Toon posts:

VBA Code voor opslaan als op het netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
Is het mogelijk in excel een code te schrijven voor opslaan als, die het navolgende doet:
dat hij op het netwerk in een bepaalde map opslaat met de naam die staat op het blad genaamd (voorblad)in de cel E6 ??
plaats van het netwerk = K:\al noord\opzichters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-10 16:25
Zoiets?

code:
1
2
3
4
5
6
Dim strFileName as String

strFileName = Range("E6").value

ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="K:\al noord\opzichters\" & strFileName & ".xlsx", _
    FileFormat:=xlOpenXMLWorkbook, CreateBackup:=False

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En dat zal vast goed werken als iemand over een jaar de permissies op K: overhoop gooit of een kopietje van het XLS-bestand even als template gebruikt voor een nieuwe afdeling.

Doe dit niet per bestand; ga dit lekker per user afdwingen middels policies op Office-locaties.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Cappiel

Als ik deze code probeer dan geeft hij volgende foutmelding:
"De volgende zaken kunnen niet worden opgeslagen in werkmappen zonder macro's .vb-project "
en dat hij kijkt naar de naam op sheet "voorblad"in cel e6 ?? en deze naam gebruikt om het workbook op te slaan op het netwerk in de map die in cel e6 staat dus de naam die ik in cel e6 invul heeft dezelfde naam als de map die op het netwerk staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbubble456
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09-10 14:50
Je hebt het pad in cel E6 staan? En je wilt het werkboek macro-enabled opslaan? Dan zou ik onderstaande gebruiken.

code:
1
2
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=Range("E6").Value & "\bestandsnaam.xlsm", _
    FileFormat:=xlOpenXMLWorkbookMacroEnabled, CreateBackup:=False

Waarbij je "bestandsnaam" uiteraard even moet wijzigen.

Bedenk inderdaad wel zoals in een reactie hierboven ook gezegd, dat indien de schijfletter K gewijzigd wordt, de code niet meer werkt. Gebruik liever het adres waarheen de schijfletter verwijst.