Hallo Tweakers,
Ik ben een aspirant pc bouwer en vraag om een extra mening of twee over zijn eerste pc.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen op (voor nu) 1080p. Deze pc bouw ik 'future proof' voor de komende jaren en ik blijf graag constant boven de 60fps, vandaar de gtx1070. Deze draait de zwaarste games nog redelijk dicht bij de 60 fps (crysis 3, the witcher 3).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liever niet hoger dan 1300. Ik zit helaas wel in Ierland en heb een ietswat beperkter aanbod hier, maar als ik componenten mis die ik echt nodig blijk te hebben, dan kan ik die wel uit Nederland halen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
neen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hieronder een lijst van wat ik zelf gevonden heb (als iemand weet hoe ik er een nette tabel met links van kan maken of een link heeft naar de instructies, voel je vrij te reageren)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
neen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De zwaarste spellen moeten speelbaar zijn op 1080p met ~60fps
Het liefst heb ik een kast waar voorin een eventuele DVD of blu-ray speler geinstalleerd kan worden.
Ga je overklokken?
Ben ik niet van plan
Wat verwacht je van ons?
Ik wil vooral mijn samenstelling na laten checken door mensen die zekerder zijn van hun zaak. Als beginner kan het natuurlijk zo zijn dat ik iets over het hoofd heb gekeken.
Hierbij denk ik vooral aan missende componenten, compatibiliteit, de juiste voeding en of de kast wel groot genoeg is, of misschien zelfs veel te groot.
Zou ik voor goed geluid ook een aparte geluidskaart moeten nemen?
Worden er ook componenten standaard geleverd met stroom en aansluitingskabels? Of ligt dit aan de uitgever of het merk ervan?
Ik sta open voor suggesties, aanpassingen en vragen!
Ik ben een aspirant pc bouwer en vraag om een extra mening of twee over zijn eerste pc.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen op (voor nu) 1080p. Deze pc bouw ik 'future proof' voor de komende jaren en ik blijf graag constant boven de 60fps, vandaar de gtx1070. Deze draait de zwaarste games nog redelijk dicht bij de 60 fps (crysis 3, the witcher 3).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liever niet hoger dan 1300. Ik zit helaas wel in Ierland en heb een ietswat beperkter aanbod hier, maar als ik componenten mis die ik echt nodig blijk te hebben, dan kan ik die wel uit Nederland halen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
neen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hieronder een lijst van wat ik zelf gevonden heb (als iemand weet hoe ik er een nette tabel met links van kan maken of een link heeft naar de instructies, voel je vrij te reageren)
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 209,90 | € 209,90 |
1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 85,95 | € 85,95 |
1 | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G | € 499,- | € 499,- |
1 | Nanoxia Deep Silence 3 Dark Black | € 74,- | € 74,- |
1 | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 | € 101,95 | € 101,95 |
1 | Corsair RM550x | € 95,95 | € 95,95 |
1 | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 123,- | € 123,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.189,75 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
neen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De zwaarste spellen moeten speelbaar zijn op 1080p met ~60fps
Het liefst heb ik een kast waar voorin een eventuele DVD of blu-ray speler geinstalleerd kan worden.
Ga je overklokken?
Ben ik niet van plan
Wat verwacht je van ons?
Ik wil vooral mijn samenstelling na laten checken door mensen die zekerder zijn van hun zaak. Als beginner kan het natuurlijk zo zijn dat ik iets over het hoofd heb gekeken.
Hierbij denk ik vooral aan missende componenten, compatibiliteit, de juiste voeding en of de kast wel groot genoeg is, of misschien zelfs veel te groot.
Zou ik voor goed geluid ook een aparte geluidskaart moeten nemen?
Worden er ook componenten standaard geleverd met stroom en aansluitingskabels? Of ligt dit aan de uitgever of het merk ervan?
Ik sta open voor suggesties, aanpassingen en vragen!
[Voor 41% gewijzigd door Noximien op 03-12-2016 15:35]