Toon posts:

celeron300a asus p2b

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een celeron 300a en een asus p2b
met 66 en 100 mhz geheugen samen 128 mb

tot hoe hoog kan ik hem overclocken

in ieder geval bedankt voor mensen die reageren

Verwijderd

Je kan proberen de fsb op 75 te zetten, maar ik weet niet je 66mhz geheugen dat trekt. Heb zelf ook een 300a@466, maar ik heb alleen 100mhz geheugen.

Verwijderd

Ik heb zelf een Abit BE6-II en daar draai ik PC66 geheugen gewoon op 100Mhz.
Heb 1 module van Dell en 1'tje van LSG.

Het is natuurlijk altijd een kwestie van geluk.

Maar het is dus wel mogelijk.

Verwijderd

Mocht je 66mhz geheugen het trekken, dan redt je cpu het waarschijnlijk niet op fsb 100mhz (=450mhz cpu) zonder het voltage op te krikken. en het voltage aanpassen lukt volgens mij niet met de p2b zonder soldeerbout, hoewel ocshop volgens mij wel een tweakapraatje verkoopt voor weinig geld om het voltage aan te passen.

Verwijderd

Mijn 300 loopt ook op 100mhz bus zonder nieuwe koeler en het voltage staat gewoon op 2.00 met de turbo er ook nog bij loopt ie nu vrolijk 100% stabiel op 464mhz Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif!

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-08 09:16
Met wat plakband kom je bij een p2b ook een heel eind Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif bij ome tom www.tomshardware.com staat ergens een verhaaltje over welke pins je moet afplakken om de standaart 2volt te verhogen naar 2.2volt. mijn celery300a loopt al sinds ik hem kreeg op 450. (wel met 2.2 volt maar op 2.0volt was 300 zelfs niet stabiel). wel met pc100 geheugen.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-09 20:13
Mijn oude Celly 300A (BOX) deed het ook prima op 4,5x103 MHz. Zonder voltage veranderingen en zelfs zonder de standaard Intel-cooler te vervangen...
De kans is niet klein dat je 66 MHz geheugen het gewoon op 100 MHz doet, eventueel na de timings wat lager gezet te hebben.
Pagina: 1