Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwesiq
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:00
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
iPhone SE

Wat is je budget?
Heb gedacht om telefoon in combinatie met abonnement te kopen en wil alles bij elkaar niet meer dan €30 per maand betalen (bij een 2 jarig abonnement)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Momenteel heb ik een Sony Xperia V met een micro simcard van 32 Gb erin. En waar wil ik de nieuwe telefoon voor gebruiken? Bellen, Whatsappen, Muziek luisteren, Mail/Agenda, Weerapps, Af en toe wat opzoeken op internet, Netflix, Nieuwsapps, Foto maken, ... allemaal niet zo spannend

Wat heb je zelf al gevonden?
iPhone SE, 16Gb of 64Gb

Welke vragen heb je hier nog over?
Twijfel over de vraag of 16Gb genoeg is. Zeker daar ik liefst langer dan twee/drie jaar met de telefoon zou willen kunnen doen. Scheelt zo'n 140 euro over twee jaar. Aangezien ik nu geen iPhone heb, kan ik het ook niet zo goed inschatten, al denk ik dat 16 wel op het randje zit.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Wij kunnen moeilijk voor je bepalen of 16GB of 64GB voldoende is (let hier even op de hoofdletters).

Hoeveel ruimte gebruik je momenteel op Xperia V? Als je over de 16GB heen zit dan is het antwoord niet heel moeilijk lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-09 11:04

Hegeman

Weet van alles wat

Weet niet of je ervan op de hoogte bent, maar dit zijn de opslagvolumes waarop het besturingssysteem ook wordt geïnstalleerd. Dus houdt hier ook rekening mee, dat het opslagvolume wat jij kunt gebruiken ook nog kleiner is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik kan niemand een iPhone met 16GB aanraden. Die 16GB is in werkelijkheid iets minder dan 12GB bruikbare ruimte om de reden die hegemanjelle hierboven aangeeft.

En als je dan nagaat dat filmpjes in 4K zo'n 375MB per minuut aan opslagruimte kosten. Een live foto kost zo'n 6MB..

Dan gaat het erg hard met die 12 GB !

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:22
Apple heeft zelf bij de nieuwe modellen al het instapmodel op minimaal 32 GB gezet, dat zegt genoeg hoe de opslag zich ontwikkeld. Ik zou lekker voor de 64 GB gaan, dan hoef je je niet druk te maken over ruimte er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwesiq
Dank voor jullie reacties!!!
Antwoord ligt inderdaad ook redelijk voor de hand (shame on me!), maar je ziet soms simpele dingen over het hoofd. En de effectieve opslag van 12 GB was wel iets wat ik nog niet wist, maar wel erg nuttige info is.

Mijn Xperia V heeft op papier 8GB opslag, waar ik er maar 6GB (2GB+4GB) van terug kan vinden, en 32 GB microsim, die vooral is gevuld met muziek (13.5 GB) en offline kaarten (10GB). Dit gezegd: 64GB is de meest logische keuze! De kans dat de 12GB snel vol is, is behoorlijk groot.

Thanks!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Laatst online: 13:28

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik heb hem zelf toevallig net aangeschaft vanmiddag icm een T-Mobile abo. Volgens mij nergens goedkoper te krijgen (hoop ik)
24 maanden €22,50 (3GB, onbeperkt bellen/sms, 100MB EU en 120 Min EU)
bijbetalen €449.
Omgerekend zit je dan op zo'n €40 per maand.

Het kan ook met een abo van €19,50 daar, en dan €19,50 per maand bijbetalen. Maar de 64GB versie voor €30 per maand krijgen lijkt mij vrijwel onhaalbaar.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwesiq
Ahh, nou ik heb wat betreft abonnementsprijzen en de combinatie met iPhone SE wat speurwerk gedaan en via bellen.com vond ik bij Coolblue de combi Hollandsnieuwe 1000 min/sms/MB (heb nu hetzelfde abonnement) en dan betaal je €10,- voor het abonnement, €18,- voor de telefoon per maand en €56,- erbij voor de telefoon. Je komt gemiddeld op ongeveer €30,- per maand voor de 64GB versie.

Voor mijn verbruik en gebruik is het een prima abonnement. En...volgens mij een super telefoon :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Laatst online: 13:28

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ja idd die deal is prima, ik red het alleen niet met maar 1gb 🙃

youtube.com/@hisrep

Pagina: 1