[iphone7]wifi problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-09 16:15
Goedemorgen.

Ik vroeg mij af of meer mensen problemen heeft met WiFi op de iPhone 7

Regelmatig moet ik de WiFi even uit en aan zetten omdat bijv tweakers.net niet wilt laden

Ook heeft Mn iPhone vaak last met het laden van filmpjes van bijv dumpert

Is dit een bekende bug? Of toch hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Het lijkt er op dat ik hier soms last van heb, maar niet enkel op WiFi: ook op 4G.
Ik weet dat er een aantal bugs bekend waren, maar volgens mij zouden die gefixed moeten zijn met 10.1.1 - het lijkt er op van niet. Even aankijken wat 10.2 gaat doen :) Die zal volgende week denk ik uitkomen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:06
Ik heb hier in de 8 dagen dat ik het toestel heb nog geen last van gehad oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br13an
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-09 09:28
Heb dit probleem ook gehad thuis, maar heb inmiddels een ander accesspoint ertussen gezet. En ook draai ik sinds dien 10.2 beta seeds, dus kan niet helemaal eerlijk zeggen aan welke het heeft gelegen. Tevens heb ik op mijn iPad er verder nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
br13an schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:05:
Heb dit probleem ook gehad thuis, maar heb inmiddels een ander accesspoint ertussen gezet. En ook draai ik sinds dien 10.2 beta seeds, dus kan niet helemaal eerlijk zeggen aan welke het heeft gelegen. Tevens heb ik op mijn iPad er verder nooit last van gehad.
Nja ik heb twee accespoints in huis. Misschien gaat het mis tijdens het wisselen van die twee (beide zelfde naam). Dat weet ik natuurlijk niet.

Het is voor mij alleen onmogelijk om het hele huis te voorzien op 1 WiFi router :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br13an
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-09 09:28
Jboy1991 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:21:
[...]

Nja ik heb twee accespoints in huis. Misschien gaat het mis tijdens het wisselen van die twee (beide zelfde naam). Dat weet ik natuurlijk niet.

Het is voor mij alleen onmogelijk om het hele huis te voorzien op 1 WiFi router :(
Ik heb recentelijk het spul vervangen met Ubiquiti's 2-stuks, omdat ik thuis dus ook niet genoeg dekking heb.
https://tweakers.net/pricewatch/379316/ubiquiti-unifi-ap-long-range.html
Heb nooit meer een klacht gehad m.b.t. wifi nadat ik deze had geplaatst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
[...]

Roaming netwerk maken met bridging?
Dan handelt het modem DHCP af en zijn je wifi routers enkel het wireless signaal door huis heen.

[ Voor 11% gewijzigd door WhatsappHack op 02-12-2016 10:52 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
WhatsappHack schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:51:
[...]

Roaming netwerk maken met bridging?
Dan handelt het modem DHCP af en zijn je wifi routers enkel het wireless signaal door huis heen.
Nja Kep een WiFi exttender dus mag hopen dat hij dit zelf doet? (Type enz niet bij de hand a.t.m)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Met mijn iPhone 7 heb ik problemen op 5 ghz wifi. Verbinding valt na een tijdje weg en wifi uit en weer aan is dan de enige oplossing. Na een aantal 'oplossingen' te hebben geprobeerd bleek de volgende maatregel te werken:

Instellingen - privacy - locatievoorzieningen - systeem - wifinetwerken - schuifje op uitschakelen.

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

[...]

Dit. Dat is je probleem..
Had ik ook. Had een 2.4 en 5GHz AP met zelfde naam. Tijdens het wisselen klapt de verbinding eruit..
Heb nu meerdere namen, verre van ideaal, maar wel stabiel sindsdien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op zondag 4 december 2016 @ 00:58:
[...]

Dit. Dat is je probleem..
Had ik ook. Had een 2.4 en 5GHz AP met zelfde naam. Tijdens het wisselen klapt de verbinding eruit..
Heb nu meerdere namen, verre van ideaal, maar wel stabiel sindsdien..
Werkt hier prima. De telefoon blijft soms hangen op het zwakkere signaal, dat is wel balen - maar uiteindelijk schakelt ie over naar de sterkste en ramt ie weer ~900MBit/sec door de lucht. Met aparte namen zal ie nooit switchen tot je bereik helemaal weg is gevallen.
AP's hebben hier dezelfde SSID, zelfde kanaal; modem handelt DHCP af zodat daar geen problemen ontstaan.

Werkt prima, als internet stopt met werken is dat vaak met vol bereik; maar vaker op 4G dan op WiFi. :/ Moet KPN eigenlijk eens bellen, misschien zien die aan hun kant wat er precies gebeurt.

Maar WiFi is, met deze setup, 99% van de tijd zeer snel en stabiel - ook bij overschakelen tussen AP's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

Ik heb sinds kort de iPhone 7 aangeschaft. Hiervoor gebruikte ik de gehele Xperia (compact) serie en de X compact van Sony.

Ik heb met deze telefoons nooit WiFi problemen gehad, nooit. Sinds ik de iPhone heb, laden pagina's niet, foto's op whatsapp laden slecht of langzaam, apps updaten duurt gigantisch lang etc etc.

Ik heb de gehele instellingen van de router èn extra accesspoint herzien en geoptimaliseerd, maar de problemen houden aan.

Nu is t zo, als ik de Sony telefoon gebruik, heb ik nergens last van. Alles werkt razendsnel. En op de iPhone dus niet. Ik moet alles wel via mobiel netwerk doen omdat het anders gewoon niet op schiet..

Weet iemand hoe ik dit euvel op los? Internetleverancier weet geen oplossing, de winkel ook niet. Het ligt naar mijn mening aan de iPhone

Alvast bedankt,

Groetjes Adriaan

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2017 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extreme8eight
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-09 09:59
Verwijderd schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:52:
Beste,

Ik heb sinds kort de iPhone 7 aangeschaft. Hiervoor gebruikte ik de gehele Xperia (compact) serie en de X compact van Sony.

Ik heb met deze telefoons nooit WiFi problemen gehad, nooit. Sinds ik de iPhone heb, laden pagina's niet, foto's o9p whatsapp laden slecht of langzaam, apps updaten duurt gigantisch lang etc etc.

Ik heb de gehele instellingen van de router èn extra accesspoint herzien en geoptimaliseerd, maar de problemen houden aan.

Nu is t zo, als ik de Sony telefoon gebruik, heb ik nergens last van. Alles werkt razendsnel. En op de iPhone dus niet. Ik moet alles wel via mobiel netwerk doen omdat het anders gewoon niet op schiet..

Weet iemand hoe ik dit euvel op los? Internetleverancier weet geen oplossing, de winkel ook niet. Het ligt naar mijn mening aan de iPhone

Alvast bedankt,

Groetjes Adriaan
Zou teruggaan naar de Apple store dan. Wellicht dat je dan een nieuwe krijgt.
Ik heb nu een paar maand de 7 en geen enkel probleem.

PSN: extreme8eight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoyingmouse
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-03 11:37
Verwijderd schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:52:
Beste,

Ik heb met deze telefoons nooit WiFi problemen gehad, nooit. Sinds ik de iPhone heb, laden pagina's niet, foto's op whatsapp laden slecht of langzaam, apps updaten duurt gigantisch lang etc etc.

Alvast bedankt,

Groetjes Adriaan
Probeer speedtest uit te voeren op verschillende netwerken, dus niet alleen thuis maar ook op werk, bij de buren. als overal lage snelheid geeft, dan inderdaad even Apple bellen of langs gaan :)

Heb je trouwens al netwerk reset gedaan op jou iPhone? Misschien kan je dat eerst proberen.
En als dat niet werkt, een compleet reset van de iPhone kan soms ook wel helpen.
Pagina: 1