Hoe benzine(lucht) te verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-06 13:31
Vraag niet hoe het kon, maar ik heb een auto waar een paar liter benzine op de achterbank terecht is gekomen. Dit is een stoffen bank en deze heeft alles compleet opgezogen. Dat was een paar weken geleden en er hing echt een hele sterke lucht in de auto. Met de raampjes dicht rijden kon eigenlijk niet. In die paar weken heb ik alles al geprobeerd met water, zeep, kattebakkorrels, HG middeltjes, veel luchten ... en de geur is wel voor 80% weg maar nog steeds hoofdpijnmakend aanwezig. Ook zit door de hele auto continu een soort laagje op de ramen enzo.

Heeft iemand nog een tip hoe je benzine(lucht) uit een achterbank krijgt? :)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Beste antwoord (via Pogostokje op 01-12-2016 16:47)

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:02
Haal de volledige achterbank er maar uit. Misschien de vloer ook wel. Je hebt heel grote kans dat er nog allerlei hoekjes en holletjes met benzine liggen.
Dan als je het echt goed schoon hebt moet je proberen of je de auto ergens binnen kan zetten. Met deze buitentemperaturen verdampt benzine wel maar echt nodeloos langzaam. 20 graden zou het mooiste zijn.

Het is een drama maar ik heb het ook een keer gehad in de kofferbak. Heeft echt een poos geduurd maar het is er uiteindelijk uit gegaan. Ventilatie helpt pas als je alle holletjes leeg hebt. Bij mij stonden er echt kleine plasjes onder de vloer.

Always look on the bright side of life.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:10

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Is de achterbank eruit te halen? Dan thuis onder douche zetten en heet water door heen laten lopen, flessen schoonmaakmiddel er over leeg gooien etc.. Dan spoel je het eruit.

Zo heb ik eens een autostoel waar een kat goed op had gezeken weer helemaal schoon gekregen. Eruit, onder de douche thuis, paar liter allesreiniger er over heen, even in laten trekken en vervolgens een paar uur heet water er overheen. Stoel was weer als nieuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Pogostokje schreef op donderdag 1 december 2016 @ 16:10:
Heeft iemand nog een tip hoe je benzine(lucht) uit een achterbank krijgt? :)
Lost het schuim van de bank niet op in benzine?

Ik zou zeggen: bank uit de auto halen, hoes verwijderen (geen idee hoe die vast zit), hoes in de wasmachine (niet laten krimpen), schuim handmatig wassen in een badkuip, flink laten drogen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57
Gewoon de benzinedamp affakkelen :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:02
Haal de volledige achterbank er maar uit. Misschien de vloer ook wel. Je hebt heel grote kans dat er nog allerlei hoekjes en holletjes met benzine liggen.
Dan als je het echt goed schoon hebt moet je proberen of je de auto ergens binnen kan zetten. Met deze buitentemperaturen verdampt benzine wel maar echt nodeloos langzaam. 20 graden zou het mooiste zijn.

Het is een drama maar ik heb het ook een keer gehad in de kofferbak. Heeft echt een poos geduurd maar het is er uiteindelijk uit gegaan. Ventilatie helpt pas als je alle holletjes leeg hebt. Bij mij stonden er echt kleine plasjes onder de vloer.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-06 13:31
Ik was er al bang voor. Als er niet een of ander truukje of middeltje is, dan moet de boel er maar uit.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Pagina: 1