Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hulp nodig bij eerste PC Build

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
High of Ultra settings gamen

Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- € 900,00

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2x SATA Western Digital WD5000AAKS/WD3200AAJS

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dat is de vraag die ik stel

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen Acer bij voorkeur ASUS of MSI

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
GTA5, WatchDogs 2, Maffia 3, Battlefield op High of Ultra instellingen spelen

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Heb zelf al reeds een systeem samengesteld, waarvan ik graag wil weten of deze voldoende is. Of dat jullie nog tips hebben wat ik eventueel zou kunnen of juist moeten veranderen. Tevens graag willen weten of alles compitabel is. Denk aan kast en componenten. Of dat jullie eventueel opmerkingen en tips hebben alles is welkom

EXTRA INFO: https://uk.pcpartpicker.com/list/wWH7Gf

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 209,90€ 209,90
1ASRock B150M Pro4S€ 75,95€ 75,95
1Inno3D GeForce GTX 1060 Compact 6GB€ 279,99€ 279,99
1Zalman ZM-T5€ 26,-€ 26,-
1Microsoft Windows 10 Home (alle talen) 32/64bit, Retail€ 113,74€ 113,74
1Arctic Freezer 7 Pro Rev. 2€ 19,51€ 19,51
1Crucial CT8G4DFS8213€ 48,70€ 48,70
1MS-Tech MS-N650-VAL€ 0,-€ 0,-
1Kingston SSDNow V300 120GB€ 50,95€ 50,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 824,74

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:33
Ik denk zelf dat je dat met deze hardware en dit budget net aan gaat redden. Als voeding zou ik echter wel voor de pricewatch: Corsair CX450M kiezen. Kwalitatief een stuk beter. Denk ook nog even na over de SSD, ik denk dat je in verhouding beter kan krijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door YaYo86 op 01-12-2016 21:19 ]

• TopsNL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-11 18:22
Je kan ook voor Windows voor een OEM key gaan, werken prima en kosten een fractie van de key die je nu in de lijst hebt.

Kan je meteen pro pakken ook.

pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM

Verwijderd

Topicstarter
YaYo86 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 21:17:
Ik denk zelf dat je dat met deze hardware en dit budget net aan gaat redden. Als voeding zou ik echter wel voor de pricewatch: Corsair CX450M kiezen. Kwalitatief een stuk beter. Denk ook nog even na over de SSD, ik denk dat je in verhouding beter kan krijgen.
Allereerst bedankt voor je reactie, dus je geeft aan dat ik een voeding van 450Watt boven een voeding van 650Watt moet kiezen, zou je mij uit kunnen leggen wat precies het verschil is tussen deze 2?

Wat betreft de SSD die gebruik alleen voor de installatie van Windows, er komen extra SATA schijven in maar die heb ik al reeds in huis van 2x500GB en 1x350GB zal ze uiteraard niet allemaal gaan plaatsen.

Verwijderd

Je zit in de goede richting, maar het is nog lang niet optimaal voor dat bedrag. Gooi in ieder geval die bagger MS-Tech voeding eruit (tenzij je alvast klaar wilt zijn voor oud en nieuw). Is ook geen 650 watt voeding trouwens. Eerder 300 watt en dan erg onstabiel. De behuizing is prut voor een dergelijk systeem, de SSD is slecht en 120GB is niet bepaald veel. Ook is 8GB ram wel wat aan de lage kant. Verder kan het besturingssysteem flink goedkoper. En dat allemaal terwijl je niet eens duurder uit zal zijn als je betere onderdelen neemt:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 187,90€ 187,90
1MSI H110M ECO€ 50,99€ 50,99
1Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G€ 285,-€ 285,-
1Thermaltake Versa H15 Closed€ 42,43€ 42,43
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 19,89€ 19,89
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 85,-€ 85,-
1Corsair CX450M€ 55,95€ 55,95
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 73,99€ 73,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 801,15

16Gb ram, Goede SSD met 275GB opslagcapaciteit, goede voeding, goede behuizing en goedkope Windows 10 Pro key.

Verwijderd

Topicstarter
TopsNL schreef op donderdag 1 december 2016 @ 21:29:
Je kan ook voor Windows voor een OEM key gaan, werken prima en kosten een fractie van de key die je nu in de lijst hebt.

Kan je meteen pro pakken ook.

pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM
Bedank voor je reactie,

Snap ik inderdaad zag het al voorbijkomen op internet, zit alleen met het volgende. Ik wil mijn pc bestellen en laten installeren door Alternate vaste kosten € 75,00. Het probleem daar is dat als ik zonder Windows bestel, ikzelf deze installatie moet doen en waarschijnlijk dus ook alle drivers moet gaan installeren. En heb wel iets verstand van computers, maar voor het bedrag wat ik ervoor betaal speel ik liever op safe of er moeten nog andere mogelijkheden/opties zijn?

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:05
Verwijderd schreef op donderdag 1 december 2016 @ 21:46:
[...]

Bedank voor je reactie,

Snap ik inderdaad zag het al voorbijkomen op internet, zit alleen met het volgende. Ik wil mijn pc bestellen en laten installeren door Alternate vaste kosten € 75,00. Het probleem daar is dat als ik zonder Windows bestel, ikzelf deze installatie moet doen en waarschijnlijk dus ook alle drivers moet gaan installeren. En heb wel iets verstand van computers, maar voor het bedrag wat ik ervoor betaal speel ik liever op safe of er moeten nog andere mogelijkheden/opties zijn?
Voor €50,- zet ik hem hem in elkaar. Woon in Zwolle... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 1 december 2016 @ 21:46:
Je zit in de goede richting, maar het is nog lang niet optimaal voor dat bedrag. Gooi in ieder geval die bagger MS-Tech voeding eruit (tenzij je alvast klaar wilt zijn voor oud en nieuw). Is ook geen 650 watt voeding trouwens. Eerder 300 watt en dan erg onstabiel. De behuizing is prut voor een dergelijk systeem, de SSD is slecht en 120GB is niet bepaald veel. Ook is 8GB ram wel wat aan de lage kant. Verder kan het besturingssysteem flink goedkoper. En dat allemaal terwijl je niet eens duurder uit zal zijn als je betere onderdelen neemt:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 187,90€ 187,90
1MSI H110M ECO€ 50,99€ 50,99
1Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G€ 285,-€ 285,-
1Thermaltake Versa H15 Closed€ 42,43€ 42,43
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 19,89€ 19,89
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 85,-€ 85,-
1Corsair CX450M€ 55,95€ 55,95
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 73,99€ 73,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 801,15

16Gb ram, Goede SSD met 275GB opslagcapaciteit, goede voeding, goede behuizing en goedkope Windows 10 Pro key.
Bedankt voor je snelle reactie! Dat scheelt wel heel erg veel, dus eigenlijk is het makkelijker om alles los te bestellen en om dan de computer zelf te installeren. Het enige wat me opviel is dat je geen koeler in je berekening hebt meegenomen, komt dit omdat dit eigenlijk niet nodig is voor dit systeem. En hij met de standaard koeler af kan?

Verwijderd

Topicstarter
BvZwolle schreef op donderdag 1 december 2016 @ 21:49:
[...]

Voor €50,- zet ik hem hem in elkaar. Woon in Zwolle... ;)
Denk dat ik daar heel graag gebruik van zou willen maken ;) woon in Enschede en kom nog wel eens in Zwolle.

Verwijderd

De standaard koeler gaat prima op een i5 6400. Mocht je hier niet tevreden mee zijn kun je hem later altijd nog vervangen. Zelf installeren is inderdaad goedkoper en wellicht vind je het nog leuk om te doen ook. Wel kan het misschien handig zijn om er iemand bij te hebben die er verstand van heeft. Mocht dat niet lukken dan staan er ook zat tutorials op youtube en door de handleidingen te volgen en van te voren in te lezen waar je op moet letten kom je ook al wel een eind.

Mocht je hem toch door een webshop in elkaar laten zetten, dan heb je misschien ook de mogelijkheid dat zij niet het besturingssysteem installeren, maar dat je dan alleen dat zelf doet. Windows 10 installeert bijna alle drivers automatisch. Alleen die van de videokaart is wel handig om zelf te installeren om de nieuwste versie te hebben. Of als iets niet meteen werkt (bijvoorbeeld de USB 3.0 of ethernet poort), kun je daar handmatig nog de driver van downloaden van de website van de fabrikant van het moederbord. Stelt opzich niet zo gek veel voor allemaal.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 1 december 2016 @ 22:14:
De standaard koeler gaat prima op een i5 6400. Mocht je hier niet tevreden mee zijn kun je hem later altijd nog vervangen. Zelf installeren is inderdaad goedkoper en wellicht vind je het nog leuk om te doen ook. Wel kan het misschien handig zijn om er iemand bij te hebben die er verstand van heeft. Mocht dat niet lukken dan staan er ook zat tutorials op youtube en door de handleidingen te volgen en van te voren in te lezen waar je op moet letten kom je ook al wel een eind.

Mocht je hem toch door een webshop in elkaar laten zetten, dan heb je misschien ook de mogelijkheid dat zij niet het besturingssysteem installeren, maar dat je dan alleen dat zelf doet. Windows 10 installeert bijna alle drivers automatisch. Alleen die van de videokaart is wel handig om zelf te installeren om de nieuwste versie te hebben. Of als iets niet meteen werkt (bijvoorbeeld de USB 3.0 of ethernet poort), kun je daar handmatig nog de driver van downloaden van de website van de fabrikant van het moederbord. Stelt opzich niet zo gek veel voor allemaal.
@JVRadeon

Had zelf inderdaad al wat Tutorials bekeken op YouTube hoe je het een en ander installeert, maar als je zelf veel doet en dus ook geduldig bent kun je blijkbaar heel veel geld besparen. Heel erg bedankt voor de lijst, het is een hele mooie prijs voor een goeie desktop. Denk dat ik hier gebruik van ga maken, het scheelt kortweg gewoon veel te veel geld. En wil inderdaad niet klaar zijn met oud en nieuw _/-\o_

Super bedankt ;)

Nog een aanvullende vraag, zag dat het moederbord maar 1 aansluiting heeft van 1X PCI-EXPRESS X16, en de videokaart heeft volgens de specificaties 2 nodig. Klopt dit? Of lees ik ergens overheen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2016 22:24 ]

• BvZwolle
Verwijderd schreef op donderdag 1 december 2016 @ 22:20:
[...]

Had zelf inderdaad al wat Tutorials bekeken op YouTube hoe je het een en ander installeert, maar als je zelf veel doet en dus ook geduldig bent kun je blijkbaar heel veel geld besparen. Heel erg bedankt voor de lijst, het is een hele mooie prijs voor een goeie desktop. Denk dat ik hier gebruik van ga maken, het scheelt kortweg gewoon veel te veel geld. En wil inderdaad niet klaar zijn met oud en nieuw _/-\o_

Super bedankt ;)
Die €50,- die ik vroeg was ook een geintje. Wil het ook wel voor niks doen. Maar aangezien je in Pluskut woont, lijkt dat ietwat onlogisch. Uiteraard mag je altijd bij me aankloppen. Ik ben geen pro, maar probeer altijd alles wel netjes weg te werken!

Verwijderd

Topicstarter
BvZwolle schreef op donderdag 1 december 2016 @ 22:25:
[...]

Die €50,- die ik vroeg was ook een geintje. Wil het ook wel voor niks doen. Maar aangezien je in Pluskut woont, lijkt dat ietwat onlogisch. Uiteraard mag je altijd bij me aankloppen. Ik ben geen pro, maar probeer altijd alles wel netjes weg te werken!
haha PlusKut

Mocht ik er zelf niet uitkomen dan weet ik je in ieder geval te vinden, zal het uiteraard zelf eerst proberen. Weet jij toevallig of het moederbord en de grafische kaart compitabel zijn ivm PCI-Express x16. Weet niet of die samen gaan ivm aantal SLOTS

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-11 11:10

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Verwijderd schreef op donderdag 1 december 2016 @ 22:27:
[...]

haha PlusKut

Mocht ik er zelf niet uitkomen dan weet ik je in ieder geval te vinden, zal het uiteraard zelf eerst proberen. Weet jij toevallig of het moederbord en de grafische kaart compitabel zijn ivm PCI-Express x16. Weet niet of die samen gaan ivm aantal SLOTS
Aantal slots heeft te maken met de grootte van de koeling, niet met de aansluitingen op het moederbord :)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• BvZwolle
Verwijderd schreef op donderdag 1 december 2016 @ 22:27:
[...]

haha PlusKut

Ja die zijn compatible met elkaar. je houdt als het goed is twee slotsleuven over. Ik zou zelf voor dit (pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C14) geheugen gaan. Ziet er net iets mooier uit...

[ Voor 3% gewijzigd door BvZwolle op 01-12-2016 22:30 ]

Pagina: 1