Vraag

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een pricewatch: Dell XPS 13 9360-80VVD en een pricewatch: Dell Ultrasharp U2715H Zilver, Zwart, hoe sluit ik deze op elkaar aan en hoe werkt dat DP over USB-C nou precies?
De Dell heeft stom genoeg geen enkele mDP of HDMI poort.. |:(

Een pricewatch: Microconnect 0.2m USB C - DP zou wellicht de klus klaren maar waarom heb je een adapter van 40 euro nodig als USB-C naar eigen zeggen zelf al DP (alternate mode) ondersteund?

40 euro klinkt meer als een actieve convertor.

Eigenlijk wil je één simpele kabel die zowel DP, USB als power doet tussen de monitor en de laptop.

[ Voor 9% gewijzigd door Olaf van der Spek op 02-12-2016 09:40 ]

Alle reacties

• dion_b
  • Laatst online: 20:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hmm... ik snap je dilemma.

Op de productpagina lees ik:
http://www.dell.com/nl/p/...3-9360-laptop#AnchorZone3
6. Thunderbolt™ 3 Type C ondersteunt: voeding/opladen, PowerShare, Thunderbolt 3 (40 Gbps bidirectioneel), USB 3.1 gen. 2 (10 Gbps), standaard DisplayPort 1.2-video-uitgang, VGA, HDMI, Ethernet en USB-A via Dell adapter (apart verkrijgbaar)
... maar als ik vervolgens de specs van Dell's DA200 adapter erbij pak zit er geen DP op en geen enkele vermelding van HDMI-versie bij de HDMI. Dat wekt weinig vertrouwens dat het jouw QHD-scherm aan gaat kunnen :X

Maar kijk eens hier:
http://www.allekabels.nl/...yword=usb-c%20displayport

Iets als dit is inderdaad meer dan een actieve converter, het is een GPU-op-een-USB-stick. Gevolg is dat het misschien prima werkt voor desktopzooi, maar je niet moet verwachten dat je zinnig 3D kunt doen, bijv.

Oslik blyat! Oslik!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
dion_b schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 09:47:
Iets als dit is inderdaad meer dan een actieve converter, het is een GPU-op-een-USB-stick. Gevolg is dat het misschien prima werkt voor desktopzooi, maar je niet moet verwachten dat je zinnig 3D kunt doen, bijv.
Weet je het zeker? Alternate mode of TB3 is namelijk een eis en dat zou je bij een USB GPU niet verwachten.
• PC of laptop met een vrije USB type-C poort en DisplayPort alternatieve modus of
• PC of laptop met een vrije Thunderbolt 3-poort
Kan de interne GPU in het geval van een USB 'GPU' eigenlijk niet gewoon al het werk doen waarna de ruwe video data over USB verstuurd wordt of is USB daar dan ook weer niet snel genoeg voor.