Bumper gespoten, afwijkende kleur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extranion
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-06 17:42
Na een botsing van iemand die niet op zat te letten in de file heb ik mijn auto weg gebracht naar schadebedrijf.
Deze hebben een nieuwe bumper besteld en deze overgespoten. Echter zoals op de foto te zien is is er wel kleurverschil. Wat vinden jullie er van?

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1612/200630/TbxqxNH7.jpg
Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1612/200631/dZ3PWhT2.jpg

en foto waarop je het minder goed ziet, is aan de andere kant en ook minder licht.
Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1612/200632/oTsYSCWy.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Extranion op 02-12-2016 10:46 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 11:31
Het is waarschijnlijk gewoon dezelfde kleur maar doordat je andere lak al wat ouder is zit er kleurverschil in. Het wordt met de tijd vanzelf minder en over een paar weekjes zie je het verschil niet meer.

[ Voor 6% gewijzigd door WimP op 02-12-2016 10:47 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:41
Opnieuw laten spuiten, het is niet goed. Kleurverschil is duidelijk te zien. Tegenwoordig is kun je haast geen auto meer spuiten zonder kleur te meten met een spectrummeter. Dit gaat via de verzekering neem ik aan, dus ook even melden dat het niet goed is.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:00

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Wat zegt het schadebedrijf er zelf over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

En daarom wordt er meestal "uitgespoten" op de naastliggende delen. Dat is hier duidelijk niet gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:48
Wat is dit? Vroeger zag je nog wel eens wat verschil. Misschien dat dit een moeilijke kleur is hoor maar laatste auto's die ik gezien heb die deels waren herspoten zag ik helemaal niets aan. Behalve misschien dat de lak minder strak was dan af fabriek. Dit kleurverschil is echt veel te groot naar mijn mening.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Mijn collega had pas geleden hetzelfde probleem met een Peugeot 308. Die bumper is uiteindelijk 11x (!!) overgespoten, zelfs een schade-expert van Peugeot heeft er naar gekeken en ze krijgen de kleur niet goed. Het verschil is nog steeds zichtbaar maar minder goed zichtbaar.

Met jouw verschil zou ik zeker terug gaan, maar de perfect kleur krijg je vrijwel nooit goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extranion
Bedankt voor jullie reacties, inmiddels ook een bericht gestuurd naar het schadeherstel bedrijf. Ben benieuwd hoe ze reageren. Vervelende is ook gewoon dat allemaal niet je eigen schuld is maar wel het gezeik heb ;)

Zal het inderdaad ook even bij de verzekering melde, dat is wel een goeie.

Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Daarom een kleurmeter gebruiken, dan verf laten mengen en altijd uitspuiten. Complete neus van mijn a4 is 3x opnieuw gespoten geweest! 2x door bedrijf A maar kreeg het niet goed, uiteindelijk door bedrijf B laten doen en het was helemaal perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-06 10:30
Rainesh schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:54:
Daarom een kleurmeter gebruiken, dan verf laten mengen en altijd uitspuiten. Complete neus van mijn a4 is 3x opnieuw gespoten geweest! 2x door bedrijf A maar kreeg het niet goed, uiteindelijk door bedrijf B laten doen en het was helemaal perfect.
Kon je dat dan neit bij bedrijf A ook melden dat ze met een kleurmeter aan de gang gingen

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:48
Klinkt je inderdaad alsof je niet bij het juiste bedrijf bent geweest. Schade is altijd vervelend of je er nu wel of geen schuld hebt. Verzekering weet misschien een ander adresje?

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Los van de kleur: lekker gemonteerd ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06:56
SpoekGTi schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:56:
[...]

Kon je dat dan neit bij bedrijf A ook melden dat ze met een kleurmeter aan de gang gingen
Als het gewoon een fabriekskleur betreft wordt er nooit met een dergelijke meter gewerkt, die gaan gewoon van de codes uit die bij het voertuig horen.

Sowieso als een auto al wat jaren oud is dan is het vrijwel onmogelijk om de kleuren helemaal goed te krijgen, er wordt dan zoals al genoemd vaak wat uitgespoten zodat er een mooie overloop is... maar dat gebeurd doorgaans eigenlijk alleen bij schade aan zijpanelen en deuren, niet bij bumpers.

Als ik dit zo bekijk dan is het probleem vooral dat de laklaag te dun is gespoten, zeer wss als ze een laag extra hadden gespoten had je dat verschil niet gehad. Je kan nl. zien dat onder bepaalde hoeken de kleur wel aardig goed klopt, alleen recht erop is het verschil zichtbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door MicGlou op 02-12-2016 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
SpoekGTi schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:56:
[...]

Bedrijf A heeft zelf bedrijf B ingeschakeld en zij hebben het goed gekregen. Ik weet niet of Bedrijf A een kleurenmeter gebruikt heeft.
MicGlou schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:20:
[...]

Als het gewoon een fabriekskleur betreft wordt er nooit met een dergelijke meter gewerkt, die gaan gewoon van de codes uit die bij het voertuig horen.

Sowieso als een auto al wat jaren oud is dan is het vrijwel onmogelijk om de kleuren helemaal goed te krijgen, er wordt dan zoals al genoemd vaak wat uitgespoten zodat er een mooie overloop is... maar dat gebeurd doorgaans eigenlijk alleen bij schade aan zijpanelen en deuren, niet bij bumpers.

Als ik dit zo bekijk dan is het probleem vooral dat de laklaag te dun is gespoten, zeer wss als ze een laag extra hadden gespoten had je dat verschil niet gehad.
Als je mijn kleurcode (daytona grijs) opzoekt dan heb je iets van 9 verschillende gradaties erin. Dus daarom een kleurenmeter :)

[ Voor 61% gewijzigd door Rainesh op 02-12-2016 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
MikeyMan schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:01:
Waar zit het niet netjes dan? Ik zie geen probleem met de montage eerlijk gezegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extranion
MikeyMan schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:01:
Je bedoeld zeker dat die soms wat verder naar buiten komt bij de naden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Rainesh schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:21:
Als je mijn kleurcode (daytona grijs) opzoekt dan heb je iets van 9 verschillende gradaties erin. Dus daarom een kleurenmeter :)
Dat moet allemaal te herleiden zijn via de codes...

Ik zie het probleem toch echt meer zitten in te dun opgespoten, of een te lichte grondverf... als de grondlak van de fabriek uit zwart was en ze hebben bij het opnieuw spuiten een lichtere basis gebruikt krijg je ook al een kleurverschil.

Overigens, het is een kop-staart botsing geweest... is die bumper wel gespoten? Er bestaat nl. ook een grote kans dat deze op kleur is geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MicGlou schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:23:
[...]

Waar zit het niet netjes dan? Ik zie geen probleem met de montage eerlijk gezegd...
Serieus :?

De naden kloppen niet en hij staat ongelijk naar buiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
MikeyMan schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:45:
[...]

Serieus :?

De naden kloppen niet en hij staat ongelijk naar buiten.
Ik zie het nergens ongelijk naar buiten staan... ik denk dat jij door lichtval iets ziet wat er niet is? Wat betreft de naden, die zijn zo te zien zo goed als overal gelijk dus die bumper zit gewoon recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-06 19:14
Tussen de verschillende jaren zit af fabriek er ook kleurverschil in. Ik heb het toen gehad bij m'n Marea, achterschade, klep gevonden met dezelfde kleurcode (647, staalgrijs), maar toch zag je kleurverschil.

Overigens, dit zit er wel heel ver naast.

[ Voor 9% gewijzigd door SkiFan op 02-12-2016 11:54 ]

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extranion
MicGlou schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:47:
[...]

Ik zie het nergens ongelijk naar buiten staan... ik denk dat jij door lichtval iets ziet wat er niet is? Wat betreft de naden, die zijn zo te zien zo goed als overal gelijk dus die bumper zit gewoon recht.
Het is wel zo dat de naden met de bumper naar de onderkant de bumper een beetje bol staat en het metaal wat hol loopt. Vraag me ook af of ze dat echt kunnen vormen of dat gewoon het model is van de bumper.

---

Schade bedrijf heeft net gebeld. Ze geven aan dat ik even langs moet komen voor de beoordeling. word vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extranion
MicGlou schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:32:
[...]

Dat moet allemaal te herleiden zijn via de codes...

Ik zie het probleem toch echt meer zitten in te dun opgespoten, of een te lichte grondverf... als de grondlak van de fabriek uit zwart was en ze hebben bij het opnieuw spuiten een lichtere basis gebruikt krijg je ook al een kleurverschil.

Overigens, het is een kop-staart botsing geweest... is die bumper wel gespoten? Er bestaat nl. ook een grote kans dat deze op kleur is geleverd.
De bumper is inderdaad wel vervangen, maar was ook wel iets beschadigd bij de levering, dat hebben ze bijgewerkt zeide ze. Dus neem daaruit aan dat ze hem wel gespoten hebben. Zal dit nog wel even navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:53
Two tone is best modern tegenwoordig!

Snap het doel van dit topic eigenlijk niet zo goed. Als jij er niet tevreden mee bent dan ga je toch terug?
Het feit dat je twijfelt aan het resultaat zou hiervoor al voldoende aanleiding moeten zijn.

Ik zou het erg bijzonder vinden dat je het zou laten rusten als iedereen in dit topic zou reageren dat ze geen kleur verschil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-06 17:25
Extranion schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 12:39:
[...]

De bumper is inderdaad wel vervangen, maar was ook wel iets beschadigd bij de levering, dat hebben ze bijgewerkt zeide ze. Dus neem daaruit aan dat ze hem wel gespoten hebben. Zal dit nog wel even navragen.
Dit maakt nog al uit. In de TS meldt je stellig dat hij gespoten is. 8)7 Dit hoeft dus helemaal niet zo te zijn. Waarschijnlijk is de bumper in de originele kleur en is je auto gewoon verkleurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-06 21:39
Vorig jaar ook zoiets gehad bij een schadebedrijf.
Was iemand in de zijkant gereden en in de deuren zit een soort design streep/line van voor naar achter over de deuren. Die hadden ze even plat gemaakt 8)7

Kon ik de auto nog een week daar laten staan :|

Het spuiten hadden ze wel goed gedaan, daar zag je helemaal niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extranion
pacificocean schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 13:17:
[...]

Dit maakt nog al uit. In de TS meldt je stellig dat hij gespoten is. 8)7 Dit hoeft dus helemaal niet zo te zijn. Waarschijnlijk is de bumper in de originele kleur en is je auto gewoon verkleurd.
Ja dat was wel mijn aanname dat die gespoten was. Als het de orginele kleur is dan zal ik zeker vragen of ze hem toch in de juiste kleur willen spuiten want hij hoort gewoon weer in de staat terug gebracht te worden zoals die voor het ongeluk was. Ik hou je op de hoogte, zodra ik dit zeker weet.

[ Voor 4% gewijzigd door Extranion op 02-12-2016 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-06 10:33
teruggaan, uitwaaieren is een techniek die dit minder zichtbaar maakt, maar dit lijkt mij gewoon een hele verkeerde kleur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-06 13:31

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Reloader schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 13:24:
teruggaan, uitwaaieren is een techniek die dit minder zichtbaar maakt, maar dit lijkt mij gewoon een hele verkeerde kleur :)
Eens, hij zou eerder donkerder dan lichter moeten zijn.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:05
Gewoon opnieuw laten spuiten

Ik heb ook eens schade gehad aan de metallic blauwe auto (Subaru), nadat hij bij de schade hersteller was geweest was er werkelijk waar niets meer van te zien
Dus gewoon even terug gaan en overleggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:42
Bij de auto van m'n ouders heeft ooit eens iemand een flinke deuk in de bestuurdersdeur gereden. Deur vervangen voor een nieuwe in de juiste kleur en gehele linkerzijde van de auto meegespoten om het kleurverschil te minimaliseren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:59

Tomatoman

Fulltime prutser

MicGlou schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:47:
[...]

Dat is bijzonder, want het eerste wat me op die foto's opviel was dat de naad tussen bumper en linker zijpaneel nogal ongelijk is. Aan de bovenkant zit de bumper er strak tegenaan, terwijl er aan de onderkant een veel bredere naad lijkt te zijn.

Dat viel me op nog vóór ik het kleurverschil zag.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Leuk dat iedereen het heeft over een kleurenmeter, echter geeft deze na het invullen van het kleurnummer en een meting, vaak nog meerdere kleurstalen aan. Bijvoorbeeld met een rodere tint of een gelere enz. De spuiter zal vervolgens een staal mee moeten spuiten om te checken of hij de goede kleur heeft uitgekozen aan de hand van wat de kleurenmeter aangeeft. Deze meter in zeker verre van zalig makend en waarschijnlijk was de spuiter ook een beetje kleurendoof.

Kleur is inderdaad niet goed. Het schade bedrijf heeft het, waar het mij op lijkt, gewoon gegokt dat jij het niet zou zien. Helaas voor hun zullen ze nu de bumper nog een keer mogen demonteren en spuiten. Beetje dubbel werk voor hun. Ze hadden beter meteen ervoor kunnen kiezen om nog een keer te spuiten.

Zal ongetwijfeld wel goed komen. Maar helaas zit jij met het gezeik als een ander achterop klapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Naad op foto nr 2 ziet er scheef uit, als in; Bovenaan komt ie er tegenaan, en onderaan de "normale" afstand. Misschien een imitatie?

Kleur wijkt ook teveel af, zou ik niet mee akkoord gaan. Ook als je de auto nog eens wilt verkopen zullen ze zien dat de bumper opnieuw is gedaan, met mogelijk een lagere verkoopwaarde.

Het is lichter, dus verkleuring van de (jonge) auto is het niet. Uitwaaieren helpt, geeft je wel weer overspray op de aanliggende delen waar ik zelf ook niet heel blij van zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

De bumpers lijken me los gespoten en opnieuw gemonteerd, dus niet aan de auto gespoten

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Hackus schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:40:
De bumpers lijken me los gespoten en opnieuw gemonteerd, dus niet aan de auto gespoten
Dat, plus dat de spuiter de auto niet heeft gezien en alleen van degene die de bumper gedemonteerd heeft te horen heeft gekregen "Deze in blauw graag!" :+

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:27
Vergeet ook niet dat de ondergrond ook belangrijk is, kunststof en staal geven beide een ander resultaat, zelfs als de lak uit dezelfde spuit komt.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbetje
  • Laatst online: 23-06 14:54
FabianGTI schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 13:45:
Gewoon opnieuw laten spuiten

Ik heb ook eens schade gehad aan de metallic blauwe auto (Subaru), nadat hij bij de schade hersteller was geweest was er werkelijk waar niets meer van te zien
Dus gewoon even terug gaan en overleggen
Metaliclak heeft nagenoeg geen verkleuring door de blanke lak die er over gespoten (tegenwoordig door een verfbad) wordt ter bescherming. Normale lak is wat gevoeliger voor verkleuring en dan maakt ook nog de ene kleur of de andere wat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:00
Ik snap overigens niet hoe het bedrijf dit zo durft af te leveren. En ook nog eens niks over zeggen bij aflevering. Een kleurenblinde ziet dit nog. (uiteraard kan het kleurverschil in het echt minder zijn dan op de foto's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235591

Iedere auto heeft een specifieke kleurcode. Een goede schadehersteller kan deze kleur perfect mengen. Klant van mij heeft ook een achterbumper laten spuiten die niet helemaal matchte met de rest. Polijstmachine gepakt en achterpaneel gepolijst. Weg kleurverschil. En een nieuwe lak oogt vaak wat frisser tegenover oudere lak.
robbetje schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 19:50:
[...]

Metaliclak heeft nagenoeg geen verkleuring door de blanke lak die er over gespoten (tegenwoordig door een verfbad) wordt ter bescherming. Normale lak is wat gevoeliger voor verkleuring en dan maakt ook nog de ene kleur of de andere wat uit.
Was het maar waar wat je zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Peenutzz schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 17:43:
Vergeet ook niet dat de ondergrond ook belangrijk is, kunststof en staal geven beide een ander resultaat, zelfs als de lak uit dezelfde spuit komt.
Dit is idd. het grote probleem. Kunststof kleurt heel anders dan metaal. Zelfs bij veel nieuwe auto's is dit kleurverschil tussen metalen plaatdelen en kunststof delen, vaak duidelijk zichtbaar.
Met de dunne, af fabriek laklagen van tegenwoordig, kan het soms heel lastig zijn om handmatig, de kleur 100% te laten matchen.

Lichtinval en temperatuur van de verschillende delen heeft ook weer invloed op de kleur.

[ Voor 7% gewijzigd door kendo op 06-12-2016 21:47 ]

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Peenutzz schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 17:43:
Je mag aannemen dat men dat weet en rekening mee houd.

Tegenwoordig is het niet meer dat de verzekering zomaar vergoed. gebruikte delen, imitatie A, en denk ook dat spuiten voor montage daar onder zou vallen. Je moet echt zelf voordien afspraken maken en met je verzekering overleggen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 525104

Helaas kan ik het kleurverschil niet zien met mijn ogen, kleuren zijn niet bepaald mijn ding.
Maar is het niet zo nadat een paneel opnieuw gespoten is, dat het normaal is om enigszins kleurverschil te krijgen? Kan me voorstellen dat de originele lak met de jaren wel verkleurd.
Kleurcodes zullen ongetwijfeld overeen komen, kan me niet voorstellen dat de schadehersteller zelf gaat klooien met wat waaiers 8)7 Maar als de originele kleur verkleurd is krijg je ongetwijfeld kleurverschil.
Jimster schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 20:07:
Ik snap overigens niet hoe het bedrijf dit zo durft af te leveren. En ook nog eens niks over zeggen bij aflevering. Een kleurenblinde ziet dit nog. (uiteraard kan het kleurverschil in het echt minder zijn dan op de foto's).
O-)

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 525104 op 07-12-2016 13:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:19

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Anoniem: 525104 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 13:38:
Helaas kan ik het kleurverschil niet zien met mijn ogen, kleuren zijn niet bepaald mijn ding.
Maar is het niet zo nadat een paneel opnieuw gespoten is, dat het normaal is om enigszins kleurverschil te krijgen?
Een minimaal kleurverschil is bijna niet te voorkomen inderdaad, maar in dit geval is het verschil echt veel te groot. Niet acceptabel, niet moet echt opnieuw gedaan moeten worden.

De schadehersteller gaat juist wel "klooien met wat waaiers" omdat je anders kleurverschil krijgt. Zelf heb ik mijn hele auto pas laten spuiten en hier hebben ze met een kleurmeter gewerkt en de kleur in de deursponning gemeten om precies de originele kleur te kunnen spuiten. Dezelfde aanpak gebruik je ook om kleurverschillen zoals die bij de TS te voorkomen. Ze meten de kleur, de kleurmeter spuugt een verfrecept uit. Die verf maak je aan, spuit een proefstaaltje en houdt die bij de auto. Als de kleur klopt dan spuiten ze de hele bumper.

[ Voor 35% gewijzigd door Jazzy op 07-12-2016 13:45 ]

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extranion
Even een update. Bij het schadebedrijf geweest. Degene van de receptie begon gelijk al van ja bumpers spuiten is moeilijker dan andere delen en iets van kleurverschil hou je altijd wel een beetje. Dus ik zo van ja maar dit is wel heel erg veel... Uiteindelijk spuiter bijgehaald en die begon eigenlijk zelfde verhaal en zei uiteindelijk wel dat het beter kon.

Dinsdag gaan ze het opnieuw doen dus ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peenutzz
Hackus schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 23:07:
[...]

Je mag aannemen dat men dat weet en rekening mee houd.
Dat is het nou juist, je kunt er nóg zoveel rekening mee houden, metaal vs plastic geeft altijd kleurverschil. Je kunt het als spuiter misschien maskeren door goed uit te spuiten, maar het kleurverschil blijft. Puur en alleen door het verschil in ondergrond. Zelfs bij splinternieuwe auto's kan dat goed zichtbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Peenutzz schreef op zondag 11 december 2016 @ 00:30:
[...]

Dat is het nou juist, je kunt er nóg zoveel rekening mee houden, metaal vs plastic geeft altijd kleurverschil. Je kunt het als spuiter misschien maskeren door goed uit te spuiten, maar het kleurverschil blijft. Puur en alleen door het verschil in ondergrond. Zelfs bij splinternieuwe auto's kan dat goed zichtbaar zijn.
Dan ben je dus geen goede vakman, en ik accepteer zoiets echt niet. Het eindresultaat telt, en niet los een bumper lakken in fabriekskleur en monteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
Ik heb het idee dat dat hier inderdaad gebeurd is ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:05
Ik heb ook mijn achterbumper eens moeten laten spuiten en daar zeiden ze vooraf al dat ze waarschijnlijk niet 100% de kleur van de auto konden maken omdat deze in de loop van de tijd verkleurd is.

Ze hebben erna de kleur gemeten ipv de opgegeven fabriekskleur genomen en als je ging zoeken dan zag je het wel, maar het was lang niet zo'n groot verschil als bij TS. Overigens was de bumper bij mij ook van kunststof en de auto van metaal. Alleen de bumper was bij mij gespoten.

Dit zou ik waarschijnlijk niet accepteren tenzij de auto ontzettend oud is en ik er geen bal meer om geef.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Al is het betaald door de verzekering, ik raad je aan om het te melden bij de verzekering en het niet te accepteren. Het verschil is echt te groot. Ze moeten de kleur meten met een spectrophotometer en dat de auto verkleurt vind ik persoonlijk onzin. Ja dat klopt, maar een goede schadehestel bedrijf spuit de bumper zo dat het echt niet te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extranion
kfaessen schreef op zondag 11 december 2016 @ 01:02:
Dit zou ik waarschijnlijk niet accepteren tenzij de auto ontzettend oud is en ik er geen bal meer om geef.
Hij is sowieso 4 jaar oud nog maar, maar moet gewoon goed zijn.
_ferry_ schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:35:
Naad op foto nr 2 ziet er scheef uit, als in; Bovenaan komt ie er tegenaan, en onderaan de "normale" afstand. Misschien een imitatie?
Verzekering heeft gezegd dat er alleen met originele onderdelen gewerkt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extranion
Weer even een update vandaag zou die klaar staan... helaas was het buiten al vrij donker waardoor ik de kleur verloop slecht kon zien. Met een zaklampje even gekeken, zag er op eerste gezicht stuk beter uit. Ze hebben ook de uitwaai techniek gebruikt om eventuele kleur verschillen minder zichtbaar te maken.

Echter kon ik zo de naad tussen de bumper en de zeikant wegbuigen. Het zat niet goed vast. Dus helaas nog steeds mijn auto niet terug... Personeel van de werkplaats was ook al naar huis.

Ze zouden het morgen ochtend gelijk in orde gaan maken, dus ben benieuwd...

[ Voor 18% gewijzigd door Extranion op 21-12-2016 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Ik regel schades altijd via Schadenet, en dan in het bijzonder Van straaten Autoschade groep, vertelde dat ze tegenwoordig de kleur weer af fabriek kunnen maken. En tegenwoordig spuiten ze niet maar op de auto maar puur op het onderdeel...

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extranion
Nivida_intel schreef op woensdag 21 december 2016 @ 20:58:
Ik regel schades altijd via Schadenet, en dan in het bijzonder Van straaten Autoschade groep, vertelde dat ze tegenwoordig de kleur weer af fabriek kunnen maken. En tegenwoordig spuiten ze niet maar op de auto maar puur op het onderdeel...
Ja dit schadebedrijf is ook aangesloten bij schadenet maar heeft blijkbaar toch niet dezelfde kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Extranion schreef op woensdag 21 december 2016 @ 21:13:
[...]

Ja dit schadebedrijf is ook aangesloten bij schadenet maar heeft blijkbaar toch niet dezelfde kwaliteit.
Morgen bij daglicht goed bekijken en neem eventueel een sterk zaklamp mee voor het geval hij in een donker hoekje word gezet.... Ik heb altijd zo'n heel vel ding van ledjes in mijn auto zitten.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235591

Zorg er voor dat de auto buiten staat. Loop er met een ruime boog omheen en wissel je zicht van paneel naar paneel. Als je er dicht op staat overzie je het geheel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

En staat ie nu mooi te zijn ?

Vakmanschap is moeilijk te vinden tegenwoordig. wat ik al eerder zei, het is niet even een nieuwe bumper in fabriekskleur spuiten en monteren.
Spelen met de ondergrond, zelf kleur mengen etc om de dichtstbijzijnde kleur te krijgen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extranion
Gisteren werd ik gebeld dat ik die klaar was... Toch nog maar even voor de zekerheid (had ik al gevraagd bij spuiten) of ze hem ook gewaxoiled hadden. Waren ze blijkbaar ook vergeten....

In iedergeval bij afleveren van de auto was die gewoon goed en was er niks meer op aan te merken.
Wat ik nog wel raar vond dat er nog wat witte smurrie op de auto zat wat waarschijnlijk de wax was, maar goed was al blij dat ik me auto weer terug had.

Bedankt voor al jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-06 08:55
Extranion schreef op woensdag 21 december 2016 @ 20:52:
Weer even een update vandaag zou die klaar staan... helaas was het buiten al vrij donker waardoor ik de kleur verloop slecht kon zien. Met een zaklampje even gekeken, zag er op eerste gezicht stuk beter uit. Ze hebben ook de uitwaai techniek gebruikt om eventuele kleur verschillen minder zichtbaar te maken.

Echter kon ik zo de naad tussen de bumper en de zeikant wegbuigen. Het zat niet goed vast. Dus helaas nog steeds mijn auto niet terug... Personeel van de werkplaats was ook al naar huis.

Ze zouden het morgen ochtend gelijk in orde gaan maken, dus ben benieuwd...
Dat soort dingen word je toch moedeloos van.

Het is verdomme hun werk }:|
Waarom doen ze gewoon niet hun werk fatsoenlijk? }:|
Zo van ach als de klant niks ziet dan flatsen we het er even snel onder en ju }:|

Man man man.

:(
Pagina: 1