Toon posts:

Beginnersvraag 3: hoe stel ik icloud optimaal in?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil op mijn nieuwe mac (na 20 jaar windows gebruik) icloud instellen.
Echter is mij niet helemaal duidelijk wat het effect is van de verschillende instellingen.

Zo had ik op den duur dat mijn mailprogramma alles ineens via een icloud account ging proberen te verzenden..

Ten eerste: is er ergens een duidelijke handleiding voor icloud in IOS X sierra? Ik vind een hoop info maar dat is vrij algemeen.

Wanneer ik via systeemvoorkeuren Icloud wil instellen zie ik in het eerste scherm een aantal zaken die ik aan kan klikken, waar onder mail, maar ook onder opties bij Icloud drive kan ik mail aanklikken. Wat is het verschil?

graag jullie reactie

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:41
Als je een default mail adres wil instellen voor de mail, moet je dit zoeken in de voorkeuren van de Mail app. Hier kun je onder het kopje nieuw/opstellen aan vinken welk mail adres standaard moet worden gehanteerd.

Verder als je iCloud instellingen bekijkt, hier kun je alleen de synchronisatie aanzetten. Verder niks. Wanneer je dit aan zet, synchroniseert iCloud je mail instellingen(niet je mail zelf) met de iCloud servers zodat bij het aankopen van een ander apple device, meteen je mailinstellingen terug worden gezet.

Wanneer je optimaal gebruik wil maken van iCloud, stel ik voor om alles aan te vinken behalve terug naar mijn Mac en Foto's(mits je geen iCloud abbo wil nemen).

[ Voor 13% gewijzigd door livranca op 02-12-2016 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-10 22:14
ik ga er even vanuit dat je een standaard icloud account hebt en geen betaalde versie.
houd er dan rekening mee dat je slechts 5gb tot je beschikking hebt.

Ga je hier foto's op bewaren dan gaat het hard en zit je in no-time vol.
Wil je het echt als opslag in de cloud gebruiken dan adviseer ik je te upgraden voor een paar dollar per maand/jaar naar 50 of 250gb. Dan kun je instellingen backuppen, eventueel je iphone of ipad back-uppen, etc.. geeft je veel meer mogelijkheden. Daarnaast is icloud drive altijd online te benaderen via www.me.com En kun je dus ook bij je data als je niet op je mac werkt, kan soms handig zijn denk ik. maar weet niet of je er ook zakelijk mee werkt..

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb meerdere mailaccounts, en ik heb mail nu zo ingesteld dat hij de meest voor de hand liggende account pakt voor de te verzenden mail.
dus kijk ik in account 3 dan al hij ook verzenden vanuit account 3 als ik dan op nieuwe mail klik. En dat wilde ik eigenlijk wel zo houden maar ik wil niet vanuit Icloud account verzenden. Ik ga daar nog even op puzzelen.

Qua instellingen: Ik krijg eerst een scherm met aanklikhokjes:
(Sorry, kan nu even nog geen printscreens maken)

Icloud drive (opties)
foto's (opties)
mail
contacten
agenda's
Herinneringen
safari
notities
sleutelhanger
terug naar mijn mac
zoekmijn mac

Als ik dan op "opties" achter "icloud drive" klik krijg ik weer zo'n aanvinklijst met daarboven de tekst:
"Programma's die documenten en gegevens bewaren in icloud zie je hier"

Map bureaublad en documenten
Automator
voorvertoning
quicktime player
scripteditor
teksteditor
ibooks
imovie
keynote
numbers
pages
mail
herinneringen
systeemvoorkeuren
weer

Daar zitten dus een aantal dubbelingen in...
Mij is niet geheel duidelijk wat ik nu doe met aanvinken in lijst 1 en wat in lijst 2...

(BTW: als ik hier plaatjes wil zetten moet ik via Photobucket oid werken?)