Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36
Mijn ouders hebben een Philips smart TV die binnenkort zijn smart functies gaat verliezen. Ze krijgen nu ter compensatie een Amazon Fire Stick of een ChromeCast aangeboden. Leuk natuurlijk, maar wat is nu de beste keuze? Zijn er bijvoorbeeld Nederlandse apps zoals uitzending gemist voor de Amazon stick, of is het aanbod volledig Amerikaans? Ze hebben geen Android apparaten, wel beiden een iPad en een iPhone voor mijn pa.

En ondersteunen de iOS apps van diensten als Uitzending gemist ook chromecast?

...
Relevante hardware:

Een oudere Philips 9000-serie TV, Apple iPad 2 en een iPad mini en een iPhone 5. Kijken TV via KPN.
...
Zelf gevonden:

Ik heb gezien dat de Amazon stick een eigen UI heeft met echte apps, waar de ChromeCast meer een "domme" ontvanger is voor apps die casten hiernaar ondersteunen. Maar het is mij niet duidelijk of het app aanbod interessant is voor Nederland?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Ik had al reeds 2 Chromecast-sticks in mijn bezit en heb er met deze actie wederom een aangevraagd. Apparaat werkt super en doet wat het moet doen. Zelfs mijn ouders begrijpen hoe het apparaat werkt want in feite komt er niets meer dan een extra knopje bij in sommige apps / websites.

Ik kijk naar Uitzending Gemist via de dienst NLziet. Deze bieden NPO, RTL, SBS zenders aan in HD kwaliteit. Via de reguliere Uitzending Gemist app is het niet mogelijk te casten, maar je zou wel via een laptop het tabblad van Uitzending Gemist kunnen casten.

Het aanbod aan Amazon apps is relatief schaars in Nederland maar verwacht wordt dat Prime binnen nu en niet al te lange tijd gelanceerd wordt in Nederland. Dan nog is maar de vraag hoeveel andere apps inspringen op het feit dat Amazon internationaal uitbreidt.

Het verschil zit hem inderdaad in het feit dat de Fire TV zonder mobiel / vast apparaat kan functioneren, maar qua mogelijkheden zou ik toch eerder naar de Chromecast gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36
Vanaf een laptop casten is geen optie daar in huis, dus dat gaat hem niet worden. NLZiet is toch een betaalde dienst?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Volgens de NPO zelf kan je wel gewoon uitzending gemist casten: https://help.npo.nl/vragen/73