Ik heb op Ebay een enkele samengestelde PC's zien staan waarvan ik er een overweeg om aan te schaffen ter vervangen van mijn huidige verouderde PC. Op zich heb ik weinige hoge eisen aan de PC behalve dat hij mijn rekening niet moet plunderen. Wat ik bovenal verwacht van een PC is dat hij betrouwbaar is en dus ook uit deugdelijke onderdelen bestaat.
De reden dat ik een (min of meer half afgebouwde) samengestelde pc wil kopen is omdat me dat leuk lijkt om een keer te proberen en het er nu op lijkt dat dit voor niet al teveel kosten kan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Normaal huis tuin en keuken gebruik met enkele bewerkingsprogramma's voor studiewerkzaamheden (Adobe CS7 etc)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
ATI Radeon HD6450 videokaart
Drie oudere harde schijven met data en een nog te kopen nieuwe
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nog een extra SSD om het ding lekker snel te laten lopen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Op internet een samengestelde PC gezien die ik overweeg te kopen en verder aan te vullen met wat ik nog in huis heb.
De PC is momenteel voorzien van:
Processor:
AMD Bulldozer FX-4100 Quad-Core / 4x3,6GHz / 95W
L1 - 192 KB - 4 x 48 KB
L2 - 4 MB - 4 x 1 MB
L3 - 8 MB
Videokaart:
ATI Radeon HD3000 On Board
RAM 1GB
VGA
Supports RGB with max. resolution 2048 x 1536 @ 75 Hz
Supports DirectX 10
Geheugen:
8 GB DDR3 (1333 MHz) Kingston of Samsung
Voeding:
Corsair CX430W
Moederbord:
Merk - Asus
System Level Energy Saving
Anti – surge - Full-time Power Guardian-Make System Free From Risk
Turbo key - Touch-n-Boost!
Core Unlocker - Unleash True Core Performance Intelligently
1 x PCIe x16, 2 x PCIe x1, 1 x PCI
6 x SATA 3Gb/s port(s)
Chipset: AMD 760G (780L)/SB710
Aansluitingen achterzijde:
1 x PS/2 keyboard (purple)
1 x PS/2 mouse (green)
1 x D-Sub
1 x LAN (RJ45) port(s)
4 x USB 2.0
1 x COM port(s)
1 x Parallel port(s)
3 x Audio jack(s)
Alles zit in de behuizing incl usb aansluitingen en het verdere wat je mag verwachten. Er zit alleen geen HDD of SSD in, die wil ik zelf nog aanschaffen en er zitten ook geen cd drives in. Deze wil ik van mijn oude pc overzetten aangezien ik er daar nog twee in heb zitten die amper gebruikt zijn.
Dit alles voor de prijs van €260. De kosten van een SSD komen daar nog bij maar verder moet ik volgens mij compleet zijn. Hoor het graag als ik iets vergeten ben.
Dan de hamvraag. Wat denken jullie hiervan? Prijs kwaliteit oké of kan ik beter voor een completer nieuwer systeem gaan? Alle opmerkingen zijn welkom.
De reden dat ik een (min of meer half afgebouwde) samengestelde pc wil kopen is omdat me dat leuk lijkt om een keer te proberen en het er nu op lijkt dat dit voor niet al teveel kosten kan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Normaal huis tuin en keuken gebruik met enkele bewerkingsprogramma's voor studiewerkzaamheden (Adobe CS7 etc)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
ATI Radeon HD6450 videokaart
Drie oudere harde schijven met data en een nog te kopen nieuwe
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nog een extra SSD om het ding lekker snel te laten lopen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Op internet een samengestelde PC gezien die ik overweeg te kopen en verder aan te vullen met wat ik nog in huis heb.
De PC is momenteel voorzien van:
Processor:
AMD Bulldozer FX-4100 Quad-Core / 4x3,6GHz / 95W
L1 - 192 KB - 4 x 48 KB
L2 - 4 MB - 4 x 1 MB
L3 - 8 MB
Videokaart:
ATI Radeon HD3000 On Board
RAM 1GB
VGA
Supports RGB with max. resolution 2048 x 1536 @ 75 Hz
Supports DirectX 10
Geheugen:
8 GB DDR3 (1333 MHz) Kingston of Samsung
Voeding:
Corsair CX430W
Moederbord:
Merk - Asus
System Level Energy Saving
Anti – surge - Full-time Power Guardian-Make System Free From Risk
Turbo key - Touch-n-Boost!
Core Unlocker - Unleash True Core Performance Intelligently
1 x PCIe x16, 2 x PCIe x1, 1 x PCI
6 x SATA 3Gb/s port(s)
Chipset: AMD 760G (780L)/SB710
Aansluitingen achterzijde:
1 x PS/2 keyboard (purple)
1 x PS/2 mouse (green)
1 x D-Sub
1 x LAN (RJ45) port(s)
4 x USB 2.0
1 x COM port(s)
1 x Parallel port(s)
3 x Audio jack(s)
Alles zit in de behuizing incl usb aansluitingen en het verdere wat je mag verwachten. Er zit alleen geen HDD of SSD in, die wil ik zelf nog aanschaffen en er zitten ook geen cd drives in. Deze wil ik van mijn oude pc overzetten aangezien ik er daar nog twee in heb zitten die amper gebruikt zijn.
Dit alles voor de prijs van €260. De kosten van een SSD komen daar nog bij maar verder moet ik volgens mij compleet zijn. Hoor het graag als ik iets vergeten ben.
Dan de hamvraag. Wat denken jullie hiervan? Prijs kwaliteit oké of kan ik beter voor een completer nieuwer systeem gaan? Alle opmerkingen zijn welkom.