, ik heb een vraag over de AWMR inbouw schakelaars.
Ik breek ook in;

Ik heb de 230 en die werkt perfect met domotics. (Zelfde hardware als TS) Heb zelf wel soms wat ontvangst problemen gehad ivm afstand, betonnen muur en elektra kabels die mogelijk het ontvangst stoorden.
Ook gaat mijn lamp niet direct aan/uit maar gaat hij met een curve aan of uit (alsof hij dimbaar is, maar dat is hij niet)

Maar dit accepteer ik omdat ik 1 grote eis had, namelijk; huidige knop moet bruikbaar blijven voor de WAF.
Dus nu kunnen wij met de huidige knop de lamp bediennen en met domotics. En omdat een PIR de lamp activeert hebben we eigenlijk nooit meer de knop gebruikt.

Maar mooi stukje techniek, past bij mij perfect achter de knop.
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2016 @ 15:16:
Uiteindelijk AWMR-300 toch aan de praat gekregen;
Kan je ons uitleggen hoe? Want dan hebben wij de vraag en het antwoord in 1 topic. Wel handig als anderen van je kunnen leren. Wie weet heb ik het ook nog eens nodig.

[ Voor 15% gewijzigd door RedRayMann op 27-12-2016 21:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Subigo schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 21:46:

Maakt het bij deze schakelaars uit wat de positie van de fysieke schakelaar is?
Kan je na in bouwen nog steeds de fysieke schakelaar gebruiken en werkt de draadloze aansturing ook nog als de knop in de uitstand staat?

hartelijk dank!
De AWMR is eenvoudig in te bouwen in de inbouwdoos achter de schakelaar; de schakelaar wordt middels 2 draden aangesloten; deze zijn (indien gewenst) te verlengen.
De AWMR werkt parallel aan de fysieke schakelaar; dus werkt gewoon ongeacht de stand (aan / uit) van de fysieke schakelaar.

• Subigo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-11 07:37
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2016 @ 11:05:
[...]

De AWMR is eenvoudig in te bouwen in de inbouwdoos achter de schakelaar; de schakelaar wordt middels 2 draden aangesloten; deze zijn (indien gewenst) te verlengen.
De AWMR werkt parallel aan de fysieke schakelaar; dus werkt gewoon ongeacht de stand (aan / uit) van de fysieke schakelaar.
Thanks! Dat moest ik even zeker weten.

Verwijderd

Topicstarter
RedRayMann schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 21:24:
[...]

Ik heb de 230 en die werkt perfect met domotics. (Zelfde hardware als TS) Heb zelf wel soms wat ontvangst problemen gehad ivm afstand, betonnen muur en elektra kabels die mogelijk het ontvangst stoorden.
Ook gaat mijn lamp niet direct aan/uit maar gaat hij met een curve aan of uit (alsof hij dimbaar is, maar dat is hij niet)
In het verleden ook problemen gehad met de AWMR-230; deze is niet geschikt voor LED verlichting, spaarlampen, TL verlichting en 12 Volt halogeen verlichting in combinatie met een draadgewonden transformator. Mogelijk dat dit de reden is dat de lamp niet direct aan/uit gaat; als je een lamp gebruikt met hoger wattage is het probleem mogelijk opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
RedRayMann schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 21:24:

[...]

Kan je ons uitleggen hoe? Want dan hebben wij de vraag en het antwoord in 1 topic. Wel handig als anderen van je kunnen leren. Wie weet heb ik het ook nog eens nodig.
Excuses voor de late reactie; mijn probleem is als volgt opgelost:
vanuit het verleden waren alle reeds werkende Klik aan Klik uit spullen voorzien van hetzelfde ID-nummer (11C313E) en Unit-nr van 1 t/m 5; de nieuwe (die niet werkte) had ook hetzelfde ID-nummer en Unit-nr 6 (dus opeen volgend). Ik heb er uiteindelijk Unit-nr 11 (dus géén opvolgend unit-nr) van gemaakt en voila het werkte; ik heb niet meer geprobeerd om weer terug op unit-nr 6 te zetten.
Verder moet ik volledigheidshalve vermelden dat ik in eerste instantie op 1 meter van de RFXtrx heb geprobeerd om aan te melden en locatie waar het uiteindelijk lukte was 5 meter van de RFXtrx vandaan; dus helemaal duidelijk is het niet, maar ik was al blij dat het functioneerde en heb verder géén testen meer gedaan.
Wel zet ik vraagtekens bij het verhaal van de firmware aanpassing.

• BartozV
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 11:24
Hi,

Ik krijg met geen mogelijkheid mijn nieuwe AWMR300 toegevoegd in Domoticz (Synology NAS + RFXCom).
Ook niet met ID 11C313E / unit 11 zoals bij jou wel is gelukt. Is dat een default ID van KAKU of heb jij dat er zelf ooit aan gegeven in Domoticz?

Inmiddels heb ik wel 100 verschillende codes geprobeerd (telkens device leeggegooid natuurlijk). Ik heb helaas geen afstandsbediening van KAKU om te testen of de ontvanger wel werkt.
Running out of options... Iemand een idee?
Alvast bedankt voor de reacties.

*EDIT:* 'ineens' werkte het toevoegen, eerst met ID 01C313E / Unit 11 (één keer aan, nooit meer uit) daarna met ID 01C313E / Unit 1 Een vaste, betrouwbare codering lijkt er niet in te zitten :? .

[ Voor 16% gewijzigd door BartozV op 26-01-2017 00:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
BartzoV,
misschien toch een idee om aan een KAKU afstandsbediening aan te schaffen en daarop de AWMR300 inleren; dan weet je zeker dat hij wel goed functioneert; als dit werkt moet hij ook in combinatie met de RFXCOM werken; eventueel RFXCOM van locatie veranderen. De code die ik gebruik lijkt me geen default code maar een toevallig de code die mijn KAKU setje (afstandbediening met 3 ontvangers / schakelaars).

Edit: niet goed gekeken; ik zie nu dat het bij jouw werkt ! :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2017 13:31 ]

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-11 14:24
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2016 @ 11:20:
[...]

In het verleden ook problemen gehad met de AWMR-230; deze is niet geschikt voor LED verlichting, spaarlampen, TL verlichting en 12 Volt halogeen verlichting in combinatie met een draadgewonden transformator. Mogelijk dat dit de reden is dat de lamp niet direct aan/uit gaat; als je een lamp gebruikt met hoger wattage is het probleem mogelijk opgelost.
Heb afgelopen week een 60w gloeilamp (zo'n ouderwetse) in de vitting gedraaid. Maar hij blijft gedimd aan/uit gaan.

• jasperensuzanne
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-05-2022
Edit - al eerder beantwoord, excuses

[ Voor 87% gewijzigd door jasperensuzanne op 29-05-2017 12:09 ]

Pagina: 1