Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanstiens
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-05 21:04
Beste Tweakers,

Ik heb sinds kort een heel irritant probleem met mijn OP2. Zodra ik de oplader in de telefoon steek, schuift hij er automatisch weer uit. Het is net alsof hij niet helemaal past.

Ik heb de kabel ook gebruikt bij de Nexus 5X van m'n moeder en daar werkt de kabel prima. Ook heb ik andere kabels geprobeerd bij m'n OP2 maar helaas blijft het probleem.

Iemand die hier een oplossing voor weet? Ik heb weinig zin om mijn telefoon helemaal terug naar de fabriek te sturen want dan ben ik hem zo een paar maanden kwijt (weet ik uit ervaring).

Alvast bedankt voor het meedenken! :)

Beste antwoord (via stefanstiens op 02-12-2016 13:00)

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:39
volgens mij grijpt de kabel in de poort doormiddel van "haakjes" aan het printje midden in de poort. Als deze haakjes afgebroken of afgesleten zijn, dan grijpen ze niet meer in elkaar en zal de kabel eruit vallen.

Zoals pinikkio zegt kan het ook door vuil komen, als de haakjes in de poort vol stof zitten, kan de kabel ook niet meer vastgrijpen.

hier heb je een plaatje waar je een beetje de haakjes kan zien (verdikking aan de voorkant van het zwarte deel in de poort):
Afbeeldingslocatie: http://www.mastermagazine.info/wp-content/uploads/2015/02/USB_TypeC_tallat.jpg

Strava

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Misschien wat stof in de poort?

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:39
volgens mij grijpt de kabel in de poort doormiddel van "haakjes" aan het printje midden in de poort. Als deze haakjes afgebroken of afgesleten zijn, dan grijpen ze niet meer in elkaar en zal de kabel eruit vallen.

Zoals pinikkio zegt kan het ook door vuil komen, als de haakjes in de poort vol stof zitten, kan de kabel ook niet meer vastgrijpen.

hier heb je een plaatje waar je een beetje de haakjes kan zien (verdikking aan de voorkant van het zwarte deel in de poort):
Afbeeldingslocatie: http://www.mastermagazine.info/wp-content/uploads/2015/02/USB_TypeC_tallat.jpg

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanstiens
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-05 21:04
Bedankt voor de hulp! Ik zal eens kijken of ik het wat schoon kan maken van binnen.