[Experiabox V10] Portmap verschillende interne/externe poort

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Topicstarter
Ik ben sinds kort overgestapt van een KPN Experiabox V8 (Arcadyan) naar een V10 (ZTE).
Naast dat het instellen van portforwarding nu veel meer geneuzel is met rules die aan applicatienamen gekoppeld moeten worden, viel het me ook op dat je zelf geen losse interne en externe poort meer kunt kiezen. Het geheel werkt nu met portranges die 1-op-1 doorgezet worden.

Hier ben ik niet zo blij mee. Ja het werkt, maar nu kunnen mensen ook met een simpele portscan zien welke devices en services er bereikbaar zijn op hun standaard poorten.
Zie ik iets over het hoofd, weet iemand een manier om mee vrijheid te krijgen bij het toewijzen van poorten?

🖥️ | 🚗

Beste antwoord (via MadMarky op 02-12-2016 21:01)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:09

lier

MikroTik nerd

Start mapping poort is (volgens mij) de poort waarnaar doorgestuurd moet worden (oftewel, je interne poort). Je "Start poort" en "Eind poort" geeft aantal welke poort(range) publiek (extern) beschikbaar gesteld wordt.

Oftewel, volgens mij moet het wel kunnen.

Ben wel benieuwd: wat wil je thuis draaien en publiek beschikbaar stellen? VPN een optie?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Staat er niet iets van mapping port? Ken de interface niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Topicstarter
Een screenshot van de configuratie interface van de V10:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/e41IkL9Cl0BcldK8F4s5Yri7/full.png

🖥️ | 🚗

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Start mapping poort is (volgens mij) de poort waarnaar doorgestuurd moet worden (oftewel, je interne poort). Je "Start poort" en "Eind poort" geeft aantal welke poort(range) publiek (extern) beschikbaar gesteld wordt.

Oftewel, volgens mij moet het wel kunnen.

Ben wel benieuwd: wat wil je thuis draaien en publiek beschikbaar stellen? VPN een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Al zou het alleen maar 1-op-1 door te zetten zijn, je kunt natuurlijk je services zelf op andere poorten laten draaien. Maar goed, ondanks vage syntax lijk je hier velden voor zowel interne als externe poort(enreeks) te hebben. Dus moet gewoon kunnen zoals lier zegt, lijkt me.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-05 19:19
dion_b schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 09:00:
Al zou het alleen maar 1-op-1 door te zetten zijn, je kunt natuurlijk je services zelf op andere poorten laten draaien. Maar goed, ondanks vage syntax lijk je hier velden voor zowel interne als externe poort(enreeks) te hebben. Dus moet gewoon kunnen zoals lier zegt, lijkt me.
Ik kan dit bevestigen.
Met onderstaande configuratie kan je de IP camera, die intern op poort 80 draait, bereiken via ExternIP:6081
Port Forwarding
(Klik om te vergroten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Topicstarter
Dit is inderdaad de oplossing, bedankt.
VPN was een plan B, is wel veilig maar ook omslachtig voor de paar dingen die ik wil.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin0017
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12-05 15:04
Hallo,

Ik zocht deze informatie ook even, en kan het volgende met jullie delen. Wellicht komt het van pas.

Start poort/eind poort -> Externe poort (200.200.200.200:5000)
Start/eind mapping poort -> Lokale poort (192.168.1.1:80)

Hiermee maak je dus een aparte externe poort aan maar stuurt de router deze gewoon door naar een bekende lokale poort. (poort 80)

PC: Intel Core i7 7740X, 16GB RAM, MSI X299 RAIDER, RTX2070 | Server: 2x Xeon E5-2620v4, 192GB DDR3R

Pagina: 1