Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voeding inbouwproleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pont Max
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-09 17:31
Ik ben momenteel bezig met het monteren van een nieuwe voeding in mijn oude pc omdat mijn oude voeding (waarschijnlijk) defect was. Nu heb ik de nieuwe ingebouwd maar de pc reageert niet meer op een opstartverzoek van mij. Zo dood als een pier. Nu weet ik vrijwel zeker dat dit aan mijn aansluitskills ligt vandaar dat ik jullie hulp even vraag. Via tutorials online kom ik er niet uit. Wellicht vanwege de leeftijd van mijn pc. Kijk even mee:

De stekker CPU heb ik "over" omdat ik hem nergens kon plaatsen waar hij paste
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/34i061h.jpg

De stekker links boven staat PCI-E op. Deze was bij de vorige voeding 4 polig. Nu zit er een zes polige in die wel past maar dus twee over heeft.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/bjh65x.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2yxm6n9.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Pont Max op 01-12-2016 15:49 ]

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Sorry maar die laatste foto is gewoon echt niet handig; wil je zo vriendelijk zijn om een foto te plaatsen van het moederbord en de volledige zichtbaarheid daarvan?

Daarnaast heb je een voeding omgebouwd omdat de oude waarschijnlijk defect was; er is dus ook een waarschijnlijkheid dat je moederbord al dood ging en nu is?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-11 20:40
Gezien die laatste foto word ik een héél klein beeje bang dat je een PCI Express 6+2 of 8 pins stekker in de CPU voeding op je moederbord hebt gestoken. Klopt dat?

Zo ja, haal die er eens héél gauw uit en steek de CPU stekker daarin. Als er een paar pinnen buiten de stekker vallen is dat geen probleem. Het past als het goed is maar op één manier, hoewel ik dat niet durf te garanderen als er een PCI Express stekker ingezeten heeft...

• Pont Max
MAX3400 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 15:42:
Sorry maar die laatste foto is gewoon echt niet handig; wil je zo vriendelijk zijn om een foto te plaatsen van het moederbord en de volledige zichtbaarheid daarvan?
Sorry man. gelijk even aangepast.
MAX3400 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 15:42:
Daarnaast heb je een voeding omgebouwd omdat de oude waarschijnlijk defect was; er is dus ook een waarschijnlijkheid dat je moederbord al dood ging en nu is?
Dat zou kunnen. Maar een half uur geleden deed hij het nog perfect dus ik verwacht het niet.

• Pont Max
Xudonax schreef op donderdag 1 december 2016 @ 15:48:
Gezien die laatste foto word ik een héél klein beeje bang dat je een PCI Express 6+2 of 8 pins stekker in de CPU voeding op je moederbord hebt gestoken. Klopt dat?
Zou best kunnen. Voor het eerst in mn leven dat ik dit doet. Maar die stekker is er nu uit. De PCU past daar niet in. Heeft overigens 8 pins.
Xudonax schreef op donderdag 1 december 2016 @ 15:48:
Zo ja, haal die er eens héél gauw uit en steek de CPU stekker daarin. Als er een paar pinnen buiten de stekker vallen is dat geen probleem. Het past als het goed is maar op één manier, hoewel ik dat niet durf te garanderen als er een PCI Express stekker ingezeten heeft...
Die stekker heeft vierkantjes en afgeronde vierkantjes. Deze past iop geen manier in het CPU slot

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-11 11:28
Welke nieuwe voeding is dit?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Die CPU stekker past er wel in, vier pinnen zweven dan gewoon naast de connector. Lees de handleiding voor dat je dingen gaat inpluggen! Er staat duidelijk in dat de CPU stekker in het CPU gat moet, en niks anders!

• den 150
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
johnkeates heeft gelijk

http://www.playtool.com/p...tors/connectors.html#eps8

Als er op het moederbord niets in de weg zit kan je de 8pin connector gewoon inpluggen, past maar op 1 manier (niet forceren dus)

• Pont Max
Jullie hebben helemaal gelijk (natuurlijk). CPU stekker moest omgedraaid worden en nu hangen er twee pins buiten en past hij goed.
De voeding is trouwens een Corsair Vengeance 400W.

Pc net proberen op te starten. Krijg geen beeld maar alles draait wel. Overigens maakt er een koelvin of ventilator een geluid of dat hij aanloopt of ergens tegen aan komt maar ik kan niets vinden.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Dan is iets anders defect, of omdat het al defect was of omdat je het net zelf gesloopt hebt door de 6 pins PEG connector op een 4 pins ATX12V stekker aan te sluiten.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Pont Max
Correctie. Ik heb de pc nu al meerdere keren succesvol opgestart (in een keer). Dit was eerder niet mogelijk. Waarschijnlijk dus door de oude voeding.

Echter, de huidige nieuwe voeding maakt echt een takke herrie. Kan niet zien dat hij verkeerd geïnstalleerd is. Wellicht zit daar een onbalans in de ventilator of heeft het een andere oorzaak.

Pc werkt nu wel gewoon weer naar behoren. Afgezien van de enorme herrie dan.

• johnkeates
Het geluid kan ook van iets anders komen he. Ik zie bijvoorbeeld een draadje van een fan onder je GPU uit komen, als die er in vast zit gaat dat wel een herrie en een defect opleveren.

Qua voeding zou je misschien even de PC uit moeten zetten en de van achter het rooster even met een schroevendraaier of pen rond duwen om te kijken of er iets aanloopt.

• shuyg
  • Registratie: September 2013
  • Niet online
johnkeates schreef op donderdag 1 december 2016 @ 17:03:
Qua voeding zou je misschien even de PC uit moeten zetten en de van achter het rooster even met een schroevendraaier of pen rond duwen om te kijken of er iets aanloopt.
Maar wel even de voedingskabel uit de voeding trekken, even wachten en dan pas metaal in de voeding steken.
Of liever... gewoon helemaal geen metaal in je voeding steken.

• johnkeates
shuyg schreef op donderdag 1 december 2016 @ 17:13:
[...]

Maar wel even de voedingskabel uit de voeding trekken, even wachten en dan pas metaal in de voeding steken.
Of liever... gewoon helemaal geen metaal in je voeding steken.
Ik zou een nylon spudger aanraden.

• Pont Max
Geprobeerd, daar kon ik de oorzaak niet bij achterhalen. Inmiddels de oude voeding maar weer terug geschroefd en pc opnieuw opgestart. Geluid was volledig weg. Lag dus echt aan de voeding zelf. Deze heb ik meteen maar weer ingepakt en terug gestuurd naar de leverancier. Ik ga in ieder niet betalen voor een niet goed werkende voeding.

In ieder geval bedankt voor jullie aansluithulp! Waardeer ik, ook de snelheid.
Pagina: 1