Toon posts:

Win ME stopt met opstarten na install nw hdd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Niewe HDD geinstalleerd: Seagate 40Gb 5400t. Oude schijf is een IBM 13.6Gb 7200t. Bios Phoenix 4 r6 herkent de schijven, dvd en cdrw (resp als PM, PS, SM en SS) correct (size enz.) maar stopt met booten net voordat de text van de bootflop getoond dient te wordenc |:( :(

Tests gedaan:
1. starten met andere disc: melding is geen bootflop. Dus de flop doet wat ie doen moet :)
2. gestart met linux bootflop: systeem loopt netjes door en vraagt om te gaan installen :)
3. flop gebruikt in deze machine en geherstart: netjes naar prompt gekomen.

PM is dus leeg, PS is de oude schijf welke Win Me bevat(te). Geherstart met iedere keer 1 schijf als PM maar probleem blijft hetzelfde.

Kabel gecontroleerd van flop: zit muurvast.

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe? Want ik zie denk ik iets over het hoofd...
Op voorhand: bedankt voor de aandacht :)

W

Verwijderd

Op zaterdag 30 juni 2001 19:56 schreef ItSnows het volgende:
Niewe HDD geinstalleerd: Seagate 40Gb 5400t. Oude schijf is een IBM 13.6Gb 7200t. Bios Phoenix 4 r6 herkent de schijven, dvd en cdrw (resp als PM, PS, SM en SS) correct (size enz.) maar stopt met booten net voordat de text van de bootflop getoond dient te wordenc |:( :(

W
Welk moment is dat precies?? Net nadat de bios test gedaan is, het scherm ververst en je het schermpje krijgt met het totaalsysteem en dan de floppy ingelezen wordt??

Bij het opstarten van een Micro$oft opstartfloppy hoor je de floppydrive toek,toek (professionele naamgeving :) ) doen. Na die 2x toek wordt de harddisc heeeeel even aagesproken door de Micro$oft opstartfloppy. Als er een miscommunicatie is met de harddisc kan de PC hierop hangen. Check de bios (weer) of alles inderdaad goed staat, probeer anders ook de AUTO detectiefunctie van de bios voor de PM.

Hoop dat dit helpt....

Verwijderd

Topicstarter
Ook een goedeavond :)

Ja precies daar: paar keer een tik van de flop en dan een dooie cursor linksboven.

Ben terug in de bios gegaan:
PM staat alsvolgt in bios:
auto, 40021 Mb, 16s, LBA enabled, FPTO (wtfis??) en UDMA 2.
PS staat er hetzelfde in muv. size: 13677 Mb.

Heb net alle kabels maar weer eens aangeduwd: helaas ook niet :(

Kan ik nou niet hebben zoiets (sorry, moet me ff afreageren |:( |:( ... auw).

<edit>
typ ik toch rechtsboven ipv linksboven LOL
</edit>

• Crest
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-03 17:01
Heb je bij het indelen van de schijf wel aangegeven dat de c-schijf actief gemaakt moest worden (geschikt om mee op te starten) en de partities geformatteerd?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het posten jullie beide :)
Crest, dat was nou net wat ik wilde gaan doen...

Probleem heeft "zichzelf" opgelost. Ik zou niet weten wat ik allemaal gedaan heb maar het resultaat is dat het weer in orde is :Y)

Ik heb gewoon ALLES eruitgetrokkenn en ben 1 voor 1 de kabels terug gaan stoppen.
Eerste test was meteen al helder: zonder hdds starte bootflop op. Kabel van de hdds vervangen en ik verwacht dat die het ook was die het probleem veroorzaakte... Heb hem op het balkon in de fik gestoken (van 13:00 tot nu (met in achtneming van een kroegbezoek) mee bezig geweest dus dat verdiende dat kreng wel :D)

Greetz 2 allen