Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop + Razer Core vs. Desktop + Goedkope laptop

Pagina: 1
Acties:

• GijsdeJong
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-09-2019
Mijn vraag:
Wat is in mijn geval slimmer om te kopen en heeft iemand ervaring met deze keuze?(Ik denk namelijk niet dat ik de enige ben die dit ''probleem'' heeft.)

Volgend jaar wil ik gaan studeren, daarvoor heb ik een laptop nodig, mijn huidige laptop is 7 jaar oud en de batterij is niet betrouwbaar dus ik wil graag een nieuwe. De laptop hoeft geen goede prestaties te hebben voor mijn studie. Het enige wat ik fijn vind is dat de laptop licht is en dat hij een goede batterijduur heeft. Ook wil ik de mogelijkheid hebben om de komende paar jaar nog leuk te kunnen gamen. maar aangezien laptops met goede GPU's over het algemeen vrij zwaar(in gewicht), dik en relatief duur in price/performance zijn wil ik geen laptop met een GPU erin die zware games aan kan. Zelf heb ik al gedacht aan wat voor- en nadelen en opties en dit lijkt mij de keuze:
1: een mooie laptop met een quadcore processor en een usb-c connector in combinatie met een Razer core en een, in mijn geval GTX 1070/1080.
Voordelen:
  • altijd veel cpu horse power bij de hand en kan als ik niet bij mijn razer core ben ook lichte games spelen.
  • Een device voor School en gamen, heb dus altijd alles bij de hand. Echter ben ik niet in staat zwaar te gamen als ik niet bij mijn razer core zit maar dat kan ik ook niet als ik niet bij mijn desktop ben dus dat maakt niets uit.
  • ik hoef niet perse gelijk een beeldscherm er bij te kopen wat bij een desktop wel moet.[li\]
Nadelen:
  • Hoge prijs Razer Core (heeft iemand ervaring met de razer core of een alternatief? laat me dit weten in de comments.)
  • Minder mogelijkheden voor een upgrade in de toekomst met een laptop. (denk aan waterkoeling of extra Opslag of evt een sli setup.
2: een game pc bouwen met een GTX 1070/1080 er in en een chrome book, O.I.D. kopen.
Voordelen:
  • Upgrade mogelijkheden: sli, waterkoeling, overclocken (kan op een laptop ook maar niet met dezelfde prestaties) of extra opslag
  • Ik heb nog een kast dus 70-200eu is al bespaard
  • Voordeel voor mij als persoon: ik verplicht mezelf om een mooi scherm te kopen wat ik bij die laptop en core in eerste instantie niet zou doen.
Nadelen
  • niet dingen bij de hand die ik op mijn game/entertainment pc doe
  • Twee apparaten
Nog een kleine toelichting:
Ik maak geen gebruik van foto of video bewerk programma's en zal dus aan een i5 (of misschien wel een vergelijkbare nieuwe Zen) genoeg hebben.
Dus nog even voor de duidelijkheid. mijn vraag is of iemand ervaring heeft met deze keuze en of mensen misschien verder nog voor en nadelen kunnen bedenken die misschien voor mij een rol kunnen spelen bij het maken van een keuze of dat er nog iets is wat ik over het hoofd heb gezien.
Ik heb een budget van rond de 2250eu dus als je al verder wilt denken en een setup aan mij aanraden kan dat altijd. Ik vind uiterlijk ook zeer belangrijk maar ik denk dat ik dat binnen dit budget prima moet gaan redden.
Ik hoor graag jullie adviezen, alvast dank daarvoor.

Gijs de Jong

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-11 16:53
Voor 1500€ een mooie pc bouwen .
En een leuke laptop van 700€

I7 6700k.
Maximus III ranger
16gb ------------------upgrade set 650€
1070. 450€
Kast. 60€
Voeding 450watt 60€
Ssd Samsung 250gb 99€
Hdd seagate 2TB. 70€

1330€.

Laptop.

Laptop

• ETHART
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 01:30
Ik vind de chrome book versie de beste optie.

Alle laptops waar je een beetje redelijk mee kan gamen zijn veel te zwaar om mee naar school te nemen, ook de gene die je zou gebruiken met een externe GPU behuizing.

Als je voor de laptop met core gaat heb moet je een laptop met een mooi 15.6 of 17 inch scherm kopen. Echter is dit veel te groot om mee naar school te nemen.

[ Voor 27% gewijzigd door ETHART op 01-12-2016 14:45 ]

• GijsdeJong
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-09-2019
Beste Ethart,
dank voor je reactie
ik begrijp wat je zegt maar met een desktop zou ik er een los scherm bij kopen dat zal ik dan bij de laptop ook doen dus dan hoef ik toch niet een 15.6/17 inch scherm te hebben?

[ Voor 5% gewijzigd door GijsdeJong op 01-12-2016 15:03 ]

• ETHART
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 01:30
Het ligt er natuurlijk aan wat je echt mobiel gaat doen. Een kleine laptop met een sterke processor die goed met een Razer core kan omgaan is niet echt goedkoop denk ik.