Alternatief voor Software Restriction Policy / Applocker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• CreatoX
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-10 10:05
Mijn vraag
Een aantal computers, Windows 7 Home (!), zou ik graag willen beveiligen middels een Applocker-achtig programma. De computers hangen niet in een Domein en ondersteunen geen Applocker functionaliteit.
Liefst ook nog centraal te manager

Wegens financiële / hardwarematige beperkingen is het geen optie om de computers te updaten naar een andere Windows versie.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Family Filter

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Microsoft Family Filter, maar dit geeft niet het gewenste resultaat en is erg omslachtig bij aanpassingen.
Ik heb geen geschikt alternatief kunnen vinden, maar wellicht heeft iemand van jullie een suggestie?

Beste antwoord (via CreatoX op 05-12-2016 16:28)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen updates naar Windows 10: https://support.microsoft.com/en-us/kb/3080351

Voor de rest snap ik je vraag wel maar Home is daar niet/slecht geschikt voor; mogelijk dat je met secedit het e.e.a. kan forceren maar daar is alles wel mee gezegd.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• MAX3400

MAX3400

Geen updates naar Windows 10: https://support.microsoft.com/en-us/kb/3080351

Voor de rest snap ik je vraag wel maar Home is daar niet/slecht geschikt voor; mogelijk dat je met secedit het e.e.a. kan forceren maar daar is alles wel mee gezegd.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:25
Met Comodo Internet Security kun je veel instellen. Het is gratis te gebruiken maar kan niet centraal aangestuurd worden. Comodo Endpoint Security Manager is de betaalde variant die je centraal kunt aansturen.

• MAX3400

MAX3400

EricJH schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 14:39:
Met Comodo Internet Security kun je veel instellen. Het is gratis te gebruiken maar kan niet centraal aangestuurd worden. Comodo Endpoint Security Manager is de betaalde variant die je centraal kunt aansturen.
Domme vraag maar hoe acteert Comodo ook maar enigszins in de buurt van Applocker?

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:25
Als je de HIPS gebruikt dan is Using Comodo Internet Security as an anti-executable een goed startpunt.