Asus RTX 5090 OC - AMD 9-9950 X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram
Verwijderd
Hij zou het gewoon moeten doen, als ik mijn cpu op 133*10.5 zet, draait hij perfect op 1400 Mhz. En dit met de ZT en de 3C bios. Je kan nog desnoods de nieuwste beta versie nemen. Deze ondersteund de 1400 nu officieel. Deze kan je bij www.viahardware.com krijgen bij de kt7 FAQ.
Kijk desnoods gewoon in de FAQ, daar staat in principe echt alles over dit mobotje
Kijk desnoods gewoon in de FAQ, daar staat in principe echt alles over dit mobotje
Ik heb de bios gevonden maar ik durf hem er niet in te gooien omdat het een beta is .
Unofficial modified BIOS release for ABIT KT7-RAID and KT7A-RAID - use at own risk.
Tja en dan staat er ook nog dit :
After BIOS updated, pull off the power core and then clear the CMOS data
via jumper before restarting system please.
Is dat nu echt nodig ik heb het ook niet met de oficiele bios gedaan ?
Unofficial modified BIOS release for ABIT KT7-RAID and KT7A-RAID - use at own risk.
Tja en dan staat er ook nog dit :
Verwijderd
Doe maar wel, ik heb een keer echt gekke crashes gehad, alleen omdat ik het niet heb gedaan.
Deze beta staat gewoon op de ftp server van abit. Hij is dus veilig. Maar als je raid gebruikt, moet je wel opnieuw je raid instellen.
Deze beta staat gewoon op de ftp server van abit. Hij is dus veilig. Maar als je raid gebruikt, moet je wel opnieuw je raid instellen.
meteen crashen kan duiden op een te laag voltage. dat ie het gewoon niet trekt. een te hoog voltage vertaalt zich in een te hoge temparatuur en dan crasht ie pas als het hele zaakje opgewarmd is. sleutel eens wat aan je vcore.
Er wordt ook 1,80 (dacht ik) aangeraden voor een 1,4Ghz al is dat niet de default.
Dat is alleen maar om ervoor te zorgen dat ie de instellingen niet onthoud.Op zaterdag 30 juni 2001 19:55 schreef mmxmmx het volgende:
Eigenlijk zou je dit ook met een gewone bios moeten doen.
Niet?
[Specs]
Ik heb alles geprobeert maar het werkt niet helaas denk dat ik maar moet wachten op een bios diet het wel kan .
In iedergeval bedankt .
In iedergeval bedankt .
Verwijderd
Ook in de bios kt7/ctl op optimal gezet ipv default 
Wat jij hebt klinkt me erg bekend in de oren. Heb het zelf ook gehad met m'n tbird 1400.
Wat jij hebt klinkt me erg bekend in de oren. Heb het zelf ook gehad met m'n tbird 1400.
Wat ik ook instel in de bios het maakt geen verschil hij loopt na 5 seconden vast ik moet iets over het hoofd zien maar wat ik weet het niet ?
Mischien drivers ? ik weet het echt niet het zou moetten draaien ! zeker ook omdat het bij anderen wel werkt .
Mischien drivers ? ik weet het echt niet het zou moetten draaien ! zeker ook omdat het bij anderen wel werkt .
Update :
Ik heb nu alle bios versies geflasht maar ook met de vorige biossen werkt het niet ?
Ik heb nu alle bios versies geflasht maar ook met de vorige biossen werkt het niet ?
Nou ik zou die cpu eens bij iem anders uitproberen..
Misschien is dat ding half gaar ofzo.
Zou snel ff nakijken, zo ja ff inruilen.
Misschien is dat ding half gaar ofzo.
Zou snel ff nakijken, zo ja ff inruilen.
55 graden 100% gestrest door de koe .
35 graden zonder koe dus normaal gebruik .
Verder zit er een spire full copper op de processor .
Warmte is het probleem niet en windows ook niet .
Hij draait primma op 1333 mhz het is volgens mij de bios die moeilijk doet eerst ging hij alleen op 1200/133 en toen de laatste bios er in en nu draait hij op 1333 mhz .
Update :
Hmmm hij doet het nu maar zodra ik de koe uit zet loopt hij vast .
Ik vermoed nu toch dat die 300 wat voeding het probleem is zou dat kunnen ?
35 graden zonder koe dus normaal gebruik .
Verder zit er een spire full copper op de processor .
Warmte is het probleem niet en windows ook niet .
Hij draait primma op 1333 mhz het is volgens mij de bios die moeilijk doet eerst ging hij alleen op 1200/133 en toen de laatste bios er in en nu draait hij op 1333 mhz .
Update :
Hmmm hij doet het nu maar zodra ik de koe uit zet loopt hij vast .
Ik vermoed nu toch dat die 300 wat voeding het probleem is zou dat kunnen ?
Pagina: 1