Mijn ouders hebben een Philips smart TV die binnenkort zijn smart functies gaat verliezen. Ze krijgen nu ter compensatie een Amazon Fire Stick of een ChromeCast aangeboden. Leuk natuurlijk, maar wat is nu de beste keuze? Zijn er bijvoorbeeld Nederlandse apps zoals uitzending gemist voor de Amazon stick, of is het aanbod volledig Amerikaans? Ze hebben geen Android apparaten, wel beiden een iPad en een iPhone voor mijn pa.
En ondersteunen de iOS apps van diensten als Uitzending gemist ook chromecast?
...
Relevante hardware:
Een oudere Philips 9000-serie TV, Apple iPad 2 en een iPad mini en een iPhone 5. Kijken TV via KPN.
...
Zelf gevonden:
Ik heb gezien dat de Amazon stick een eigen UI heeft met echte apps, waar de ChromeCast meer een "domme" ontvanger is voor apps die casten hiernaar ondersteunen. Maar het is mij niet duidelijk of het app aanbod interessant is voor Nederland?
En ondersteunen de iOS apps van diensten als Uitzending gemist ook chromecast?
...
Relevante hardware:
Een oudere Philips 9000-serie TV, Apple iPad 2 en een iPad mini en een iPhone 5. Kijken TV via KPN.
...
Zelf gevonden:
Ik heb gezien dat de Amazon stick een eigen UI heeft met echte apps, waar de ChromeCast meer een "domme" ontvanger is voor apps die casten hiernaar ondersteunen. Maar het is mij niet duidelijk of het app aanbod interessant is voor Nederland?
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant