Films met Dolby Atmos op Bluray - maar stiekem toch niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fustje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-09 15:06

Fustje

Koel bewaren

Topicstarter
Hallo medetweakers,

Op black friday heb ik een setje Atmos speakers voor mijn Onkyo setup gescoord en ben hierna op jacht gegaan naar films op bluray die Dolby Atmos zouden moeten ondersteunen.

Onder andere geïnspireerd door dit lijstje heb ik een en ander weten te bemachtigen, in de veronderstelling dat de films (zolang ze in ieder geval bluray zijn en op de lijst voorkomen) dus ook werkelijk Atmos ondersteuning zouden hebben.

Maar bij nadere inspectie van een paar hoesjes kom ik eigenlijk tot de conclusie dat ze, ondanks dat ze wel DTS-HD Master Audio etc hebben, helemaal geen Atmos vermelden en dus zeer waarschijnlijk niet zijn.

Ik heb in ieder geval 2 voorbeelden die ook volgens deze lijst Atmos zouden moeten hebben, maar waarvan het hoesje alleen DTS-HD MA vermelden: Sicario en The Expendables 3.

Online zoeken naar verkrijgbare Atmos films op bluray lijkt inmiddels vrij kansloos. Ik kan het in ieder geval niet duidelijk vinden, áls ze al specificaties vermelden, tenzij je een Atmos-special edition ziet.

Ik ga vanavond mijn collectie wat uitgebreider bestuderen, maar ik vind het jammer als er blijkbaar weer een ondoorzichtige lijst van films is die waarschijnlijk in verschillende bluray-versies bestaan. Ik zal de 2 voorbeelden vanavond ook eens in de speler stoppen om te zien of het menu iets vermeldt over het soort audio.

Goed, lang verhaal, maar dan nu de vraag: welke tweakers hebben blurays in bezit waar wél het begeerde Atmos logo op staat en welke zijn dit? _/-\o_

Als je nog weet welke shop je ze gehaald hebt, is extra liev. :>

Na openen beperkt houdbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mag toch wel hopen dat Dolby weet wat ze verkondigen wat technieken van hun zouden hebben of niet.
Zou mij dus niet verbazen als je een speciale (re-)release zou moeten hebben waarin remastered audio zit.
De genoemde BluRay's hebben ook allemaal 'HD' erbij staan immers.

Zo heeft Expendables 3 ook Atmos, volgens blu-ray.com, het gaat dan wel om de Extended Edition.

Expendables 3 @ Amazon die in elk geval volgens de beschrijving Atmos heeft.

Volgens de achterkant heeft het Atmos, het logo staat er weliswaar niet op, tekstueel staat het er wel.

[ Voor 57% gewijzigd door CH4OS op 02-12-2016 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fustje

Fustje

Koel bewaren

Topicstarter
Volgens Google heeft het hoesje van Transformers AoE blijkbaar een Atmos logo...

Afbeeldingslocatie: https://regmedia.co.uk/2014/10/15/transformers_age-of-extinction_dolby_atmos_blu-ray_disc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 10:50

Neus

www.zenaconsult.com

En als je op amazon.com naar Dolby Atmos zoekt, dan krijg je deze lijst:

https://www.amazon.com/s/...ield-keywords=Dolby+Atmos

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fustje

Fustje

Koel bewaren

Topicstarter
Neus schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 08:53:
En als je op amazon.com naar Dolby Atmos zoekt, dan krijg je deze lijst:

https://www.amazon.com/s/...ield-keywords=Dolby+Atmos
Interstellar komt op geen van de lijstjes voor, dus ik betwijfel dat dit Atmos is. Dit is nog een voorbeeld van de onduidelijkheid waar Atmos-jagers tegenaan lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

pa1fw schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 08:54:
Interstellar komt op geen van de lijstjes voor, dus ik betwijfel dat dit Atmos is. Dit is nog een voorbeeld van de onduidelijkheid waar Atmos-jagers tegenaan lopen...
Lijstjes hoeven natuurlijk niet actueel te zijn of (actief) te worden bijgehouden. Zeker het lijstje van Dolby zie ik er wel voor aan om niet bijgewerkt te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fustje

Fustje

Koel bewaren

Topicstarter
CH40S schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 08:55:
[...]
Lijstjes hoeven natuurlijk niet actueel te zijn of te worden bijgehouden. Zeker het lijstje op Dolby zie ik er wel voor aan om niet bijgewerkt te worden.
True, ik heb interstellar zelf op bluray dus zal deze vanavond ook even bestuderen.

Maar er zijn toch zeker wel tweakers die enkele van deze films hebben op bluray (UHD daar gelaten) ? ;)
#
5th Wave, The (UHD)
10 Cloverfield Lane
13 Hours: The Secret Soldiers of Benghazi
A
The Age of Adaline
Allegiant
Allegiant (UHD)
The Amazing Spider-Man 2 (UHD)
American Sniper
Angels & Demons (UHD)
The Angry Birds Movie (UHD)
B
Batman v Superman : Dawn of Justice 2D
Batman v Superman : Dawn of Justice 3D
Batman v Superman : Dawn of Justice (UHD)
Bram Stoker’s Dracula (Cinema Series)
C
Chappie (UHD)
Concussion (UHD)
The Conjuring
Crouching Tiger Hidden Dragon
Crouching Tiger Hidden Dragon (UHD)
D
The Da Vinci Code (UHD)
Deadpool (UHD)
Divergent (UHD)
Doctor Who: Dark Water / Death in Heaven 3D
E
Eddie The Eagle (UHD)
Enchanted Kingdom
Ender’s Game (UHD)
Everest 3D
Everest 2D
The Expendables 3
The Expendables 3, (UHD)
F
The Fifth Element
Flight of the Butterflies
Flight of the Butterflies (UHD)
G
The Gallows
Game of Thrones : Season 1 (Steelbook)
Game of Thrones : Season 2 (Steelbook)
Game of Thrones : Season 3 (Steelbook)
Game of Thrones : Season 4 (Steelbook)
Game of Thrones : Season 5 (Steelbook)
Ghostbusters (UHD)
Ghostbusters II (UHD)
Ghostbusters (2016) (UHD)
Goosebumps 3D (Atmos only on 2D disc)
Goosebumps 2D
Gravity: Diamond Luxe Edition
The Gunman
H
Hancock (UHD)
Humpback Whales
Humpback Whales (UHD)
The Hunger Games (UHD)
The Hunger Games: Catching Fire (UHD)
The Hunger Games: Mockingjay – Part 1
The Hunger Games: Mockingjay – Part 1 (UHD)
The Hunger Games: Mockingjay – Part 2
The Hunger Games: Mockingjay – Part 2 (UHD)
I
Ice Age : Collision Course (UHD)
Imagine Dragons : Smoke + Mirrors Live
In The Heart Of The Sea 2D
In The Heart Of The Sea 3D
In The Heart Of The Sea (UHD)
Insurgent
Insurgent (UHD)
J
John Wick
Journey to Space
Journey to Space (UHD)
Jupiter Ascending
Jupiter Ascending (UHD)
L
Labyrinth (UHD)
The Last Reef: Cities Beneath The Sea
The Last Reef: Cities Beneath The Sea (UHD)
The Legend of Tarzan 2D
The Legend of Tarzan 3D
The Legend of Tarzan (UHD)
Léon : The Professional (Cinema Series)
Lucy (UHD)
M
Mad Max: Fury Road 3D
Mad Max: Fury Road 2D
Mad Max : Fury Road (UHD)
Man of Steel (UHD)
The Man From U.N.C.L.E.
The Martian: Extended Edition (UHD)
Michael Schenker’s Temple Of Rock
Michael Schenker’s Temple Of Rock (UHD)
Minions 3D
Minions 2D
Mission: Impossible Rogue Nation
N
Now You See Me (UHD)
Now You See Me 2
Now You See Me 2 (UHD)
O
Oblivion (UHD)
On Any Sunday: The Next Chapter
One Night In Hell (Animated Shortfilm)
P
Pacific Rim UHD
Pan 3D
Pan 2D
Pan (UHD)
Peanuts (UHD)
Pineapple Express (UHD)
Pixels 3D (Atmos only on 2D disc)
Pixels 2D
Pride + Prejudice + Zombies (UHD)
R
Risen (UHD)
Rocky Mountain Express
Rocky Mountain Express (UHD)
Roger Waters The Wall
S
Salt (UHD)
San Andreas 3D
San Andreas 2D
San Andreas (UHD)
Sherlock: The Abominable Bride
Sicario
Sicario (UHD)
The Shallows (UHD)
Smurfs 2 (UHD)
Star Trek (2009) (UHD)
Star Trek Beyond 2D
Star Trek Beyond 3D
Star Trek Beyond (UHD)
Star Trek Into Darkness (UHD)
Step Up All In
Swiss Army Man
T
Teenage Mutant Ninja Turtles (2014)
Terminator Genisys 3D
Terminator Genisys 2D
TMNT: Out of the Shadows 2D
TMNT: Out of the Shadows 3D
TMNT: Out of the Shadows (UHD)
Transformers: Age of Extinction
U
Unbroken
W
Warcraft 2D
Warcraft 3D
Warcraft (UHD)
The Wave (Norwegian Audio Track – June 21st)
X
X-Men: Apocalypse (UHD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hou er wel rekening mee, dat het logo er niet per se op hoeft te staan. Er zijn ook Blu-Rays in omloop waar het enkel tekstueel vermeldt staat, zie mijn eerste post: CH40S in "Films met Dolby Atmos op Bluray - maar stiekem toch niet"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fustje

Fustje

Koel bewaren

Topicstarter
CH40S schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 09:16:
Hou er wel rekening mee, dat het logo er niet per se op hoeft te staan. Er zijn ook Blu-Rays in omloop waar het enkel tekstueel vermeldt staat, zie mijn eerste post: CH40S in "Films met Dolby Atmos op Bluray - maar stiekem toch niet"
Ah die had ik gemist ja, maar op het hoesje van mijn NL'se Expendables 3 staat het ook niet als tekst.. (Excuses voor de slechte foto)

Achterkant Expendables 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

pa1fw schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 09:26:
[...]

Ah die had ik gemist ja, maar op het hoesje van mijn NL'se Expendables 3 staat het ook niet als tekst.. (Excuses voor de slechte foto)

[afbeelding]
Ik neem aan dat de versie die ik aanhaalde een re-release is in dat geval. Overigens; de Steelbook versies van Game of Thrones (TV Serie) hebben ook Atmos. Zie Amazon: https://www.amazon.com/Ga...010GHY57K&m=ATVPDKIKX0DER

[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 02-12-2016 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fustje

Fustje

Koel bewaren

Topicstarter
CH40S schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:01:
[...]
Ik neem aan dat de versie die ik aanhaalde een re-release is in dat geval. Overigens; de Steelbook versies van Game of Thrones (TV Serie) hebben ook Atmos. Zie Amazon: https://www.amazon.com/Ga...010GHY57K&m=ATVPDKIKX0DER
Die achterkant uit je post lijkt me een UK-versie, of in ieder geval een import. Zou het niet triest zijn als originele NL'se versies geen Atmos zouden bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
Aangezien Atmos pas vanaf eind 2014 op Blu-ray is toegepast zal het voor de oudere films in de lijst sowieso een re-release betreffen.
Ik heb van een paar van bovengenoemde films de Blu-Ray liggen maar die hebben geen van allen een Atmos vermelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fustje

Fustje

Koel bewaren

Topicstarter
centr1no schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:16:
Aangezien Atmos pas vanaf eind 2014 op Blu-ray is toegepast zal het voor de oudere films in de lijst sowieso een re-release betreffen.
Ik heb van een paar van bovengenoemde films de Blu-Ray liggen maar die hebben geen van allen een Atmos vermelding.
Welke heb je?

Hoe herken je een re-release... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
pa1fw schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:17:
Welke heb je?

Hoe herken je een re-release... ;)
Oudere titels, zoals Crouching Tiger Hidden Dragon, The Fifth Element, Léon, enz.

Ik kan er zo vlug geen universaliteit in ontdekken, maar er staan meestal meerdere copyright jaartallen in de kleine lettertjes op de achterkant vermeld.
Één is sowieso van de studio en het jaar waarin de film is uitgebracht en verder staat er bij alle Blu-rays die ik heb liggen nog een jaartal van de distributeur o.i.d.
Bij The Fifth Elelement is dat bijvoorbeeld: © 1997 Gaumont. All rights reserved. Summary: 2010 Dutch Filmworks ..........blabla.

Ik weet dat een aantal degelijke web shops bij de film altijd (indien bekend) het jaar vermelden waarop de Blu-ray is uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fustje

Fustje

Koel bewaren

Topicstarter
Ja, daar was ik dus al bang voor. Fifth Element en Léon zijn toevallig opnieuw uitgebracht (Cinema Series) maar van de recentere films die in 2015 of later zijn verschenen, mag je toch wel verwachten dat ze ook op bluray Atmos hebben?

Ik heb nog geen enkel 4K apparaat in huis, maar ik vermoed dat het nuttiger is om voortaan naar UHD blurays te zoeken voor films die Atmos zouden hebben en je dat thuis ook wilt.

Dus dan is toch de ene bluray de andere niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Én houdt er rekening mee, dat releases vaak per land verschillen. Zo kan een US uitgave een Atmos spoor bevatten, en een EU release niet.
Soms worden films ook heruitgegeven in een bepaalde regio, en koop jij stiekem een oudere versie in de veronderstelling dat diezelfde re-release hier ook in de schappen zou liggen.

Kijk inderdaad op sites als blu-ray.com om te zien of je de juiste release aan het najagen bent :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fustje

Fustje

Koel bewaren

Topicstarter
Ik geloof alleen dat m'n oorspronkelijke vraag raakt ondergesneeuwd.. ;)

Ik ben juist benieuwd naar tweakers die wél een bluray met Atmos hebben, welke dat zijn en waar ze die gehaald hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-08 23:00
Het heeft ook te maken met de audiomix van de film, he. De Atmos demo disc klinkt fantastisch terwijl de Atmos films in vergelijking vrij "normaal" klinken. Films worden nog niet atmosferisch genoeg gemixt om echt profijt van Atmos te hebben naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fustje

Fustje

Koel bewaren

Topicstarter
Ik doel niet op alle bluray films, maar specifiek op de films uit het eerdergenoemde lijstje die over Atmos beschikken. Als je thuis over een Atmos-setup beschikt, lijkt het mij redelijk om ook blurays met Atmos in huis te kunnen halen. Dit topic gaat ook niet over het wel of niet kunnen horen van Atmos, maar over de verkrijgbaarheid en herkenbaarheid van Atmos-blurays.

Het lijkt er tot nu toe sterk op dat niet alle bluray versies van Atmos-films ook daadwerkelijk Atmos bevatten en dat het via webshops in ieder geval erg lastig is vast te stellen welke versie het betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
pa1fw schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 13:07:
Het lijkt er tot nu toe sterk op dat niet alle bluray versies van Atmos-films ook daadwerkelijk Atmos bevatten en dat het via webshops in ieder geval erg lastig is vast te stellen welke versie het betreft.
Bij een aantal van de nieuwste titels, zoals bij The Legend Of Tarzan staat het er wel duidelijk op en ik denk dat je er wel van uit kunt gaan dat oudere films die opnieuw worden uitgebracht het logo ook duidelijk gaan vermelden.
Ik heb even de nieuwe uitgave van The Fifth Element gegoogled en het betreft een 4K remastered versie waarop wel heel duidelijk Atmos vermeld staat.

Helaas is het maar de vraag of er veel films uitgebracht worden met Dolby Atmos aangezien het aantal mensen met een capabele installatie thuis altijd klein zal blijven.
Verder zou ik wel eens van mensen met een Atmos opstelling willen weten of die luidsprekers aan het plafond ook een verbetering zijn bij DTS-HD tracks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fustje

Fustje

Koel bewaren

Topicstarter
centr1no schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 14:49:
[...]

Bij een aantal van de nieuwste titels, zoals bij The Legend Of Tarzan staat het er wel duidelijk op en ik denk dat je er wel van uit kunt gaan dat oudere films die opnieuw worden uitgebracht het logo ook duidelijk gaan vermelden.
Ik heb even de nieuwe uitgave van The Fifth Element gegoogled en het betreft een 4K remastered versie waarop wel heel duidelijk Atmos vermeld staat.
Dat begrijp ik, dat een duidelijk vermelde remaster Atmos zal hebben. Echter zouden er dus van andere films, die overigens in de bioscoop ook Atmos kennen, ook op 'normale' bluray Atmos-versies moeten zijn. Maar dat staat helaas niet duidelijk vermeld. In een webshop kan ik de achterkant van het hoesje lastig bekijken. :P
Helaas is het maar de vraag of er veel films uitgebracht worden met Dolby Atmos aangezien het aantal mensen met een capabele installatie thuis altijd klein zal blijven.
Onkyo biedt voor sommige van hun minder recente modellen receivers een firmware update aan zodat ze Atmos ondersteunen. Het is uiteindelijk een codec die niet afhankelijk is van aparte speaker-kanalen, dus een 7.1 versterker zou het theoretisch aankunnen in 5.1.2 Atmos. Of Atmos ooit zo'n gemeengoed wordt als DTS blijft afwachten.
Verder zou ik wel eens van mensen met een Atmos opstelling willen weten of die luidsprekers aan het plafond ook een verbetering zijn bij DTS-HD tracks.
Ik heb de Onkyo skh-410 Atmos speakers dus op black friday gescoord. Het is geen plafond speaker, maar gewoon een set speakers die je bovenop je fronts zet. Vanavond ga ik uitgebreid aan de slag, ik heb alvast wat Atmos materiaal gedownload om te kunnen luisteren. In principe zou de receiver zelf ook wat moeten kunnen 'upmixen' naar Atmos voor standaard 5.1 content, maar het effect zal natuurlijk een stuk minder zijn dan native Atmos content.

Afbeeldingslocatie: https://www.uk.onkyo.com/assets/2/7/1/6/8/SKH_410_R976x488.png

Nu nog hopen dat het PC'tje bij m'n receiver het allemaal kan doorgeven.. :')

[ Voor 5% gewijzigd door Fustje op 02-12-2016 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fustje

Fustje

Koel bewaren

Topicstarter
Mijn John Wick bluray heeft inderdaad Atmos in de tabel staan en die werkt gelukkig in mijn setup.

Ik kan dus helaas concluderen dat je Atmos films beter niet in een webshop moet kopen als er niets vermeld is, kans is aanwezig dat het geen Atmos is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berrieberrie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04:36
Heb onlangs mijn av receiver geupdated naar een onkyo tx-nr656 met dolby atmos en dts x.
Heb daarbij een opstelling gemaakt met 5.1.2 gemaakt, met speaker op plafond boven de luisterpositie.
De demo's van dolby atmos worden af gespeeld en de receiver geeft ook aan dat hij dolby atmos aan t verwerken is. Dus snel een paar dolby atmos blu rays (normale 2d blu ray) besteld van mad max fury road ( op doosje staat duidelijk dolby atmos true HD vermeld inclusief logo) en in the heart of the sea met in de franstalige versie wel dolby atmos en in de engelse versie dolby digital plus, raar maar waar.
Helaas bij het afspelen van MAD MAX dus geen dolby atmos maar dts neural x ??? Iemand idee waarom niet? Ligt het aan
-de disk (die vermeld dolby atmos)
-de samsung blu ray speler (oud budget model BD c5500)
-de av receiver ( die wel dolby atmos demo's afspeeld)
Iemand sugesties?
NB: De bluray in the heart of the sea speelt de franstalige dolby atmos dus ook niet af het blijft dts neural x

Edit:
Het bleek de blu Ray speler te zijn die men kan instellen op twee verschillende formaten bitstream. Ik had dus niet de juiste aanstaan.
Probleem opgelost. Misschien nog nuttig voor iemand anders met zelfde probleem. :)

[ Voor 16% gewijzigd door berrieberrie op 27-02-2017 21:31 ]

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,5300kw zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VriendjeStokvis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 27-01-2022
Goedemorgen vrienden

IK heb een yamaha rxv-681 receiver, en wilde weten of er ook tv materiaal bestaat wat een soort van atmos geluid heeft ik bedoel dus zal niet echt atmos zijn maar iets wat er in de buurt komt.
Weet iemand overigens waar ik in deze receiver dolby atmos in kan stellen ?
Heb overigens speakers er voor hangen in mijn setup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:25
pa1fw schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 21:25:
Mijn John Wick bluray heeft inderdaad Atmos in de tabel staan en die werkt gelukkig in mijn setup.

Ik kan dus helaas concluderen dat je Atmos films beter niet in een webshop moet kopen als er niets vermeld is, kans is aanwezig dat het geen Atmos is.
Nederlandse Blu-Rays worden in vaak uitgegeven door een andere veel kleinere uitgever dan diezelfde film in de VS. Kijken naar die specificaties heeft vaak geen zin. Entertainment One, Dutch Filmworks, Twin Pics, Remain In Light, Paradiso Home Entertainment etc biedden nog helemaal geen Dolbly Atmos aan op Nederlandse schijven. De grote Hollywood studios vaak wel weer maar soms ook wel in de VS maar niet op de schijf uit de Benelux. Wil je absolute zekerheid dat een film die je hier koopt Atmos heeft dan moet je even in de volgende lijst kijken. Hierin staan alleen titels die zijn geverifieerd door mensen die ook echt de NL Blu-Ray in bezit hebben en zoals je ziet zijn dat er helaas nog niet heel veel, maar er komen er steeds meer bij. :)

http://dvd.nl/forum/showt...y-Atmos-7-1-en-6-1-geluid

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon naar bluray.com surfen, op movie search klikken, bij de zoekspecificaties atmos typen en alle mogelijke titels van over de hele wereld worden getoond. je bestelt ze het best via amazon.uk denk ik, ik laat veel van Engeland overkomen omdat die veel Amerikaanse titels ook overnemen in Atmos i.t.t. België en ze zijn een pak goedkoper dan hier.

bv heb ik laten overkomen in atmos:
vanuit Duitsland: Gravity, Hardcore Henry, The Boy, Metallica, UNCLE, Mockingjay part 1
vanuit Engeland: Mission Impossible 5, Blair Witch, Insurgent, The Gunman.

De Belgische uitgave Batman VS Superman is Dolby Digital + dus geen atmos maar stuurt toch signalen door naar de hoogtekanalen die dan geïnterpreteerd worden als height information.

Alles heeft de originele Engelstalige soundtrack ben ik nog vergeten te melden.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2017 05:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:49
Behalve bovengenoemde titels heb ik ook o.a:
Roger Waters The Wall 2 disc special edition
Imagine Dragobs Smoke + Mirrors Live
Kiss Rocks Vegas
Light mond The Journey
Guadalquivir
Attention a Life in Extremes
the Minions 3 delen box
MockingJay 2
Jupiter As ending 3D
the man from Uncle
Transformers Age of extinction
the Expendable 3 a man's job
John Wick
American Sniper
Unbroken
Sicario
the Boy
the Terminator Genuss
Ninja Turtles 3D

Veelal via diverse Amazon acties besteld, hebben vaak leuke voordeelacties lopen. Bestel je boven de 20 € vervallen verzendkosten, vanuit bijvoorbeeld Duitsland.
Tegenwoordig ga ik voor de UBD's, welke ook nog helaas niet alle Standard van DD Atmos voorzien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:19
Ik heb mijn BD vaak bol.com weg met acties, en de nieuwe films hebben gewoon Atmos in het algemeen.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar halen jullie de demondisc van dolby vandaan. Iemand ervaring als ik content (films met atmos download en deze via m’n usb poort van m’n Yahama blu ray speler afspeel door m’n Yahama receiver is ook daadwerkelijk atmos of dts x krijg. Heb een 7.2.4 opstelling en zowel receiver als blu ray player als nviadia shield ondersteunen ( passtrough ) atmos en dts x . Ik krijg momenteel allee. Nog maar de melding mei 6 of dolby digital plus op m’n receiver. Heb de PCM als vaker overgeschakeld naar bitstream maar nog steeds geen resultaat

Graag hoor ik wat.
Pagina: 1