Smb verbinding kodi synology nas

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarox
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-03-2024
Hallo,

Ik heb een mediaplspeler aangeschaft, de Mygica ATV582, alleen krijg ik kodi niet aan de praat. Ik probeer toegang te krijgen tot mijn bestanden die op mijn synology nas staan.

Wanneer ik kodi installeer op mijn computer, dan werkt alles prima. Kan via smb het adres van mijn nas invullen en krijg meteen toegang tot al mijn files.

Doe ik precies hetzelfde op mijn mediaspeler, dan krijg ik de melding:

"The connection to the network location couldn't be esthablished. This could be due to the network not being connected, Would you like to add it anyway?"

Heb mijn mediaspeler net als mijn andere apparaten een statisch ip gegeven en netwerk werkt gewoon. Althans, kan gewoon op youtube, playstore, netflix etc.

Heeft iemand een idee wat er fout kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:17

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kan je wel andere systemen benaderen in je netwerk? Wat zie je op je NAS aan login pogingen? Kan je met je PC de mediabox pingen? Van je NAS ook? Wat als je met je PC nou een share maakt, kan die mediabox daar bij?

Oftewel, je hebt nog wat standaard netwerk troubleshooting te doen. ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarox
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-03-2024
Hero of Time schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 00:06:
Kan je wel andere systemen benaderen in je netwerk? Wat zie je op je NAS aan login pogingen? Kan je met je PC de mediabox pingen? Van je NAS ook? Wat als je met je PC nou een share maakt, kan die mediabox daar bij?

Oftewel, je hebt nog wat standaard netwerk troubleshooting te doen. ;)
Stom van me, wat troubleshooting doet inderdaad wonderen. Had een verkeerd IP-adres toegekend aan de mediaplayer. Het werkt nu allemaal top.

Bedankt voor je tip 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:17

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat dacht ik al. IP conflict of een die buiten je range valt. :)

Commandline FTW | Tweakt met mate