Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-06 12:49
Ik zoek een?
Wearable.

Wat is je budget?
Tot rond de €100.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om
- Dit wearable moet zeker en vast als stappenteller kunnen dienen.
Extra features zoals calorietelling en heart rate sensor zijn niet noodzakelijk maar mogen gerust.

- De wearable hoeft niet persé om de pols te worden gedragen. Een clip-systeem of iets om in je broekzak te steken is ook goed.

- De voornaamste reden dat ik advies vraag:
Het is om aan een ouder iemand te geven die geen toegang heeft tot een smartphone, tablet of PC.
Initiële set-up via een smartphone is wel nog toegestaan, maar daarna zou de wearable niet meer met een smartphone/tablet/PC worden gekoppeld.
Ik weet niet of dit scenario een probleem vormt bij sommige wearables en bijgevolg dit topic...

- Ook de interface en het gebruik moet eenvoudig zijn.

- Een lange batterijduur is ook een belangrijk pluspunt. Idealiter kan het 1 week of meer op 1 acculading meegaan.

Wat heb je zelf al gevonden?
Geen voorkeur op gebied van merk.
Mogelijkheden dat ik al zag:
- Xiaomi Mi Band 2
- Fitbit Zip (deze heeft zeer lange accu btw)

Welke vragen heb je hier nog over?
Graag advies en nog mogelijke producten, als die er zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-06 18:46
Wat ga je doen met de wearble, als in resultaten van de stappenteller opslaan ergens? Volgens mij is bijna alles gericht om de uitkomst op te slaan in de cloud via smartphone/computer en een bluetooth koppeling.
Dus wat is het doel als je dat niet hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 462314

Persoonlijk loop ik rond met een FitBit one in mijn broekzak.
De batterijduur daarvan is redelijk tot goed: ik laad het 1x per anderhalve week op ofzo.
Het is op dat moment nog niet leeg.

Er zit 1 knop op om door de verschillende overzichten (gedane stappen, beklommen trappen, huidige tijd, verbruikte calorieen) te bladeren. Dus zeer simpel in gebruik.

Het is een klein ding, wat voor mij een voordeel is, maar wat bij een iets ouder persoon misschien een nadeel is (ivm verliezen/kwijt raken).

Wat ik persoonlijk wel een nadeel vind is dat het de batterijstatus niet op het apparaatje weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Laatst online: 00:58
Asgaro schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 13:19:
Ik zoek een?
Wearable.

Wat is je budget?
Tot rond de €100.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om
- Dit wearable moet zeker en vast als stappenteller kunnen dienen.
Extra features zoals calorietelling en heart rate sensor zijn niet noodzakelijk maar mogen gerust.

- De wearable hoeft niet persé om de pols te worden gedragen. Een clip-systeem of iets om in je broekzak te steken is ook goed.

- De voornaamste reden dat ik advies vraag:
Het is om aan een ouder iemand te geven die geen toegang heeft tot een smartphone, tablet of PC.
Initiële set-up via een smartphone is wel nog toegestaan, maar daarna zou de wearable niet meer met een smartphone/tablet/PC worden gekoppeld.
Ik weet niet of dit scenario een probleem vormt bij sommige wearables en bijgevolg dit topic...

- Ook de interface en het gebruik moet eenvoudig zijn.

- Een lange batterijduur is ook een belangrijk pluspunt. Idealiter kan het 1 week of meer op 1 acculading meegaan.

Wat heb je zelf al gevonden?
Geen voorkeur op gebied van merk.
Mogelijkheden dat ik al zag:
- Xiaomi Mi Band 2
- Fitbit Zip (deze heeft zeer lange accu btw)

Welke vragen heb je hier nog over?
Graag advies en nog mogelijke producten, als die er zijn. :)
Gezien je wensen:

Waarom niet dan gewoon een stappenteller...

http://www.decathlon.nl/s...900-zwart-id_8331547.html

Heeft waarschijnlijk de langste accutijd, werkt op een cr2032 batterij. Meet: Aantal stappen, afstand, verbrande calorieën, wandeltijd, tijd, snelheid.... Dus geen gedoe met opladen via USB oid. Ben je voor 2 tientjes klaar, die andere 80 bewaar je voor als er uiteindelijk wel behoefte is aan meer info .

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Op zich werkt een Miband 2 met stappenteller zonder smartphone. Kun je ook nog de hartslag meten, je hebt ze voor 20 euro en opladen hoeft ook niet zo vaak (afhankelijk van de instellingen haal je tussen de 7 en 40 dagen).

Het instellen van de band gebeurd wel met een smartphone. Maar de stappen, verbruikte kcal, de tijd en dergelijke kun je daarna op de band bekijken. Voor het bijhouden van een historie zou je toch af en toe moeten syncen met een smartphone. Heeft de persoon ook geen tablet?

Misschien dat een stappenteller beter is zoals hierboven genoemd. Het kost hetzelfde als zo'n Miband 2, je kan er minder mee maar misschien juist weer meer voor dit persoon. Zo'n band moet toch ingesteld worden via een telefoon of tablet en zit daar dan aan gekoppeld. De persoon kan dan de band niet eens doorverkopen zonder jouw hulp (moet eerst losgekoppeld worden).

[ Voor 12% gewijzigd door Marzman op 07-12-2016 12:01 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Laatst online: 03-06 12:49
swhnld schreef op woensdag 7 december 2016 @ 11:39:
Wat ga je doen met de wearble, als in resultaten van de stappenteller opslaan ergens? Volgens mij is bijna alles gericht om de uitkomst op te slaan in de cloud via smartphone/computer en een bluetooth koppeling.
Dus wat is het doel als je dat niet hebt?
Opslaan is niet echt een noodzaak. Meer dat de persoon (het gaat over mijn grootmoeder btw) de dagelijkse stappen kan zien. Ik begrijp dat door het niet syncen naar smartphone/tablet/PC ze geen historiek kan zien en trends, etc. maar spijtig genoeg is hier niet aan te doen: ze is echt een digibeet en we hebben haar al gevraagd of ze niet wil dat we haar een tablet aanleren, maar dat lijkt ze niet echt te willen momenteel...
Haar man was nog meer gekant tegen technologie dan haar, dus het kan ook zijn dat ze gewoon een schrik heeft opgedaan door hoe haar man reageerde. Misschien dat we het later nog is proberen (voor een tablet). :)

Ze heeft bv. wel een gsm (featurephone) maar daarmee kan ze enkel bellen. Zelfs niet smsen.

Ze zal dus haar dagelijkse stappen 's avonds in een dagboekje moeten opschrijven. Maar dat doet ze graag, alles oplijsten van eten etc. dus is geen ramp :)

Heb vandaag wat info verzameld voor mijn ouders omdat zij niet echt mee zijn op dit gebied. We denken dat het de Garmin Vivofit 3 zou worden. Gemaakt overzicht hieronder.

A) Opties waarbij bandje niet achterwege kan gelaten worden (indien bv. gedragen in broekzak):

- Fitbit Alta
5 dagen battery life.
- Garmin Vivosmart HR
5 dagen battery life.
Via touchscreen ipv knoppen dus waarschijnlijk geen goed idee: ze kan per ongeluk een submenu openen waar ze niet moet zijn.
Heeft een heart rate sensor.

B) Opties met clip-systeem. Kan dus niet aan pols:

- Fitbit One
10 dagen battery life.
- Fitbit Zip
6 maanden battery life.
Via touchscreen maar interface is eenvoudig en ze kan niet per ongeluk iets fout doen.

C) Opties met bandje, waarbij bandje WEL achterwege kan gelaten worden (indien bv. gedragen in broekzak):

- Xiaomi Mi Band 2
20 dagen battery life, maar sommigen spreken nog van meer als bepaalde functies uitstaan zoals Bluetooth. Bij mémé zal Bluetooth sowieso altijd uitstaan.
Heeft een heart rate sensor.
- Garmin Vivofit 3
1 jaar battery life
Biedt extra-large uitvoering indien gewenst. Of dit nodig is, kan gemeten worden via: https://www8.garmin.com/f...it3-band-sizing-guide.pdf
Kan mooiere bandjes kopen:
https://static.garmin.com...00/g/style-collection.jpg
https://static.garmin.com...8-00/g/jonathan-adler.jpg

Hopjesvla79 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 11:52:
[...]

Gezien je wensen:

Waarom niet dan gewoon een stappenteller...

http://www.decathlon.nl/s...900-zwart-id_8331547.html

Heeft waarschijnlijk de langste accutijd, werkt op een cr2032 batterij. Meet: Aantal stappen, afstand, verbrande calorieën, wandeltijd, tijd, snelheid.... Dus geen gedoe met opladen via USB oid. Ben je voor 2 tientjes klaar, die andere 80 bewaar je voor als er uiteindelijk wel behoefte is aan meer info .
Ik denk dat ze wel iets voldoende modieus gaat willen. Niet dat ze into technologie dus is, maar als ze zoiets wou, zou ze het denk ik al lang geleden gevraagd hebben of gebruikt hebben.
Kortom, het oog wil ook wat. :)
Pagina: 1