Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag games spelen op mijn PC, zoals Battlefield 1, CS:GO, en RPG's zoals Fallout 4 en Witcher 3. Ook zou ik graag wat video's willen kunnen bewerken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het mag maximaal €700,- excl. btw kosten, dus €850,- incl. btw. Verzendkosten zijn geen probleem.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk 1 videokaart nodig te hebben, een processor, voeding, behuizing, HDD(misschien later nog upgraden met een SSD), RAM-geheugen, moederbord, en ik heb zelf ook nog een toetsenbord en muis nodig.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet per se voorkeuren, maar ik vind Corsair wel een goed merk voor geheugen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag weinig geluid van de PC afkomen, en het moet ook niet al te warm worden. Dat is eigenlijk wel alles.

Ga je overklokken?
Ik denk dat ik wel tevreden ben met normale settings, maar soms overklokken of met vrienden bvb zou wel leuk zijn

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag dat jullie me helpen met mijn keuze, dat jullie me tips geven over hoe en waarop ik kan besparen, en hoe ik een goed systeem kan bouwen met mijn budget.

Dit is de lijst die ik nu heb:
-Intel Core i5 6500 (processor)
-MSI Geforce GTX 1060 - GT OC - 6GB GDDR5 (grafische kaart)
-Western Digital Blue 1TB (HDD)
-Corsair VS550 550W (voeding)
-Corsair Value Select - DDR4-2133 - 8GB (RAM)
-Gigabyte GA-H110M-S2H (moederbord)
-Corsair Carbide Spec-Alpha Window (behuizing) deze wil ik graag erin houden, hij is gewoon zo dope
-Cooler Master Devastator II (toetsenbord en muis)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSkillzz
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-08 19:49
550 watt is teveel, ga maar voor 450.
Daarnaast zou ik wel 16GB ram nemen.

En je hebt geen ssd? Lijkt mij ook wel handig. (120 of 240 is genoeg)

Aangezien je over je budget gaat, zou ik voor de i5 6400 gaan, en dan de rx 480?

Ik heb niet uitgerekend, maar ik denk dat dat in het budget past.

Oja, en soms overklokken? Moet je wel een moederbord en een processor met k hebben. Maar ik zou dit zeker niet doen.

[ Voor 16% gewijzigd door MrSkillzz op 01-12-2016 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 16:27
Tipje over de corsair VS series voedingen. Ze zijn onbetrouwbaar. de VS en CX lijnen zijn niet van kwaliteit. de RMx (en hoger) zijn daarentegen van een hogere tier. ik denk dat je in dit geval beter bij evga, seasonic of bequiet kunt kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

youridv1 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 17:47:
Tipje over de corsair VS series voedingen. Ze zijn onbetrouwbaar. de VS en CX lijnen zijn niet van kwaliteit. de RMx (en hoger) zijn daarentegen van een hogere tier. ik denk dat je in dit geval beter bij evga, seasonic of bequiet kunt kijken
Een CX450M heeft een goede kwaliteit voor een budget voeding en is daarmee een aanrader. Lees de reviews er maar eens op na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
Verwijderd schreef op donderdag 1 december 2016 @ 18:03:
[...]

Een CX450M heeft een goede kwaliteit voor een budget voeding en is daarmee een aanrader. Lees de reviews er maar eens op na.
Ik heb daar ook lange tijd in geloofd en baseerde mijn mening inderdaad op de reviews. Als je echter even snel googled naar de tier lijsten voor voedingen van sites als Tomshardware en dergelijke. Dan kom je erachter dat de cx450m daar in een categorie wordt geplaatst die ze eigenlijk afraden in ieder scenario.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

youridv1 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 18:09:
[...]

Ik heb daar ook lange tijd in geloofd en baseerde mijn mening inderdaad op de reviews. Als je echter even snel googled naar de tier lijsten voor voedingen van sites als Tomshardware en dergelijke. Dan kom je erachter dat de cx450m daar in een categorie wordt geplaatst die ze eigenlijk afraden in ieder scenario.
Die tierlijsten slaan helemaal nergens op en het is maar net welke reviews je wil geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
Verwijderd schreef op donderdag 1 december 2016 @ 18:14:
[...]

Die tierlijsten slaan helemaal nergens op en het is maar net welke reviews je wil geloven.
Van waar die mening over tierlijsten? In mijn ogen zijn lijsten gebaseerd op uitgebreid testen waardevoller dan reviews die door de klanten meestal binnen een week na begin van gebruik geschreven worden, maar ik zou graag jouw visie horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

450 Watt moet voldoende zijn i.p.v de 550 Watt versie. Ik raad zeker aan om een SSD toe te voegen al is het alleen al voor de opstarttijd en het inladen van games. Je PC word aanzienlijk sneller en eigenlijk is een SSD niet meer weg te denken uit Game PC's deze dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

youridv1 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 18:16:
Van waar die mening over tierlijsten?
Omdat veel goede voedingen daar niet in staan, goede voeding te laag en minder goede voedingen te hoog.
In mijn ogen zijn lijsten gebaseerd op uitgebreid testen waardevoller dan reviews die door de klanten meestal binnen een week na begin van gebruik geschreven worden, maar ik zou graag jouw visie horen.
Reviews van iemand die er verstand van heeft, bijvoorbeeld productreview: Corsair CX450M review door -The_Mask-, een forum http://www.jonnyguru.com/forums/showthread.php?t=13055 dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MrSkillzz schreef op donderdag 1 december 2016 @ 17:34:
550 watt is teveel, ga maar voor 450.
Daarnaast zou ik wel 16GB ram nemen.

En je hebt geen ssd? Lijkt mij ook wel handig. (120 of 240 is genoeg)

Aangezien je over je budget gaat, zou ik voor de i5 6400 gaan, en dan de rx 480?

Ik heb niet uitgerekend, maar ik denk dat dat in het budget past.

Oja, en soms overklokken? Moet je wel een moederbord en een processor met k hebben. Maar ik zou dit zeker niet doen.
Oke dankjewel, zal er naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
youridv1 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 17:47:
[/quote]

Bedankt, ik zal er naar kijken.
Gebruik de volgende keer de wijzigknop als je iets wilt toevoegen. 3 posts achter elkaar wordt als storend ervaren.

[ Voor 14% gewijzigd door br00ky op 01-12-2016 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien kan iemand een lijst maken voor me met wat hun PC zou bevatten? Alvast dank
Gebruik de volgende keer de wijzigknop als je iets wilt toevoegen. 3 posts achter elkaar wordt als storend ervaren.

[ Voor 42% gewijzigd door br00ky op 01-12-2016 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSkillzz
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 187,90€ 187,90
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 56,95€ 56,95
1Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC€ 286,99€ 286,99
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,95€ 49,95
1NZXT S340 Zwart€ 64,95€ 64,95
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 85,-€ 85,-
1Corsair CX450M€ 55,95€ 55,95
1Kingston SSDNow UV400 240GB€ 69,90€ 69,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 857,59

Iets goedkopere case gepakt, persoonlijk vind ik hem nog mooier ook. Je kunt ook voor een tientje een beetje mooiere ram kopen, i.p.v. Vel groen. Aangezien je een window gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MrSkillzz schreef op donderdag 1 december 2016 @ 22:19:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 187,90€ 187,90
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 56,95€ 56,95
1Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC€ 286,99€ 286,99
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,95€ 49,95
1NZXT S340 Zwart€ 64,95€ 64,95
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 85,-€ 85,-
1Corsair CX450M€ 55,95€ 55,95
1Kingston SSDNow UV400 240GB€ 69,90€ 69,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 857,59

Iets goedkopere case gepakt, persoonlijk vind ik hem nog mooier ook. Je kunt ook voor een tientje een beetje mooiere ram kopen, i.p.v. Vel groen. Aangezien je een window gebruikt.
Ja ik heb wat op youtube en internet rondgekeken, en de gtx 1060 heeft wel betere performance dan de rx480 en krijgt dus ook betere recensies. Ik kan die GtX 1060 voor een tientje meer kopen dan jouw rx480, dus dan ga ik liever daarmee. Voor de rest die RAM is wel idd beter, en ik weet niet van de SSD. Ik had nu de Sandisk ipv de Kingston, weet jij welke beter is?
Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment is de GTX 1060 idd sneller. Ga je over en jaar nog eens kijken zou het zomaar de RX 480 kunnen zijn. Driveroptimalisaties van AMD zijn namelijk effectiever dan die van nVidia. Kijk maar eens naar een GTX 670/760/960 en de AMD tegenhangers HD 7950/R9 280/285/380 op het moment van introductie en nu. AMD kaarten presteren nu stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSkillzz
En de rx480 heeft freesync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat is freesync?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:
Is het slim om de Asus GTX 1060 OC Rog Strix in deze PC Build te zetten? Zal het werken? Is het overkill?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Mijn build ziet er zo uit:
CPU: Intel Core i5 6500
Moederbord: MSI B150M Gaming Pro
GPU: Asus GTX 1060 OC ROG Strix
RAM: Crucial Ballistix Sport DDR4-2400 8GB
HDD: Seagate Barracuda 1TB
SSD: ADATA Premier Pro 120GB
PSU: Cooler Master G450M
Case: Sharkoon VG4-W

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb Youtube videos gekeken en die zeggen dat deze kaart misschien niet voor alle mensen besteed is, dat de case misschien niet meewerkt, en al dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05-09 04:27

UltiemePCNerd

Banaan.

Verwijderd schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 09:26:
Mijn vraag:
Is het slim om de Asus GTX 1060 OC Rog Strix in deze PC Build te zetten? Zal het werken? Is het overkill?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Mijn build ziet er zo uit:
CPU: Intel Core i5 6500
Moederbord: MSI B150M Gaming Pro
GPU: Asus GTX 1060 OC ROG Strix
RAM: Crucial Ballistix Sport DDR4-2400 8GB
HDD: Seagate Barracuda 1TB
SSD: ADATA Premier Pro 120GB
PSU: Cooler Master G450M
Case: Sharkoon VG4-W

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb Youtube videos gekeken en die zeggen dat deze kaart misschien niet voor alle mensen besteed is, dat de case misschien niet meewerkt, en al dat soort dingen.
Hoe moeten we nou weten of het overkill is als we niet weten welke games je speelt op welke resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het hoeft geen overkilll te zijn maar games die je op 1080p of hoger wil spelen met een dergelijke kaart, hebben vaker requirements van > 8GB RAM.

En vergeet ook niet dat het mogelijk zou kunnen zijn dat je HDD ook een bottleneck gaat zijn bij veel random reads (heel veel textures bijvoorbeeld) dus mogelijk zou een SSD voor je games ook een idee zijn?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-07 16:38

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Lijkt me een prima kaart voor je systeem. Sowieso geen overkill, want de i5-6500 is hartstikke snel. Als je op 1080p speelt, zal je alles op ultra kunnen spelen. Als je op hogere resoluties speelt, kan je misschien beter naar een nog zwaardere kaart kijken.

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:03

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit kan prima in €850 incl. btw Game PC build. Waarom dit in een apart topic moet is mij onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 23:44
MAX3400 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 09:49:
Het hoeft geen overkilll te zijn maar games die je op 1080p of hoger wil spelen met een dergelijke kaart, hebben vaker requirements van > 8GB RAM.

En vergeet ook niet dat het mogelijk zou kunnen zijn dat je HDD ook een bottleneck gaat zijn bij veel random reads (heel veel textures bijvoorbeeld) dus mogelijk zou een SSD voor je games ook een idee zijn?
Mag ik vragen waar je deze info vandaan haalt? Beide statements trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Inrage schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 13:26:
[...]

Mag ik vragen waar je deze info vandaan haalt? Beide statements trouwens...
Zoek een lijst met AAA-games van de afgelopen 18 maanden. Pak de Recommended/Highest system requirements. 8GB RAM of meer. Aangezien "men" random RAM-usage heeft in Windows, is het voor een developer vaak raden hoeveel je in je PC nodig hebt en wordt er meer dan 8GB aanbevolen.

Voor de disks; zoek eens een review op van een WDC Blue HDD en dan met random read performance bij een QD > 4. Denk dat je in huilen uitbarst van de waarden; een gewone 7200rpm Black-series of een budget SSD zal dan echt een enorme vooruitgang zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 12:41:
Dit kan prima in €850 incl. btw Game PC build. Waarom dit in een apart topic moet is mij onduidelijk.
Ik weet niet helemaal hoe het hier werkt, ben nieuw. Dit moet dus in oude topic? Sorry
Pagina: 1