Windows 10 Pro Education Re

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Geachte lezer,

bij het installeren van Windows 10 loop ik tegen een foutmelding: ongeldige sleutel. Navraag bij zowel de winkel waar de sleutel en het installatiebestand verkregen zijn als Microsoft zelf levert op dat de sleutel echt correct is. Volgens Microsoft bevat de bij de webshop gedownloade ISO alleen de standaard Home en Pro versies, en niet de benodigde Education versie. Al met al veel mensen telefonisch gesproken, maar een oplossing heb ik nog niet. Dit kan enkele dagen duren, en ik ben een beetje ongeduldig aangezien dit gaat om een nieuwe installatie. Mijn concrete vraag is dan ook: heeft iemand een idee waar ik een legale ISO kan downloaden met daarop Windows 10 Pro Education? Bij voorbaat dank.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Education mag helemaal niet zomaar verkocht worden; daar zijn regels aan verbonden en de winkel is de eerste/enige die deze regel moet "forceren".

Oftewel, de winkel zal zou je login moeten verschaffen tot een "education portal" en daar de ISO vanaf halen.

Vandaar dat pricewatch: Microsoft Windows 10 Education de enige is zonder vermelde prijs.

[ Voor 25% gewijzigd door MAX3400 op 01-12-2016 16:47 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
MAX3400 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 16:46:
Education mag helemaal niet zomaar verkocht worden; daar zijn regels aan verbonden en de winkel is de eerste/enige die deze regel moet "forceren".

Oftewel, de winkel zal zou je login moeten verschaffen tot een "education portal" en daar de ISO vanaf halen.

Vandaar dat pricewatch: Microsoft Windows 10 Education de enige is zonder vermelde prijs.
En precies dat heb ik ook gedaan. Helaas blijkt de betreffende ISO niet de correcte te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

wcduck schreef op donderdag 1 december 2016 @ 16:48:
[...]

En precies dat heb ik ook gedaan. Helaas blijkt de betreffende ISO niet de correcte te zijn.
Is die winkel wel verbonden aan een onderwijs-instituut?

Indien ja, dan is het een probleem van de winkel dat de ISO niet goed in hun download-center staat.
Indien nee, dan mogen zij geen Education verkopen en zullen ze de key/geld moeten terugdraaien.

In hele sommige gevallen, maar dat kan de winkel jou ook vertellen, wordt jouw mail-adres gekoppeld aan het download-center van het onderwijs-instituut en kan je daar de ISO downloaden

[ Voor 16% gewijzigd door MAX3400 op 01-12-2016 16:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:33
wcduck schreef op donderdag 1 december 2016 @ 16:43:
Mijn concrete vraag is dan ook: heeft iemand een idee waar ik een legale ISO kan downloaden met daarop Windows 10 Pro Education? Bij voorbaat dank.
Ja, zeker. Hier de ISO downloaden met jouw sleutel:
https://www.microsoft.com...nload/vlacademicwindows10

[ Voor 63% gewijzigd door Mvdbeld op 01-12-2016 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
MAX3400 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 16:49:
[...]

Is die winkel wel verbonden aan een onderwijs-instituut?

Indien ja, dan is het een probleem van de winkel dat de ISO niet goed in hun download-center staat.
Indien nee, dan mogen zij geen Education verkopen en zullen ze de key/geld moeten terugdraaien.

In hele sommige gevallen, maar dat kan de winkel jou ook vertellen, wordt jouw mail-adres gekoppeld aan het download-center van het onderwijs-instituut en kan je daar de ISO downloaden
Het antwoord is ja. Het is ook een probleem van de winkel. Helaas is het nu mijn probleem, aangezien ik Windows niet kan installeren. Daarom ook mijn vraag: is er een locatie waar ik de Education versie kan downloaden. Dat scheelt me weer een aantal dagen gesteggel met de webshop en Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Bedankt. Helaas krijg ik de melding: "de productcode is ongeldig". Het blijft een vreemde zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:33
wcduck schreef op donderdag 1 december 2016 @ 17:26:
[...]

Bedankt. Helaas krijg ik de melding: "de productcode is ongeldig". Het blijft een vreemde zaak.
Dan betreft het geen geldige code, kan met mijn Windows 10 Education code(s) met deze tool prima een ISO downloaden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Mvdbeld schreef op donderdag 1 december 2016 @ 17:28:
[...]

Dan betreft het geen geldige code, kan met mijn Windows 10 Education code(s) met deze tool prima een ISO downloaden namelijk.
2 verschillende Microsoft medewerkers, evenals de webshop, heeft mij aangegeven dat de code wel correct is. Ik ga er vanuit dat dit ook zo is. Microsoft wist mij daarnaast ook te melden dat de code nog nooit is geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Kan je dan niet even installeren om te zien welke versie je hebt? Misschien zit daar wat scheef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Reepje schreef op donderdag 1 december 2016 @ 18:24:
Kan je dan niet even installeren om te zien welke versie je hebt? Misschien zit daar wat scheef.
Ik heb Windows vanuit de ISO geinstalleerd. Ik krijg daarbij de keuze uit 2 opties: Home en Pro. Uit verdere analyse van het ISO komt ook dat dit de enige versies zijn die in de ISO staan (uitzoeken kan met enkele commando's in de opdrachtenprompt). De ISO is dus gewoon niet correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Maar de key ook niet als die niet met de education versie wil werken. Of er is een rare mix van voorgaande versies van windows op je machine.

Installeer eens gewoon door :als de vraag voor de key komt, vul je daar niets in. Linksonder op je schermpje zie je staat: deze stap overslaan. Daarop klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Reepje schreef op donderdag 1 december 2016 @ 18:51:
Maar de key ook niet als die niet met de education versie wil werken. Of er is een rare mix van voorgaande versies van windows op je machine.

Installeer eens gewoon door :als de vraag voor de key komt, vul je daar niets in. Linksonder op je schermpje zie je staat: deze stap overslaan. Daarop klikken.
Ik heb tot tweemaal toe (Microsoft medewerker raadde me aan herinstallatie uit te voeren) Windows volledig geinstalleerd. Ik heb tijdens de installatie de stappen met de key moeten overslaan. Windows staat dus gewoon op de pc, maar is niet geactiveerd.

De errorcode die aan wordt gegevens tijdens activatie in Windows is 0xc004e016. Dit beschrijft ook exact het probleem dat ik ondervind:
Deze fout kan worden weergegeven als u een productcode voor een andere versie of editie van Windows hebt ingevoerd. Een productcode voor de Enterprise-editie van Windows 10 kan bijvoorbeeld niet worden gebruikt om de Windows 10 Home- of Windows 10 Core-edities te activeren.

Voer een productcode in die overeenkomt met de versie en editie van Windows die is geïnstalleerd op uw apparaat of koop een nieuw exemplaar van Windows in de Store.

Nog een update: de ISO versie van de webshop is deze:
MSDN: MSDN Subscriber Downloads
Ik zie geen gebruik voor education bij staan.

[ Voor 38% gewijzigd door wcduck op 01-12-2016 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
De key moet natuurlijk overeenkomen met de versie die je nu hebt.
Als het een edu versie is, haal dan een andere edu key, die zijn gratis?

Als het bijv win10 pro is dat er nu opstaat, koop dan daarvoor een key. Ik snap dat je wellicht je recht wil, maar als dat zo moeilijk gaat zou ik eieren voor mijn geld kiezen. 2 tientjes is wel overkomelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:22

ResuCigam

BOFH

wcduck schreef op donderdag 1 december 2016 @ 19:04:
[...]
De errorcode die aan wordt gegevens tijdens activatie in Windows is 0xc004e016. Dit beschrijft ook exact het probleem dat ik ondervind:
[i]Deze fout kan worden weergegeven als u een productcode voor een andere versie of editie van Windows hebt ingevoerd. Een productcode voor de Enterprise-editie van Windows 10 kan bijvoorbeeld niet worden gebruikt om de Windows 10 Home- of Windows 10 Core-edities te activeren.
Ok, Je hebt dus niet de juiste versie Windows op je computer voor de key die je hebt en wat ik nu mij afvraag is of je wel een speciale Education editie hebt gekocht of gewoon educational korting hebt gehad omdat je bv werkt bij een onderwijs instelling. In dat laatste geval heb je volgens mij gewoon de versies nodig die je webshop online heeft staan.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

MSDN? Die mogen niet eens verkocht worden! Raar dat Microsoft dat niet heeft geconstateerd.

Wat ik eerder al aangaf; de winkel moet dit oplossen. Enige nette manier is geld terug en ze zoeken het maar uit met hun keys.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

MSDN media????? Wat voor winkel is dat? MSDN media mogen ze niet zo maar aanbieden, of je hebt €.5999 betaald met een $2999 jaarlijkse subscription.

Maar het voelt niet koosjer. Maar je hebt de volgende licenties (FPP):
  • Windows 10 home
  • Windows 10 pro
  • Windows 10 Enterprise
  • Windows 10 Enterprise LTSB
  • Windows 10 Education
of heb je:
  • Windows 10 home OEM
  • Windows 10 pro OEM
Werkt je key niet op 1 van deze versies dan is de key waarschijnlijk voor (Trial):
  • Windows 10 home - 120 dagen test (oude Technet)
  • Windows 10 pro - 120 dagen test (oude Technet)
En anders heb je een licentie voor, welke je niet mag hebben (MSDN):
  • Windows 10 home (niet in alle MSDN subscribtions)
  • Windows 10 pro
  • Windows 10 Enterprise (niet in alle MSDN subscribtions)
  • Windows 10 Enterprise LTSB (niet in alle MSDN subscribtions)
  • Windows 10 Education
let op, MSDN, Trial, OEM en FPP zijn niet uitwisselbaar.

Overigens bestaan er maar twee Educational versies en media:
  • Windows 10 Education (FPP)
  • Windows 10 Education (MSDN)
Dus de enige legale key die je kan hebben is die van:
  • Windows 10 Education (FPP)
En die is te downloaden op (reeds eerder vermeld):
https://www.microsoft.com...nload/vlacademicwindows10

Aanpassing: Sinds de Aniversary update bestaat er inderdaad een Windows 10 Educational Pro versie. Deze is wat gemankeerd ten opzichte van de normale Educational versie. Dus de versie zonder Pro heeft meer functionaliteit.

[ Voor 17% gewijzigd door Wim-Bart op 03-12-2016 02:32 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:02

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Probeer eens met dit programmaatje van deze site.
Als ik die start kan ik in ieder geval kiezen om de education-iso te downloaden en education zit inderdaad niet in de home/pro-iso maar is een compleet aparte versie.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Ter verduidelijking:
- Ik heb volgens Microsoft een Windows 10 Prof Education Retail key
- Op de website van de aanbieder kan ik de volgende Windows versie downloaden: nl_windows_10_multiple_editions_x64_dvd_6846887.iso . Een kleine zoekactie op Google levert op dat dit een MSDN iso is.

Het begint mij eigenlijk alleen maar meer te duizelen. De key wordt niet geaccepteerd als ik via de Microsoft site de "Education" versie download, waardoor de download niet gestart kan worden. Ik download nu de Education versie uit de link van FlipFluitketel. Wellicht biedt dat enige soelaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Update: de webshop heeft een nieuwe key gegeven. Deze wordt direct geaccepteerd. Windows is nu geinstalleerd als Windows 10 Pro Education. Opgelost dus, maar begrijpen waarom doe ik het niet echt. Volgens Microsoft was de key correct, volgens de webshop juist niet. Bedankt allen voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:19
wcduck schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:17:
Update: de webshop heeft een nieuwe key gegeven. Deze wordt direct geaccepteerd. Windows is nu geinstalleerd als Windows 10 Pro Education. Opgelost dus, maar begrijpen waarom doe ik het niet echt. Volgens Microsoft was de key correct, volgens de webshop juist niet. Bedankt allen voor het meedenken!
Dat is knap aangezien Windows 10 Pro Education voorzover ik weet niet bestaat (het is pro of education)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Killah_Priest schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 14:30:
[...]

Dat is knap aangezien Windows 10 Pro Education voorzover ik weet niet bestaat (het is pro of education)
Triple-check: het staat er echt. Stel je het op prijs als ik een screenshot neem en deze post?

edit: waarom is het onderwerp van het topic gewijzigd? Dit is niet echt veelzeggend.

[ Voor 11% gewijzigd door wcduck op 02-12-2016 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Lijkt erop (vond wat losse nieuwsberichten erover hier en daar) dat Education Pro sinds de Anniversary update is toegevoegd als W10 variant. Vziw ik het gelezen heb is Education (non-pro) nu de Enterprise variant voor scholen en Education Pro een W10 Pro variant.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

RGAT schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 21:54:
Lijkt erop (vond wat losse nieuwsberichten erover hier en daar) dat Education Pro sinds de Anniversary update is toegevoegd als W10 variant. Vziw ik het gelezen heb is Education (non-pro) nu de Enterprise variant voor scholen en Education Pro een W10 Pro variant.
Inderdaad, de Windows 10 Educational Pro bestaat sinds de Aniversary update. Dit is een gemankeerde Educational versie waar alle leuke enterprise versies uitgesloopt zijn zoals App/V, Store via GPO en andere GPO zaken.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-09 19:35
Ik heb zelf een testbak op windows 10 edu,

Voor zover ik kan zien heeft dat nagenoeg dezelfde eigenschappen als 10 pro. En gelukkig is sinds een paar updates het watermerk ook weg.

Ik kan je de iso wel sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
mission schreef op woensdag 7 december 2016 @ 08:49:
Ik heb zelf een testbak op windows 10 edu,

Voor zover ik kan zien heeft dat nagenoeg dezelfde eigenschappen als 10 pro. En gelukkig is sinds een paar updates het watermerk ook weg.

Ik kan je de iso wel sturen
Bedankt voor het aanbod! Gelukkig is het euvel inmiddels opgelost (zie ook mijn vorige post): de key bleek corrupt te zijn. Blijkbaar zit de Edu versie toch in de standaard-iso van MSDNAA verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-09 19:35
wcduck schreef op woensdag 7 december 2016 @ 11:36:
[...]

Bedankt voor het aanbod! Gelukkig is het euvel inmiddels opgelost (zie ook mijn vorige post): de key bleek corrupt te zijn. Blijkbaar zit de Edu versie toch in de standaard-iso van MSDNAA verwerkt.
Oeps, ik zie t ja. Net te snel gelezen.

Mooi dat het opgelost is!
Pagina: 1