Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe Photoshop en game PC

Pagina: 1
Acties:

• Goofy79
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-09 11:24
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil mijn PC gebruiken voor fotobewerking en gaming. Photoshop en vooral Lightroom moeten goed draaien. Ik ben een casual gamer, dus het hoeft van mij niet het beste van het beste. Ik wil wel weer lang vooruit met mijn PC. Mijn oude PC is bijvoorbeeld al bijna 8 jaar oud, maar heeft wel wat upgrades gehad. De grafische kaart vervang ik om de ongeveer 2 a 3 jaar.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb zelf een systeem samengesteld van tegen de 1700 euro. Tijdens black friday was het systeem gezakt naar ongeveer 1550 euro. Ik wilde op dat moment nog niet zoveel geld uitgeven, dus heb het toen niet gedaan. Dacht ook nog even te wachten op eventuele kerst aanbiedingen. Achteraf was het misschien toch wel een goede deal, maar dat is nu te laat ;-) Mijn limiet zit dus tussen de 1500 en 1700 euro. Ben van plan nog wel even te wachten tot de kerst of misschien januari wanneer de prijzen wat gezakt zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem vanuit mijn oude systeem een SSD mee en een 2 of 3-tal HDD's. De SSD wil ik gebruiken om spellen op te installeren.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil in ieder geval een goed beeldscherm dat een scherp beeld geeft. Graag met Adobe RGB support, al hoeft dat van mij nog geen 99 of 100% te zijn. Aangezien ik lang vooruit wil en vaak mijn moederbord, CPU en geheugen niet vervang wil ik daar zo hoog mogelijk insteken. Ook met het oog op Photoshop en Lightroom.
Hieronder wat ik tot nu toe zelf heb bedacht.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 365,-€ 365,-
1MSI Z170A SLI Plus€ 139,-€ 139,-
1Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC€ 286,99€ 286,99
1Fractal Design Define S€ 69,95€ 69,95
1Dell P2415Q Zwart€ 434,90€ 434,90
1be quiet! Dark Rock Pro 3€ 74,50€ 74,50
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 100,95€ 100,95
1Corsair RM550x€ 95,95€ 95,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 124,-€ 124,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.691,24

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil weer graag een tower. Het zou mooi zijn als hij zo stil mogelijk is. Energie verbruik maak me niet heel veel uit, als de PC maar goed presteert.

Ga je overklokken?
Nee, hier besteed ik helemaal geen tijd aan. Heb ook geen zin om me daar weer in te verdiepen. De PC moet gewoon vlot uit zichzelf zijn.

Wat verwacht je van ons?
Wat vinden jullie van het systeem wat ik zelf heb bedacht? Ik twijfel zelf over het moederbord. Ik ga niet overklokken, dus in dat opzicht heb ik geen Z170 chipset nodig. Zelfde geldt voor de CPU. Ik zie alleen meer features t.o.v. de H170. Ik zie bijvoorbeeld dat support voor USB 3.1 bij de H170 soms mist. Ik vraag me alleen af of ik die features wel nodig heb of in de toekomst ooit ga gebruiken. Misschien kunnen jullie mij wat duidelijker maken waarom ik voor de een of de ander zou kiezen. Vinden jullie dat mijn build bij mijn wensen past en wat zouden jullie aanpassen?

Verwijderd

Als je niet gaat overklokken heb je geen K cpu en Z170 moederbord nodig. Een pricewatch: Intel Core i7-6700 Boxed is op 4 cores 300 MHz minder snel dan de 6700K, op 2 cores is het verschil nog slechts 100 MHz.
Zoals gezegd heb je geen Z170 chipset nodig. Wil je opslag in RAID gaan gebruiken dan is H170 de aangewezen chipset. Incl USB3.1 en een M2 slot kom je op een pricewatch: Gigabyte GA-H170-D3HP. Kan je de RAID functie missen dan is B150 de juiste en heb je met een pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P een uitstekend moederbord.
Als je niet gaat overklokken heb je geen grote, zware en dure cpu koeler nodig als de Dark Rock Pro 3. Een veel kleinere en goedkopere pricewatch: be quiet! Pure Rock Slim koelt goed en is stil.
Standaard loopt geheugen op 2133 MHz. Wil je sneller dan moet je overklokken en dan nog is de winst marginaal. Dat ga je niet doen dus kan je net zo goed 2133 MHz nemen pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213.
De voeding is behoorlijk zwaar voor dit systeem. Oké, het is een goede voeding maar dat zijn de goedkopere en lichtere pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M, pricewatch: Enermax Revolution X't II 450W en pricewatch: Fractal Design Edison M 450W ook. Nou ja vooruit, 550w is zwaar maar voor €75,- kan je een hele goede als de pricewatch: Fractal Design Edison M 550W bij 4Launch niet laten lopen.

• Goofy79
Top! Goed advies! Ga ik zeker wat mee doen! Hartstikke bedankt!
Zal straks mijn nieuwe lijstje even posten.

Nog vergeten te melden overigens. Ik behoud mijn oude monitor. Deze ga ik wss gebruiken als primaire monitor. Photoshop en lightroom interface op de oude monitor en de foto op het nieuwe scherm. Gamen zal dus wss op de oude monitor plaatsvinden, dus de resolutie blijft laag. Grote kans natuurlijk dat als ik de nieuwe monitor heb, dat deze zoveel mooier is, dat hij toch de primaire monitor wordt ;-)

• Goofy79
Mijn nieuwe lijstje:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 365,-€ 365,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 87,50€ 87,50
1Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC€ 286,99€ 286,99
1Fractal Design Define S€ 69,95€ 69,95
1Dell P2415Q Zwart€ 434,90€ 434,90
1be quiet! Pure Rock Slim€ 23,50€ 23,50
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 85,-€ 85,-
1Fractal Design Edison M 550W€ 74,95€ 74,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 124,-€ 124,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.551,79

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 17:49

RvL

Waarom toch de K processor. Hij is iets hoger geklokt maar ook €30 duurder en ik betwijfel of je direct veel voordeel hebt bij die marginaal hogere klok van de i7-6700K

Voeding is nog steeds te zwaar, maar ik zie dat deze wel erg betaalbaar is nu. Wel even in de gaten houden of de prijs nog zo laag is tegen de tijd dat je gaat bestellen, anders is een van de andere voedingen die ACB2401 aanhaalt een goed alternatief :).

Mocht je nieuwe monitor toch de (primaire) monitor worden waar je ook op gaat gamen, dan gaat je RX480 dat op 4k niet trekken!

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Goofy79
Bedankt voor je reactie!

Ja, daar heb je gelijk in. Ik vond de 30 euro echter ook marginaal meer, sowieso op het hele bedrag. Aan de andere kant is het inderdaad weer 30 euro extra voor weinig winst. Ik heb daarom ook overwogen te wisselen, maar heb het eerst zo laten staan. Ik hoop dat de prijzen nog wat zullen dalen en er wellicht nog een mooie actie komt. Zoals die van Alternate bijvoorbeeld (299 voor de 6700K) zal wel niet gebeuren, maar je weet maar nooit. Tegen de tijd dat ik daadwerkelijk ga kopen zal ik de keuze nogmaals tegen het licht houden en dan een keuze maken.

De voeding ga ik denk ik nu gelijk al aanschaffen. Is een mooie actie en zelfs goedkoper dan de 450W van Fractal Design. Kijk ik wel een tijdje tegen een mooi doosje aan, maar heb geen haast, dus dat houd ik dan wel even vol tot januari ;-)

Ik ben me er van bewust dat de RX480 4k niet gaat trekken. Ik wil echter niet een heel hoog bedrag uitgeven aan een videokaart. Ik heb dat ooit gedaan en na een jaar was die al verouderd doordat de kaart een versie shader model niet ondersteunde. Dan kan je mijn inziens vaker een videokaart kopen zodat je op techniek een beetje bijblijft. Daarnaast kan je in een game de resolutie toch ook lager instellen dan de ideale resolutie van de monitor?

Verwijderd

Als je "slim" bent wacht je nog 5-6 weken totdat Intel Kaby Lake beschikbaar is.
Dan zakken de prijzen van Skylake wel wat of je moet de PC nu direct nodig hebben.
Anders zou ik wachten...en ja ik weet wel wat je vandaag koopt is morgen oud.
Toch is het het wachten waard.
Pagina: 1