Verwijdering feedback

Pagina: 1
Acties:
  • 1.648 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfu
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

mrfu

Quis custodiet ipsos custodes?

Topicstarter
Gaat om https://tweakers.net/aanbod/rating/387629/
Dat ik een keer niet mijn berichten op tijd lees (en een product dus via de mail al heb verkocht) kan gebeuren.
Beetje kinderachtig om daar dan op zo'n manier op te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-10 12:00

WCA

Daarnaast, geen overeenkomst = geen review

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfu
  • Niet online

mrfu

Topicstarter
En meneertje blijft mijn account lastig vallen met ongegronde feedback.
https://tweakers.net/aanbod/rating/388655/

@mods, aub verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Je review bij hem is overigens ook niet terecht. geen overeenkomst = geen review

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

NOFI maar je hebt wel errug vaak posts in VA-forum met het verzoek tot (terecht of onterecht) verwijderen van reviews. Omdat veel reviews ondertussen al verwijderd zijn door de mods, zal er wel een groot stuk waarheid hebben gezeten in die verzoeken.

Het valt me alleen op; mogelijk dat in sommige gevallen het euvel van het verkeerd beoordelen/communiceren van deals aan beide kanten zit?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrfu
  • Niet online

mrfu

Topicstarter
@GreNade, klopt ;) Maar moet ik dan maar toekijken hoe iemand mijn mooie feedback probeert kapot te maken? Daar heb ik hard voor gewerkt :w

@MAX3400: Klopt dat ik hier vaker rond struin, maar hoge bomen vangen veel wind, dus ik zie dat als een positief punt ;) Met 950+ feedback en 2000 advertenties is 5x slechts pas 0,5 % ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-08 23:46

Redneckerz

A place to be.

mrfu schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 13:11:
Dat ik een keer niet mijn berichten op tijd lees
Dit kan gebeuren en zou geen reden tot negatieve feedback mogen zijn. Tot zover oke!
mrfu schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 13:11:
(en een product dus via de mail al heb verkocht)
Als dit niet tussentijds is gecommuniceerd (Voorbeeld van dergelijke communicatie: ''Hey, ik heb via de mail ook een bod ontvangen en ik denk erover om deze aan hem te verkopen. Ik dacht, laat ik je op de hoogte houden!''), wat, aangezien je zelf aangeeft dat je je berichten niet op tijd hebt gelezen, dan is dat niet oke en is er imo gegronde reden om negatieve feedback achter te laten op het gebied van communicatie.

Daarnaast is er geen overeenkomst geweest.

Jouw tegen-reactie en zijn reactie daarop is wat jammer. Beetje wraak feedbacks plaatsen omdat de initiële feedback negatief is. Daarnaast claim je nooit zaken met hem te hebben gedaan :? :? :? Maar de tegenpartij spreekt van ''In eerste instantie vlotte communicatie'' dus je was met hem bekend.

Heb je hem overigens op dit topic gewezen?

[ Voor 1% gewijzigd door Redneckerz op 05-12-2016 15:29 . Reden: Persoonlijke opinie eruit halen, bij je leest blijven ]

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfu
  • Niet online

mrfu

Topicstarter
In eerste instantie vlotte communicatie omdat ik op al mijn berichten reageer binnen een minuut.
Dit was in zijn geval ook, eerder heb ik nog nooit zaken met deze persoon gedaan.
Gezien hij niet meer reageerde en ik via de mail een reactie kreeg, ben ik via de email verder gegaan.
Product was daarop verkocht, dus ik ga dan niet iedereen die een 'wat is je vraagprijs' heeft gestuurd op Tweakers terug mailen met 'hij is verkocht!', dat is onnodig veel werk.

Pas later kreeg ik een email dat ik een feedback had gekregen, waarop ik op Tweakers keek en zijn gemiste bericht zag. Dus beetje voorbarig om dan meteen negatieve feedback te geven, vandaar dit topic.

Maar ik heb nog nooit zaken gedaan met deze persoon, dus geen feedback nodig van hem, vooral wanneer we nog helemaal geen betaalgegevens of adressen gewisseld hadden, verder dan 1 bericht zijn we nooit gekomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 15:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

mrfu schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:41:
@GreNade, klopt ;) Maar moet ik dan maar toekijken hoe iemand mijn mooie feedback probeert kapot te maken? Daar heb ik hard voor gewerkt :w
Die mooie feedback lijk je vooral in stand te houden door alles wat je niet bevalt hier aan te kaarten en te laten verwijderen. Je hebt al 15 (!!) topics over verkeerd gelopen afspraken en issue's met VA. Die 'mooie' feedback zegt dus niets, aangezien het een verdraaide waarheid lijkt..

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfu
  • Niet online

mrfu

Topicstarter
Fijn dat je ook zo je mening toevoegt ;)
Wanneer men zich niet aan de regels houdt, open ik daar een topic over.
Als het andersom zou zijn, zie ik jou niet posten om mijn ongelijk te steunen ;)
Laten we ons alleen tot de feiten beperken, niet? :w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 17:30

matroosoft

Lone Christian

Dat die kerel er geen rekening mee houdt dat het vandaag je verjaardag is zeg.. :)

[ Voor 8% gewijzigd door matroosoft op 07-12-2016 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 15:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

mrfu schreef op woensdag 7 december 2016 @ 00:27:
Fijn dat je ook zo je mening toevoegt ;)
Wanneer men zich niet aan de regels houdt, open ik daar een topic over.
Als het andersom zou zijn, zie ik jou niet posten om mijn ongelijk te steunen ;)
Laten we ons alleen tot de feiten beperken, niet? :w
Het was al eens andersom (de discussie met KeesdeJong) en daar koos ik jou kant, dus ik hou me prima bij de feiten ;)

Het punt is dat je profiel op deze manier een zwaar vertekend beeld geeft, blijkbaar gaat er regelmatig wat mis bij jou verkopen, en of dat nou aan jou ligt of aan de andere partij doet er niet toe. Maar dat het ook wel eens mis gaat mag best te zien zijn op je profiel imo. En als je zoals je zelf aangeeft al 950+ positieve reviews hebt, zullen die paar negatieve je echt niet de das om doen, toch?

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrfu
  • Niet online

mrfu

Topicstarter
* mrfu vraagt zich nog steeds af waarom niemand begint over het feit dat er feedback wordt geplaatst wanneer er geen deal is gemaakt, als iedereen zich toch al zo gaat bemoeien en bekommeren over de details...

:w

Je hoeft geen kant te kiezen, daar is dit forum toch niet voor. ;)
Ik vraag enkel, is het nu wel of niet een regel om alleen feedback te plaatsen bij een V&A transactie, of mogen we zomaar elkaars profielen vol kladden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-10 11:07
Wel heel flauw deze reactie. Spreekt niet in je voordeel.
https://tweakers.net/aanbod/rating/388463/

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfu
  • Niet online

mrfu

Topicstarter
Wat zou jij gedaan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

mrfu schreef op woensdag 7 december 2016 @ 09:28:
[...]

In elk geval niet precies doen waar jij nu zelf over klaagt....

Overigens is dit een trucje die je inmiddels wel heel vaak uitvoert in de hoop je eigen negatieve feedback verwijderd te krijgen. Vreemd genoeg lukt het je ook nog.

Dus ja het is hard werken zo'n positieve feedback score maar niet helemaal op de juiste manier.

[ Voor 38% gewijzigd door emnich op 07-12-2016 09:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WCA

WCA

mrfu schreef op woensdag 7 december 2016 @ 09:21:
* mrfu vraagt zich nog steeds af waarom niemand begint over het feit dat er feedback wordt geplaatst wanneer er geen deal is gemaakt, als iedereen zich toch al zo gaat bemoeien en bekommeren over de details...
Maar dat is toch precies hetzelfde wat je zelf ook doet? Wat gij niet wil, dat u geschiedt...

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfu
  • Niet online

mrfu

Topicstarter
mrfu schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:41:
Ik zeg niet dat dat het slimste was om te doen, maar ik zie nog steeds geen betere suggesties voorbij komen...
Afbeeldingslocatie: https://media.tenor.co/images/54451401d52c0dd2fe9ee5752857d53c/raw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-08 22:39

Jean Paul

Reservebelg

Mosterd na de maaltijd dan, maar de betere suggiestie in deze zou zijn dat je dit topic opent en geen wraak-reactie plaatst. Ten eerste ontneem je je eigen recht om te klagen en ten tweede genereer je dubbel werk voor mods ;)

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim476321
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-04-2024
Heb je de situatie hoe het precies is gegaan al aan hem uitgelegd? Dus dat je niet had gezien dat hij nog een bericht had gestuurd en jij daarom dacht dat hij geen interesse meer had. (Heb je ook je excuses aangeboden?)

Zoals eerder gezegd heeft het weinig zin om een wraakactie te ondernemen en ook negatieve feedback op zijn pagina te zetten. Zo worden jullie alleen maar bozer op elkaar.

Het is misschien een idee om samen met elkaar contact hierover te hebben en een oplossing zoeken. Zoals beide negatieve feedback te verwijderen. En het dan voorleggen aan de mods om het ook daadwerkelijk te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

mrfu schreef op maandag 5 december 2016 @ 15:36:
In eerste instantie vlotte communicatie omdat ik op al mijn berichten reageer binnen een minuut.
Dit was in zijn geval ook, eerder heb ik nog nooit zaken met deze persoon gedaan.
Gezien hij niet meer reageerde en ik via de mail een reactie kreeg, ben ik via de email verder gegaan.
Je zegt in je eerste alinea dat je nooit zaken met de beste man hebt gedaan, terwijl je in de tweede juist de suggestie opwekt dat wel te hebben gedaan.
mrfu schreef op maandag 5 december 2016 @ 15:36:
Product was daarop verkocht, dus ik ga dan niet iedereen die een 'wat is je vraagprijs' heeft gestuurd op Tweakers terug mailen met 'hij is verkocht!', dat is onnodig veel werk.
Nee, dat moet je ook niet zeggen, maar zoals ik al eerder aangaf, kan je wel iemand op de hoogte stellen dat je een ander bod hebt ontvangen en je deze meer dan redelijk lijkt. Dat is gewoon coulance.

Daarnaast, nogmaals: Heb je hem op dit topic gewezen? Want ik zie vooral je eigen gedrag verdedigen en jouw kant van het verhaal, maar niet de zijne. Aangezien je al veel vaker dergelijke topics hebt geopend, lijkt het mij onlogisch als je dat hebt nagelaten :)
mrfu schreef op woensdag 7 december 2016 @ 09:21:
Je lost het in ieder geval niet op om dan bij wijze van ''wraak'' ook een negatieve feedback te plaatsen.
mrfu schreef op woensdag 7 december 2016 @ 09:28:
[...]

Als ik al minstens 10 keer in dit sub-forum topics had geopend, zou ik in ieder geval geleerd hebben om niet uit retaliatie negatieve feedback achter te laten. Ik zou een topic hebben geopend (Dat is gebeurd) en de tegenpartij op dit topic hebben gewezen (Ik zie hier nog geen indicatie van)
mrfu schreef op woensdag 7 december 2016 @ 10:16:
[...]
Ik zeg niet dat dat het slimste was om te doen, maar ik zie nog steeds geen betere suggesties voorbij komen...
Wat dacht je van het uberhaupt niet doen? 8)7

Stap 1: Via DM netjes vragen waarom er feedback is achtergelaten waar jij je niet in kan vinden.
Stap 2: Bij geen reactie, herinnering sturen.
Stap 3: Alsnog geen reactie? Dan een topic in V&A feedback openen.
Stap 4: Tegenpartij via DM/e-mail wijzen op het bestaan van het topic en uitnodigen om zijn kant van het verhaal te belichten.

Voor de rest niets (Zover ik weet dan). Geen wraak-feedback achter laten, niet kleineren in je feedback topic (meneertje), gewoon afwachten tot een reactie of wanneer een moderator beschikbaar is om dit aan een onderzoek te werpen.

Eventueel zou je na ong 3-4 dagen (Mods hebben immers ook maar beperkte capaciteit) een mod via DM op de hoogte kunnen stellen van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfu
  • Niet online

mrfu

Topicstarter
Dan wacht ik nog even op zijn reactie ;) Ik heb hem namelijk al meerdere berichten gestuurd, maar nog geen enkele reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Nog gefeliciteerd, trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-10 10:02
Als een reactie uit blijft dan is de negatieve beoordeling gewoon juist. Ook al sturen 100 mensen een bericht met "wat is de vraagprijs?", dan hoor je alsnog aan die mensen te melden als het product is verkocht.

het is veel werk, maar een goede beoordeling doet ook goed werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Volgens mij is het nog steeds zo dat dit soort topics alleen bedoeld zijn voor de direct betrokken personen.

@mrfu: graag even de procedure volgen.

[ Voor 16% gewijzigd door Microkid op 07-12-2016 12:30 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Genoemde topics zijn alleen bedoeld om koper en verkoper bij elkaar te brengen. Het is dus niet toegestaan te reageren in topics waar je zelf geen partij bent. Dergelijke reacties worden verwijderd en indien nodig volgen er sancties in de vorm van een tijdelijke ban. Uitzondering hierop geldt voor juristen en advocaten indien zij een interpretatie van wetgeving willen loslaten op stellingen van gebruiker.