Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Eigen AP creëeren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• lolkejan
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-03-2024
Hallo,

Situatie is als volgt:

Het Ziggo-modem staat bij de onderbuurvrouw. Vanuit daar is er naar boven in mijn woning een verbinding via powerplugs, en is een wifi versterker ingesteld als eigen modem om een eigen netwerk te creëeren. Dit omdat de Wifi verbinding naar boven te zwak is (en instabiel).

Nu valt de verbinding tussen de 2 powerplugs regelmatig weg de laatste tijd. Ik zoek naar een oplossing en vroeg me af of jullie tips hadden. via powerplugs haal ik 24mb binnen, via wifi tussen de 3 en 7. als ik een router boven plaats die het wifi signaal oppikt blijk ik dan die 7 mb binnen halen?

Alle reacties

Verwijderd

Kabel (UTP) trekken is de enige goede (lees: betrouwbare) remedie. Ook als is dit "onmogelijk". Zoek de mogelijkheid.

UTP kan lekker lang worden (tot 100 meter geen probleem), en er zal geen snelheidsverlies optreden.

• TommieW
  • Laatst online: 24-11 22:41

TommieW

Numa numa.

Wat haik01 inderdaad zegt. Oplossingen als powerline of wifi zijn leuk, maar alles behalve betrouwbaar. Ik kan me goed voorstellen dat je bij een huisjesmelker zit die er niets aan wil doen. Toch zou je eens met je huurbaas in gesprek moeten.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:43

D4NG3R

kiwi

:)

Behalve een kabel (door de vloer heen, wat ik niet verwacht dat mag) trekken of via het raam buiten langs een kabel naar beneden bungelen (Wat ik niet verwacht dat de buurvrouw leuk gaat vinden), een eigen abonnement afsluiten?

[ Voor 12% gewijzigd door D4NG3R op 01-12-2016 19:51 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• lolkejan
Er is al een coaxkabel door de vloer naar beneden, maar daar past geen ethernetkabel bij. Langs het raam naar buiten lijkt me niet goed voor de kabel? Eigen abbo kan niet heb geen aansluiting in mijn woning.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-11 21:30
Een moca setje lijkt me een perfecte oplossing voor jou situatie

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• lolkejan
Ik zit wat te googlen maar kan geen eenduidige info vinden hoe dat zou werken met internet.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kabel buitenlangs gaat prima kabel gaat waarschijnlijk langer mee dan dat jij daar woont. Daarbij is kabel nou ook weer niet zo duur.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• lolkejan
Ok zal wel even overleggen met de buurvrouw wat we het beste kunnen doen. Misschien gat bij de coax uitbreiden, lijkt me het makkelijkst maar ben bang om die kabel te bang te beschadigen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

lolkejan schreef op donderdag 1 december 2016 @ 20:24:
Ik zit wat te googlen maar kan geen eenduidige info vinden hoe dat zou werken met internet.
Zo ingewikkeld is het niet - gewoon Ethernet gebridged over coax. Coax + Ethernet in, dan afstand met alleen coax overbruggen, vervolgens coax en Ethernet uit.

Zie o.a.
http://www.hirschmann-multimedia.nl/MOKA-32

Oslik blyat! Oslik!

• lolkejan
MOCA is vrij simpel, maar erg duur. Zal kijken of ik het gat bij de coax kan vergroten.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kwestie van de F-connector van de kabel af draaien, voorzichtig de kabel terugvoeren, gat groter boren met de stofzuiger er onder... daarna de COAX en de UTP weer doorvoeren. De uiteinden van de kabels tape je aan elkaar zodat ze 1 dikke kabel worden en niet overal achter blijven haken in de vloer.

Ik heb even aangenomen dat er een F-connector aan de coax zit. Deze is meestal aangedraaid en kan dus ook weer losgedraaid worden. Wanneer de kabel geperst is kun je de geperste connector er af knippen en er zelf een F-connector op draaien, zo hoef je niet op zoek naar een perstang om die connector er weer aan te zetten.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Als er coax naar boven ligt snap ik het probleem niet.

Modem losmaken. fix bedrading
Modem mee nemen naar boven
Modem vastmaken

klaar

Iperf

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-11 11:17
[quote]Fish schreef op zondag 4 december 2016 @ 11:40:

Modem vastmaken

klaar
[/quote

Ik vermoed dat ze één internetabonnement delen, de onderbuurvrouw zit waarschijnlijk ook op dat modem aangesloten.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

RoccoS schreef op zondag 4 december 2016 @ 12:00:
[quote]Fish schreef op zondag 4 december 2016 @ 11:40:

Modem vastmaken

klaar
[/quote

Ik vermoed dat ze één internetabonnement delen, de onderbuurvrouw zit waarschijnlijk ook op dat modem aangesloten.
Ik vermoed dat hij dat dan duidelijk moet maken. tevens vermoed ik dat dat wel eens in strijd zou kunnen zijn met de voorwaarden van de isp

Iperf

• ROMiJo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 16:13
lolkejan schreef op zondag 4 december 2016 @ 08:58:
MOCA is vrij simpel, maar erg duur. Zal kijken of ik het gat bij de coax kan vergroten.
MoCA is inderdaad wat duurder, maar alle waar naar zijn geld gaat hier wel degelijk op. Tot voor kort maakte ik gebruik van twee Fritz Powerline E1000 adapters (ook niet goedkoop). Die bleken dus, na lang zoekwerk, CRC-fouten te veroorzaken op mijn DSL-verbinding, waardoor het modem meerdere keren per dag de verbinding verbak en opnieuw begon op te bouwen. Enkele weken geleden twee EchoBox V2.0 adapters aangeschaft (http://www.cablers.nl/epa...giproof/Products/44000100). Dat werkt dus vlekkeloos en haalt hoge snelheden: zelfs 4K-video vanaf de NAS in de meterkast speelt vlekkeloos af op de TV in de woonkamer via MoCA. De te behalen snelheid heb ik zelf nog niet gemeten, maar in gebruikersreviews komt dat ruim boven de 400 Mbit/s uit _/-\o_
Pagina: 1